Czy moja firma jest innowacyjna
REKLAMA
Odpowiedź
REKLAMA
REKLAMA
Trudno jest jednoznacznie odpowiedzieć na tak postawione pytanie. Najpierw należałoby zbadać stan faktyczny, czyli dokonać stosownej analizy, a dopiero potem ustalić, czy przedsiębiorstwo jest innowacyjne. Istotna jest również definicja innowacyjności. Przez innowacyjność rozumie się wprowadzenie do praktyki w przedsiębiorstwie nowego lub znacząco ulepszonego rozwiązania w odniesieniu do produktu, towaru lub usługi oraz procesu, marketingu lub organizacji. Istotą innowacji jest wdrożenie nowości do praktyki. Wdrożenie nowego produktu z kolei polega na zaoferowaniu go na rynku. Natomiast wdrożenie nowego procesu, nowych metod marketingowych lub nowej organizacji polega na ich zastosowaniu w bieżącym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.
Innowacja produktowa oznacza wprowadzenie na rynek przez dane przedsiębiorstwo nowego towaru lub usługi lub znaczące ulepszenie oferowanych uprzednio towarów w odniesieniu do ich charakterystyk lub przeznaczenia. Innowacja procesowa oznacza wprowadzenie do praktyki w przedsiębiorstwie nowych lub znacząco ulepszonych metod produkcji lub dostaw. Innowacja marketingowa oznacza zastosowanie nowej metody marketingowej dotyczącej wyglądu produktu, jego opakowania, promocji i innych. W końcu innowacja organizacyjna oznacza zastosowanie w przedsiębiorstwie nowej metody organizacji jego działalności biznesowej, nowej organizacji miejsc pracy oraz nowej organizacji relacji zewnętrznych.
REKLAMA
REKLAMA