REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorcy wzmocnią promocję polskiej gospodarki

REKLAMA

REKLAMA

Największe organizacje biznesowe powołują koalicję Pro-Polska, która będzie działać na rzecz wdrożenia skutecznego systemu promocji polskiej gospodarki za granicą. Inicjatorem przedsięwzięcia są organizacje skupione w Kongresie Przedsiębiorczości.

Koalicja chce skłonić rząd do stworzenia i wdrożenia spójnego systemu promocji naszej gospodarki za granicą, wsparcia polskiego eksportu i napływu inwestycji zagranicznych do Polski.

REKLAMA

W dniu 8 stycznia 2010 roku odbyło się spotkanie inauguracyjne koalicji Pro-Polska, w którym udział wzięli: Amerykańska Izba Handlowa, Konfederacja Pracodawców Polskich, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, Związek Rzemiosła Polskiego, Business Centre Club, Polska Izba Turystyki, Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza, Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce i Włosko-Polska Izba Handlowo-Przemysłowa.

Tymczasowym przewodniczącym koalicji został wybrany Roman Rewald, Przewodniczący Kongresu Przedsiębiorczości i Prezes Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce. Będzie on pełnił obowiązki do czasu wybrania stałego przewodniczącego i dwóch zastępców.

Do Koalicji planują przyłączyć się także inne organizacje przedsiębiorców, „think tanki” i instytucje non-profit.

Zobacz także: Finanse.wieszjak.pl

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Przedsiębiorcy oczekują od rządu systemu porządkującego obecny nieład w działaniach promocyjnych. Do tej pory aż 60 różnych urzędów i instytucji prowadziło nieskoordynowane przedsięwzięcia na rzecz promocji naszego kraju, co sprawiało, że wydawane co roku 100 milionów złotych na ten cel przynosiło mizerne skutki.

Biznesmeni zaznaczają, że w naszym kraju nadal nie ma wyspecjalizowanej agencji rządowej odpowiedzialnej za promocję kraju i jego gospodarki, a ostatni projekt w tej sprawie utknął w Sejmie dwa lata temu i żaden nowy dokument nie został przyjęty przez rząd, choć projekt ustawy o systemie promocji gospodarczej był przewidziany w planach RM na II półrocze 2009 roku. W związku z powyższym przedstawiciele polskiego biznesu postanowili połączyć siły i zawiązując Koalicję Pro-Polska pomóc rządowi wprowadzić w życie długo oczekiwany i niezwykle ważny dla naszego kraju system promocji.

KP/IN

Zobacz także: ABC firmy Wieszjak.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niechętnie upominają się o pieniądze u dłużników, a po upływie pół roku windykacja może być bezskuteczna

Dlaczego dłużnicy nie płacą na czas należności za faktury? Nie mam pieniędzy, zapomniałem o fakturze, klienci zalegają mi z zapłatą, więc i ja nie płacę – to najczęstsze usprawiedliwienia, jakie słyszą właściciele firm od swoich klientów, którzy nie regulują należności za dostarczone towary czy wykonane usługi.

10 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy

Outsourcing staje się coraz bardziej popularny w Polsce. Jednak dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, zlecanie im zadań może być wyzwaniem. Oto szczegółowy poradnik, który pomoże przygotować się do efektywnej współpracy z niezależnym specjalistom.

Korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową

Ulga badawczo-rozwojowa (B+R) to korzystne rozwiązanie podatkowe dla podmiotów prowadzących działalność badawczo-rozwojową, skierowane zarówno do podatników PIT (opodatkowanych skalą podatkową lub tzw. podatkiem liniowym) jak i do podatników CIT (którzy uzyskują przychody z działalności gospodarczej, inne niż zyski kapitałowe). Ulga ta stanowi istotne wsparcie dla firm inwestujących w innowacje, technologie i rozwój nowych produktów.

Budownictwo mocno wyhamowało, ale to wciąż najbardziej optymistyczna branża, bo liczy na wydatkowanie pieniędzy przez rząd

Optymizm w branży budowlanej utrzymuje się już od wielu miesięcy. Ponieważ jednak jego motorem napędowym są inwestycje ze środków Krajowego Planu Odbudowy oraz kredytu #naStart, entuzjazm słabnie. Wszystko przez ślamazarną pracę rządu.

REKLAMA

Szykują się milionowe kary. Kontrola stron internetowych: kogo dotyczy, kto kontroluje, jaka kara i za co

Nie tylko skarbówka kontroluje i nakłada kary za złamanie przepisów. I nie tylko Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do akcji coraz częściej wkracza też Urząd Ochrony Danych Osobowych – UODO, a kontrole kończą się karami – nawet w milionach złotych.

Otwieranie dziś restauracji to samobójstwo? Pewniejsze jest pójść śladem Żabki do własnego sklepu z ofertą gotowych dań

Rewolucja dzieje się w całej branży fachowo określanej jako HoReCa. Ale największa w jej gastronomicznej części. Świadczą o tym dane gospodarcze dotyczące liczby otwieranych placówek, zawieszanych działalności, długów i kredytów oraz tempa ich spłaty. Restauracje tracą na popularności, zyskują sklepy oferujące gotowe dania - ciepłe lub do odgrzania w domu.

Jak odblokować innowacyjność małego biznesu?

Innowacyjność w małej firmie to wyzwanie. Małemu biznesowi jest trudniej na wielu płaszczyznach. Często jest to jedna osoba do podejmowania decyzji i brak jest kogoś kto spojrzałby obiektywnie na działania i krytycznie na trendy. Jak odblokować innowacyjność małej działalności podpowiada Zuzanna Mikołajczyk, innowatorka i strateg innowacji.

Kawa z INFORLEX. Wakacje składkowe - bezpłatne spotkanie online

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu kawa z INFORLEX, które odbędzie się 3 września 2024 r. Tematem spotkania będą wakacje składkowe. 

REKLAMA

Firma spedycyjna. Jak założyć? Czy to się opłaca?

Branża TSL to jeden z najlepiej trzymających się sektorów gospodarki, nawet mimo kryzysu. Działalność spedycyjna daje wiele możliwości i ma ogromny potencjał. O czym trzeba wiedzieć zaczynając w tej branży na własny rachunek? 

Compliance a ochrona danych - co przedsiębiorcy muszą wiedzieć

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie prawnym, przedsiębiorcy muszą być na bieżąco z otoczeniem prawnym firmy, w tym regulacjami dotyczącymi ochrony danych osobowych. Compliance, czyli zgodność z przepisami prawa, staje się kluczowym elementem w działalności każdej firmy, niezależnie od jej wielkości. W obliczu surowych kar finansowych i rosnącej świadomości konsumentów, ochrona danych osobowych przestała być jedynie formalnością, a stała się fundamentem odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

REKLAMA