REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ekspresowa firmowa strona www

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Mateusz Berkieta
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Każda firma, która chce zaistnieć na rynku, powinna posiadać własną stronę www. Profesjonalna witryna przyciąga uwagę i wzbudza zaufanie potencjalnych klientów. Zanim jednak zainwestujemy w profesjonalny wygląd, warto pomyśleć nad czymś prostszym.

Temat artykułu nasuwa oczywiste pytanie. Dlaczego nie stworzyć od razu profesjonalnie wyglądającej strony? Istnieją na to dwie zasadnicze odpowiedzi. Stworzenie dobrej witryny nie jest prostym zadaniem i zajmuje dużo czasu. Zanim firma odda w nasze ręce gotowy produkt, to czeka nas jeszcze wiele konsultacji i decyzji dotyczących wyglądu i rozplanowania naszej strony. Zauważmy też, że rzadko kiedy zlecamy wykonanie strony www, mając już koncepcję gotowego projektu, który tylko trzeba przelać na „papier”. Na finalną wersję musimy więc trochę poczekać. Z tego właśnie wynika drugi powód, żeby stworzyć prostą tymczasową witrynę. O ile ciekawa strona przyciąga klientów, to jej brak działa dokładnie odwrotnie. Potencjalny klient, który usłyszał o danej firmie, zajrzy do internetu, żeby ustalić numer telefonu kontaktowego, przejrzeć oferty i ogólnie przyjrzeć się danej firmie. Nawet strona zawierająca dane kontaktowe jest lepsza niż żadna. Dlatego warto skorzystać ze specjalnych edytorów, które krok za krokiem pomogą nam stworzyć naszą własną tymczasową witrynę.

REKLAMA

REKLAMA

Kreatory

Przechodzimy zatem do tworzenia. Wszystkie czynności zaprezentujemy za pomocą serwisu www.zafriko.pl. Jak nazwa wskazuje, serwis jest darmowy, czyli stworzenie strony i umieszczenie jej w internecie jest nieodpłatne. Dodatkową zaletą jest fakt, że do tworzenia i późniejszej edycji potrzebna nam jest jedynie przeglądarka internetowa. Po wejściu na podaną stronę wciskamy przycisk „Zaloguj”. Następnym krokiem jest stworzenie konta za pomocą przycisku „Zakładam konto”. Adres e-mail to jedyna informacja, jaką musimy podać podczas rejestracji (musimy się też oczywiście zgodzić z regulaminem). Zgodnie z poleceniem serwisu musimy wejść na naszą skrzynkę pocztową i odebrać e-mail z linkiem aktywacyjnym oraz hasłem. Jeżeli przez dłuższy czas niczego nie otrzymamy od serwisu „zafriko”, to sprawdźmy jeszcze folder spamu, zanim skontaktujemy się z ich przedstawicielem. Może się zdarzyć, że nasz system pocztowy potraktuje tę wiadomość jako spam. Kliknięcie w otrzymany link przeniesie nas na stronę aktywacji. Musimy tam wypełnić kilka pól formularza i wybrać przycisk „Aktywuj konto”. Otrzymamy potem informację o udanej rejestracji. Na koniec klikamy „Przejdź do panelu”.

W ten sposób proces rejestracji mamy już za sobą. Potem, aby dokonać wszelakich zmian, będziemy musieli się jedynie załogować podając w miejsce login'u adres mailowy podany podczas rejestracji i hasło otrzymane od witryny zafriko.pl. Po zalogowaniu wybieramy „Kreator stron www”. Potem musimy ustalić unikalną nazwę naszej witryny. Jej adres będzie miał następującą postać: www.twojanazwa.friko.pl. Przy czym zamiast zwrotu „twojanazwa” użyjemy dowolnego przez nas wybranego. Zwrot ten wpisujemy u góry ekranu w polu: „Załóż swój serwis”. Wybór zatwierdzamy przyciskiem „Załóż”. Może się zdarzyć, że dany zwrot został już przez kogoś wcześniej użyty. Wtedy należy użyć innej nazwy lub wybrać którąś proponowaną przez serwis zafriko. Następnie musimy wypełnić formularz dotyczący naszej strony, potem podać hasło dostępowe, a także kategorię naszej strony, opis oraz wybrać szablon. Posłuży nam on do wstępnego stworzenia naszej strony. Jej podgląd uzyskamy wciskając przycisk „zobacz”.

REKLAMA

Trzeci krok to już sama edycja stworzonego szkieletu strony. Przechodzimy na adres http://twojanazwa.zafriko.pl/admin. Na pytanie o login podajemy po prostu zwrot „twojanazwa” (czyli ten przez nas wybrany), a w polu hasło wpisujemy te ustalone podczas tworzenia strony. Można tam także wejść z panelu sterowania serwisu osemka.pl (zafriko.pl jest jego częścią). Po zalogowaniu w przeglądarce uruchomi się właściwy edytor strony. Jak widać, wiele elementów, tj. tło i początkowe menu, zostało już wprowadzonych. Przy każdym elemencie zauważymy wiele narzędzi, za pomocą których możemy wykonywać dane czynności. Klikając ikonę ołówka będziemy mogli zmieniać parametry danego elementu, np. rozmiar i typ czcionki. Ikona z literą T odpowiada za edycję wprowadzonego tekstu i pozwala na wstawianie zdjęć do tworzonej strony. Ikona z „plusem” dodaje nową pozycję w menu. Zauważmy, że jeżeli potrzymamy wskaźnik myszy przez chwilę na każdej opcji, to wyświetli się krótki opis jej czynności. Dodatkowo w zakładce „Obrazy” możemy ustalić tło, używając plików oferowanych przez serwis lub użyć własnego. W razie wątpliwości możemy skorzystać z poradnika dostępnego przez kliknięcie znaku zapytania. Teraz jedyne co pozostaje to wypełnić naszą stronę treścią. Jeżeli mamy odrobinę zmysłu artystycznego, to może się okazać, że taka strona spełni wszystkie nasze oczekiwania. W innym wypadku z pewnością pomoże nam w zaplanowaniu bardziej profesjonalnej wersji, a tymczasem z pewnością spełni funkcję tymczasowej strony naszej firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mateusz Berkieta

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Prawo Przedsiębiorcy

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA