REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak bezpiecznie korzystać z aplikacji bankowej po zmianie telefonu?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zmiana telefonu - nie zapomnij o procedurach bankowych
Zmiana telefonu - nie zapomnij o procedurach bankowych
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Polacy kupują nowy telefon średnio co dwa lata. Co należy zrobić, aby bez przeszkód korzystać z aplikacji banku na nowym urządzeniu, a zmiana telefonu była jeszcze prostsza?

Zmiana numeru a bankowość 

Wraz ze sprzętem zmieniasz też numer telefonu? A może wymieniasz wyłącznie numer, bez nowego smartfona? Zarówno w pierwszej, jak i w drugiej sytuacji musisz zmienić numer telefonu do autoryzacji. – Można zrobić to telefonicznie lub w placówce banku – tłumaczy Michał Czurabski, ekspert Credit Agricole.

REKLAMA

REKLAMA

Zmiana telefonu a bankowość 

Na nowym urządzeniu należy pobrać aplikację bankową, korzystając z autoryzowanego sklepu. Podczas procesu aktywowania nowej aplikacji twoje nowe urządzenie stanie się zaufane dla banku, co zapewni Ci bezpieczeństwo. Pamiętaj też, by stare urządzenie usunąć z listy zaufanych. To lista urządzeń, z których na co dzień korzystasz z bankowości elektronicznej.

Telefon w serwisie a bankowość

Przed oddaniem telefonu do serwisu bądź jego sprzedażą, najlepiej będzie zresetować telefon i przywrócić w nim ustawienia fabryczne. Warto wcześniej skopiować dane, aby móc po powrocie telefonu z serwisu korzystać z niego jak dotychczas. Jeśli jednak nie chcemy sięgać po aż tak radykalne rozwiązanie, należy usunąć (poza prywatnymi zdjęciami i wiadomościami) przynajmniej zdjęcia kart płatniczych, dokumentów czy loginów. Koniecznie trzeba też wylogować się z aplikacji bankowej oraz poczty, a najlepiej ze wszystkich aplikacji. Łatwo jednak zauważyć, że przywrócenie ustawień fabrycznych jest prostszym i mniej czasochłonnym rozwiązaniem. Nieużywany telefon (czy to chwilowo, czy całkowicie) dobrze jest również usunąć z listy urządzeń zaufanych.

Telefon zgubiony a bankowość 

W przypadku zgubienia lub kradzieży urządzenia, na którym jest zainstalowana aplikacja bankowa, w pierwszej kolejności należy zgłosić to zdarzenie.

REKLAMA

Kiedy nie możesz dodać urządzenia do zaufanych

Może zdarzyć się tak, że przy próbie ponownej instalacji aplikacji bankowej na używanym już wcześniej urządzeniu dostaniesz komunikat o zbyt dużej liczbie sprzętów podpiętych pod aplikację. Jeśli przy oddawaniu telefonu do serwisu przywrócono go do ustawień fabrycznych, aplikacja została odinstalowana, ale urządzenie pozostało na liście zaufanych. Kiedy instalujesz aplikację od nowa, telefon ponownie zostaje dodany do listy. Tymczasem może ona liczyć jedynie pięć urządzeń. Jeśli otrzymasz informację o przekroczeniu liczby podpiętych sprzętów, usuń zbędne urządzenia przez serwis internetowy bądź u doradcy bankowego. Dzięki temu bez problemu aktywujesz aplikację na telefonie, który właśnie wrócił z naprawy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niezależnie od tego, czy sprzedajesz swój stary telefon, oddajesz do serwisu bądź po prostu zostawiasz go w swojej szufladzie – dbaj o poufność danych. Nie przechowuj na telefonie haseł ani PIN-u, zdjęć swoich kart lub dokumentu tożsamości. Korzystaj też z listy zaufanych urządzeń, aby łatwiej i bezpieczniej używać aplikacji.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA