REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak przygotować się do kampanii linków sponsorowanych

Zbigniew Nowicki
Członek Zarządu Sembox Sp. z o.o.
 Sembox
Agencja search engine marketing
Linki sponsorowane - jak się przygotować do kampanii
Linki sponsorowane - jak się przygotować do kampanii
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Firma, która decyduje się na realizację kampanii linków sponsorowanych, aby wypromować swoje produkty i usługi za pośrednictwem wyszukiwarek Google, Onet, Netsprint, w celu osiągnięcia jak najwyższych korzyści, winna poprzedzić działania reklamowe, krótkim przygotowaniem założeń kampanii (nawet wówczas gdy całość obsługi jest przekazywana docelowo do agencji reklamowej).

Etapy przygotowań

1. Wyznaczenie celu jaki firma chce osiągnąć:

REKLAMA

  • Promocja posiadanych produktów i usług.
  • Wyróżnienie rozpoczynającej się akcji promocyjnej.
  • Budowa wizerunku i marki firmy w sieci.

2. Określenie, jaki skutek ma przynieść kampania w wyszukiwarkach:

  • Zwiększyć ilość zapytań telefonicznych na temat produktów i usług.
  • Zwiększyć liczbę zapytań za pomocą formularza umieszczonego na stronie np. na temat promowanego produktu, lub w przypadku sklepów on-line - wzrost ilości sprzedawanych produktów
  • Zwiększyć liczbę odwiedzających stronę użytkowników.

3. Określenie zakresu kampanii w wyszukiwarkach:

  • Wybór w jakich wyszukiwarkach ma być prowadzona kampania:

- Google, Netsprint, Onet

  • Rekomendowany udział to:

- Google (80%), Netsprint (10%), Onet (10%)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

4. Zaplanowanie terminu startu kampanii i okresu jej trwania

  • Cenną informacją dla firmy, jest sprawdzenie trendów popularności produktów / usług przez nią oferowanych lub też bazowanie na podstawie cyklu sprzedaży produktów.
  •  Firma może zrobić to sama lub poprosić o to obsługującą ją agencję. Na podstawie tych informacji, warto zaplanować kampanię na tyle wcześnie by wyprzedzała ona pik popularności produktów / usług.

5. Określenie skali promocji (lokalna czy ogólnopolska kampania):

Zobacz także: Marketing w wyszukiwarkach – jak może pomóc wypromować firmę w internecie

  • Zdecydowanie czy kampania ma mieć zakres lokalny, np. dla danego województwa lub miasta, w którym działa firma. Dotyczy to przypadku, gdy specyfika usługi jest dostępna wyłącznie w siedzibie firmy np. Salon Urody.
  • Wybór kilku województw lub miast, ze względu na ich potencjał sprzedażowy, określony na podstawie dotychczasowych doświadczeń firmy, w postaci największej liczby wystawionych faktur w danym regionie np. województwo mazowieckie i wielkopolskie.
  • W przypadku oferty dostępnej na terenie całego kraju, realizacja kampanii ogólnopolskiej.

6. Określenie godzin prezentowania reklamy:

  • Wybór godzin prezentowania reklamy, ze względu na specyfikę produktu / usługi np. w godzinach najwyższej aktywności potencjalnych Klientów – godziny pracy od 7:00 do 18:00.
  • Prowadzenie kampanii całodobowo, w związku z tym, że produkt / usługa mogą zainteresować użytkowników zarówno w trakcie pracy, jak i podczas czasu wolnego.

7. Zdefiniowanie listy słów kluczowych, które najlepiej określają firmę i oferowanych przez nią produktów / usług:

  • Zanim firma zgłosi zapytanie do agencji o realizację kampanii linków sponsorowanych i jej obsługę, warto wcześniej zastanowić się nad własną propozycją słów kluczowych, którymi chcielibyśmy by w wyszukiwarce była wyróżniona nasza firma.
  • Tego rodzaju lista słów stanowiła będzie punkt wyjścia i podpowiedź dla stworzenia bazy dla kolejnych określeń oraz związanych z nimi fraz, np. firma zajmująca się sprzedażą bagażników samochodowych, słowa kluczowe: łańcuchy śniegowe, łańcuchy śnieżne, interpack, bagażniki.

8. Wybór stron docelowych kampanii:

Zobacz także: Jak przygotować należycie stronę do kampanii w wyszukiwarkach

  • Podczas przygotowywania słów kluczowych dla kampanii warto również pamiętać o wyborze stron, które dla danych słów kluczowych będą się otwierać użytkownikowi po kliknięciu w reklamę.

9. Darmowy kupon na zakup przestrzeni reklamowej w wyszukiwarce Google:

  • Warto pamiętać również o tym, że dla firm które po raz pierwszy decydują się na przeprowadzenie kampanii reklamowej w wyszukiwarce, może być dostępny kupon Google AdWords na zakup przestrzeni reklamowej – zawsze warto zapytać o niego swoją agencję
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

REKLAMA

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

REKLAMA