Jak przygotować się do kampanii linków sponsorowanych
REKLAMA
REKLAMA
Etapy przygotowań
1. Wyznaczenie celu jaki firma chce osiągnąć:
REKLAMA
- Promocja posiadanych produktów i usług.
- Wyróżnienie rozpoczynającej się akcji promocyjnej.
- Budowa wizerunku i marki firmy w sieci.
2. Określenie, jaki skutek ma przynieść kampania w wyszukiwarkach:
- Zwiększyć ilość zapytań telefonicznych na temat produktów i usług.
- Zwiększyć liczbę zapytań za pomocą formularza umieszczonego na stronie np. na temat promowanego produktu, lub w przypadku sklepów on-line - wzrost ilości sprzedawanych produktów
- Zwiększyć liczbę odwiedzających stronę użytkowników.
3. Określenie zakresu kampanii w wyszukiwarkach:
- Wybór w jakich wyszukiwarkach ma być prowadzona kampania:
- Google, Netsprint, Onet
- Rekomendowany udział to:
- Google (80%), Netsprint (10%), Onet (10%)
4. Zaplanowanie terminu startu kampanii i okresu jej trwania
- Cenną informacją dla firmy, jest sprawdzenie trendów popularności produktów / usług przez nią oferowanych lub też bazowanie na podstawie cyklu sprzedaży produktów.
- Firma może zrobić to sama lub poprosić o to obsługującą ją agencję. Na podstawie tych informacji, warto zaplanować kampanię na tyle wcześnie by wyprzedzała ona pik popularności produktów / usług.
5. Określenie skali promocji (lokalna czy ogólnopolska kampania):
Zobacz także: Marketing w wyszukiwarkach – jak może pomóc wypromować firmę w internecie
- Zdecydowanie czy kampania ma mieć zakres lokalny, np. dla danego województwa lub miasta, w którym działa firma. Dotyczy to przypadku, gdy specyfika usługi jest dostępna wyłącznie w siedzibie firmy np. Salon Urody.
- Wybór kilku województw lub miast, ze względu na ich potencjał sprzedażowy, określony na podstawie dotychczasowych doświadczeń firmy, w postaci największej liczby wystawionych faktur w danym regionie np. województwo mazowieckie i wielkopolskie.
- W przypadku oferty dostępnej na terenie całego kraju, realizacja kampanii ogólnopolskiej.
6. Określenie godzin prezentowania reklamy:
- Wybór godzin prezentowania reklamy, ze względu na specyfikę produktu / usługi np. w godzinach najwyższej aktywności potencjalnych Klientów – godziny pracy od 7:00 do 18:00.
- Prowadzenie kampanii całodobowo, w związku z tym, że produkt / usługa mogą zainteresować użytkowników zarówno w trakcie pracy, jak i podczas czasu wolnego.
7. Zdefiniowanie listy słów kluczowych, które najlepiej określają firmę i oferowanych przez nią produktów / usług:
- Zanim firma zgłosi zapytanie do agencji o realizację kampanii linków sponsorowanych i jej obsługę, warto wcześniej zastanowić się nad własną propozycją słów kluczowych, którymi chcielibyśmy by w wyszukiwarce była wyróżniona nasza firma.
- Tego rodzaju lista słów stanowiła będzie punkt wyjścia i podpowiedź dla stworzenia bazy dla kolejnych określeń oraz związanych z nimi fraz, np. firma zajmująca się sprzedażą bagażników samochodowych, słowa kluczowe: łańcuchy śniegowe, łańcuchy śnieżne, interpack, bagażniki.
8. Wybór stron docelowych kampanii:
Zobacz także: Jak przygotować należycie stronę do kampanii w wyszukiwarkach
- Podczas przygotowywania słów kluczowych dla kampanii warto również pamiętać o wyborze stron, które dla danych słów kluczowych będą się otwierać użytkownikowi po kliknięciu w reklamę.
9. Darmowy kupon na zakup przestrzeni reklamowej w wyszukiwarce Google:
- Warto pamiętać również o tym, że dla firm które po raz pierwszy decydują się na przeprowadzenie kampanii reklamowej w wyszukiwarce, może być dostępny kupon Google AdWords na zakup przestrzeni reklamowej – zawsze warto zapytać o niego swoją agencję
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.