REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Uwaga na duże opakowania

Paweł Sygnowski
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Jednym ze sposobów na proste oszczędzanie w czasie zakupów jest kupowanie dużych opakowań produktów. Generalnie duże opakowanie wychodzi taniej (w przeliczeniu na określoną jednostkę wagi/pojemności), niż kilka małych opakowań. Generalnie, to wcale nie znaczy zawsze.

Nie należy do rzadkich wyjątków sytuacja, kiedy bardziej opłaca się kupić kilka mniejszych opakowań, niż jedno duże. Jednak to nie koniec pułapek wiążących się z kupowaniem dużych opakowań.

REKLAMA

REKLAMA

Podstawowym problemem jest wielka pokusa do zwiększonej konsumpcji zakupionego produktu. Tym sposobem, to co zaoszczędzi się na kupnie dużego opakowania (w innym wypadku należy kupić małe opakowanie), traci się na tej zwiększonej konsumpcji - i to w najlepszym wypadku. Dlaczego? Klient ma świadomość, że kupił produkt taniej, niż normalnie, więc czuje się usprawiedliwiony, że może użyć jego nieco większą ilość.

Drugim istotnym problemem jest dawkowanie. Możesz nawet kupić duże opakowanie z pełną świadomością, że robisz to, aby zaoszczędzić i chcesz używać dany produkt w takich ilościach, jak to zwykle robisz, ale jeśli odpowiednio nie dawkujesz zakupionego produktu, to nic z tego nie będzie, a to wcale takie łatwe nie jest. Naturalną tendencją jest używania większej ilości produktu z pełnego pojemnika, niż z np. do polowy opróżnionego. Co w tym najciekawsze, to fakt, iż ocenia się, że instrukcje o dawkowaniu znajdujące się na opakowaniu są ignorowane w większości przypadków.

Jak w takim razie ustrzec się przed tymi pułapkami? Można totalnie zrezygnować z zakupu dużych opakowań, ale tym samym traci się okazję na tańszy (w przeliczeniu na określoną jednostkę wagi/pojemności) zakup produktu, który i tak normalnie byśmy zakupili.

Niektórzy "przelewają" duże opakowanie np. płynu do płukania w kilka mniejszych.
Jednak najlepiej będzie mieć świadomość pułapek wiążących się z zakupem dużego opakowania i świadomie ich przeciwdziałać poprzez „pilnowanie się” w czasie jego używania.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA