REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rośnie popularność mikroblogów w Polsce

REKLAMA

REKLAMA

Według najnowszych badań Megapanel PBI/Gemius już prawie 1,2 mln Polaków zamieszcza w internecie krótkie wiadomości o sobie, tzw. mikroblogi.  W ten sposób dzielimy się swoimi doświadczeniami i przemyśleniami na każdy temat. Jak na razie w naszym kraju z takiej formy komunikacji najczęściej korzystają mężczyźni.

Jeszcze rok temu serwisy internetowe, w których można było prowadzić mikroblogi cieszyły się trzy razy mniejszym zainteresowaniem.

REKLAMA

Mikroblogi to zazwyczaj 160-znakowe wiadomości umieszczane w serwisach internetowych. Największą popularnością wśród stron o tej tematyce cieszył się w Polsce w czerwcu serwis Pinger.pl portalu o2.pl (671 tys. użytkowników). Na drugim miejscu w rankingu uplasował się blip.pl należący do Grupy GG Network (ok. 329 tys.). W pierwszej trójce znalazł się najpopularniejszy na świecie serwis mikroblogingowy - Twitter (245 tys. użytkowników).

REKLAMA

Według kierownika zespołu, który badał mikroblogi Krzysztofa Chomickiego, ich popularność wynika z tego, że coraz więcej osób chce na bieżąco dzielić się ze znajomymi swoimi przeżyciami. Dodał, że do rozwoju mikroblogów przyczynia się też to, że Polacy coraz częściej korzystają z internetu za pomocą urządzeń mobilnych, czyli na przykład telefonów komórkowych.

"Warto spojrzeć na najbardziej znany na świecie mikroblog - Twitter. Portal eMarketer prognozuje, że w 2010 roku 26 milionów dorosłych Amerykanów będzie odwiedzało tę stronę przynajmniej raz w miesiącu. To zmiana o ponad 400 proc. w stosunku do 2008 roku" - powiedział Chomicki.

Mikroblogi odwiedzane są głównie przez mężczyzn (53,6 proc.). Panie jednak spędzają na nich prawie dwa razy więcej czasu. Serwisy mikroblogingowe cieszą się największą popularnością wśród osób w wieku 15-24 lat.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Internetowe komunikaty można publikować również za pomocą komunikatorów internetowych lub wysyłając e-mail lub sms.

Badanie zostało przeprowadzone w czerwcu 2009 r. na grupie 17 786 osób powyżej 7. roku życia. Gemius SA to firma badawcza, która działa na polskim rynku od 1999 r.

Źródło: Onet.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA