REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przygotować się do kampanii linków sponsorowanych

Zbigniew Nowicki
Członek Zarządu Sembox Sp. z o.o.
 Sembox
Agencja search engine marketing
Linki sponsorowane - jak się przygotować do kampanii
Linki sponsorowane - jak się przygotować do kampanii
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Firma, która decyduje się na realizację kampanii linków sponsorowanych, aby wypromować swoje produkty i usługi za pośrednictwem wyszukiwarek Google, Onet, Netsprint, w celu osiągnięcia jak najwyższych korzyści, winna poprzedzić działania reklamowe, krótkim przygotowaniem założeń kampanii (nawet wówczas gdy całość obsługi jest przekazywana docelowo do agencji reklamowej).

Etapy przygotowań

1. Wyznaczenie celu jaki firma chce osiągnąć:

REKLAMA

  • Promocja posiadanych produktów i usług.
  • Wyróżnienie rozpoczynającej się akcji promocyjnej.
  • Budowa wizerunku i marki firmy w sieci.

2. Określenie, jaki skutek ma przynieść kampania w wyszukiwarkach:

  • Zwiększyć ilość zapytań telefonicznych na temat produktów i usług.
  • Zwiększyć liczbę zapytań za pomocą formularza umieszczonego na stronie np. na temat promowanego produktu, lub w przypadku sklepów on-line - wzrost ilości sprzedawanych produktów
  • Zwiększyć liczbę odwiedzających stronę użytkowników.

3. Określenie zakresu kampanii w wyszukiwarkach:

  • Wybór w jakich wyszukiwarkach ma być prowadzona kampania:

- Google, Netsprint, Onet

  • Rekomendowany udział to:

- Google (80%), Netsprint (10%), Onet (10%)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Zaplanowanie terminu startu kampanii i okresu jej trwania

  • Cenną informacją dla firmy, jest sprawdzenie trendów popularności produktów / usług przez nią oferowanych lub też bazowanie na podstawie cyklu sprzedaży produktów.
  •  Firma może zrobić to sama lub poprosić o to obsługującą ją agencję. Na podstawie tych informacji, warto zaplanować kampanię na tyle wcześnie by wyprzedzała ona pik popularności produktów / usług.

5. Określenie skali promocji (lokalna czy ogólnopolska kampania):

Zobacz także: Marketing w wyszukiwarkach – jak może pomóc wypromować firmę w internecie

  • Zdecydowanie czy kampania ma mieć zakres lokalny, np. dla danego województwa lub miasta, w którym działa firma. Dotyczy to przypadku, gdy specyfika usługi jest dostępna wyłącznie w siedzibie firmy np. Salon Urody.
  • Wybór kilku województw lub miast, ze względu na ich potencjał sprzedażowy, określony na podstawie dotychczasowych doświadczeń firmy, w postaci największej liczby wystawionych faktur w danym regionie np. województwo mazowieckie i wielkopolskie.
  • W przypadku oferty dostępnej na terenie całego kraju, realizacja kampanii ogólnopolskiej.

6. Określenie godzin prezentowania reklamy:

  • Wybór godzin prezentowania reklamy, ze względu na specyfikę produktu / usługi np. w godzinach najwyższej aktywności potencjalnych Klientów – godziny pracy od 7:00 do 18:00.
  • Prowadzenie kampanii całodobowo, w związku z tym, że produkt / usługa mogą zainteresować użytkowników zarówno w trakcie pracy, jak i podczas czasu wolnego.

7. Zdefiniowanie listy słów kluczowych, które najlepiej określają firmę i oferowanych przez nią produktów / usług:

  • Zanim firma zgłosi zapytanie do agencji o realizację kampanii linków sponsorowanych i jej obsługę, warto wcześniej zastanowić się nad własną propozycją słów kluczowych, którymi chcielibyśmy by w wyszukiwarce była wyróżniona nasza firma.
  • Tego rodzaju lista słów stanowiła będzie punkt wyjścia i podpowiedź dla stworzenia bazy dla kolejnych określeń oraz związanych z nimi fraz, np. firma zajmująca się sprzedażą bagażników samochodowych, słowa kluczowe: łańcuchy śniegowe, łańcuchy śnieżne, interpack, bagażniki.

8. Wybór stron docelowych kampanii:

Zobacz także: Jak przygotować należycie stronę do kampanii w wyszukiwarkach

  • Podczas przygotowywania słów kluczowych dla kampanii warto również pamiętać o wyborze stron, które dla danych słów kluczowych będą się otwierać użytkownikowi po kliknięciu w reklamę.

9. Darmowy kupon na zakup przestrzeni reklamowej w wyszukiwarce Google:

  • Warto pamiętać również o tym, że dla firm które po raz pierwszy decydują się na przeprowadzenie kampanii reklamowej w wyszukiwarce, może być dostępny kupon Google AdWords na zakup przestrzeni reklamowej – zawsze warto zapytać o niego swoją agencję
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
"Umowa z Mercosurem korzystna dla Polski" Jest jeden warunek [WYWIAD]

Jak Polska może stać się liderem wzrostu gospodarczego w Europie? Czy płaca minimalna zabija klasę średnią? Czy umowa z Mercosurem jest zagrożeniem, a może szansą dla Polski? Czy Polska zyska na prezydenturze Trumpa i niestabilnym świecie? Gość Infor.pl - prof. Marcin Piątkowski.

Architekci nowej ery pracy. Zmiana paradygmatu roli działu HR w organizacji

Sztuczna inteligencja wkrótce zmieni to, jak żyjemy, spędzamy wolny czas, a już na pewno to, jak pracujemy. Warto zadać sobie pytanie, kto w erze AI będzie kierował organizacjami i zapewni, że funkcjonowanie pracowników stanie się lepsze niż dotychczas? Odpowiedzią są działy HR. W erze, gdy pracownicy oczekują od firm większego zaangażowania w kwestie społeczne, dział HR powinien wrócić do swoich korzeni i położyć większy nacisk na słowo human, stając się tym samym strażnikiem ludzkości poprzez działania koncentrujące się w równym stopniu na człowieku, jak i na biznesie. Jednak te poczynania należy zacząć od siebie.

Zbliża się obowiązek stosowania przez firmy Europejskiego Aktu o Dostępności: co to oznacza w praktyce. Kto skorzysta, jakie nowe obowiązki dla firm i przedsiębiorców

Zbliża się obowiązek stosowania przez firmy Europejskiego Aktu o Dostępności: co to oznacza w praktyce. Kto skorzysta, jakie nowe obowiązki dla firm i przedsiębiorców. Wielkimi krokami nadchodzi Europejski Akt o Dostępności (European Accessibility Act – EAA), który zacznie obowiązywać już od czerwca 2025 roku. Dyrektywa drastycznie zmieni sposób funkcjonowania produktów w przestrzeni cyfrowej.

ZUS: 1,4 mln przedsiębiorców z ulgami w ramach wakacji składkowych

Ponad 1,6 mln przedsiębiorców złożyło wnioski o zwolnienie z obowiązku opłacenia składek za wskazany miesiąc. Chodzi o wakacje składkowe. ZUS poinformował, że do tej pory przyznano już 1,4 mln ulg. Informacje o tym widnieją na profilach płatnika na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.

REKLAMA

Jakie benefity dla pracowników oferują najczęściej małe i średnie firmy?

Ubezpieczenie na życie, spotkania integracyjne i prywatna opieka medyczna to trzy najczęstsze benefity oferowane pracownikom w sektorze MŚP. Choć ponad 90% firm w tej kategorii zapewnia świadczenia pozapłacowe, ich zakres wciąż odbiega od tego, co oferują duże przedsiębiorstwa. Jakie benefity są dostępne dla zatrudnionych w małych i średnich firmach?

Każda podwyżka najniższej krajowej to nowa fala bankructw. Teraz wypadają z rynku te, dla których ciężarem były ubiegłoroczne. Ile upadnie przez wzrost płacy minimalnej 2025 przekonamy się za rok

Przedsiębiorcy uważają, że tak dynamiczne podwyżki płacy minimalnej są na dłuższą metę zabójcze dla gospodarki. Tempa nie wytrzymują mikro i małe firmy, które przez trzy dekady były motorem napędowym polskiej gospodarki. Upadają i lada moment pociągną za sobą te większe i całe branże.

Co przyniesie rok 2025 w branży TSL?

Rok 2025 będzie przełomowy dla sektora transportu, spedycji i logistyki, przynosząc szereg zmian prawnych, technologicznych i operacyjnych. Nowe regulacje celne, wdrożenie innowacyjnych technologii oraz rosnące wymagania środowiskowe zmuszą firmy do adaptacji, by pozostały konkurencyjne w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym.

Szablon raportu ESG z omówieniem. Darmowy przewodnik dla MŚP

Darmowa publikacja dla małych i średnich przedsiębiorstw jest już gotowa. Można pobrać szablon raportu ESG z omówieniem. Rzecznik MŚP wspiera przedsiębiorców w raportowaniu niefinansowym.

REKLAMA

Praca w niedziele handlowe za podwójne wynagrodzenie. Czy czekają nas zmiany?

Praca w niedziele handlowe za podwójne wynagrodzenie. Czy czekają nas zmiany? Prezes Związku Pracodawców BCC Łukasz Bernatowicz wskazał, kiedy kwestia niedziel handlowych będzie mogła zostać uregulowana na nowo.

Nowość na stronie Rzecznika MŚP. 2 nowe zakładki

Na stronie internetowej Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw pojawiła się nowość - zakładka "Dla przedsiębiorcy" oraz "ESG". Celem zakładek jest dostarczenie mikro, małym i średnim firmom niezbędnych narzędzi oraz wiedzy, które pomogą im efektywniej prowadzić działalność oraz sprostać dynamicznie zmieniającym się wymaganiom rynku.

REKLAMA