REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zaległości płatnicze - faktoring jako sposób na kryzys

1% wartości faktury za bezpieczeństwo
1% wartości faktury za bezpieczeństwo
Konrad Żelazowski
dziennik.pl

REKLAMA

REKLAMA

Faktorzy zrzeszeni w Polskim Związku Faktorów w pierwszym kwartale br. zanotowali wzrost obrotów o 8,4%. Niekorzystna sytuacja gospodarcza oraz geopolityczna odbijają się jednak na płatnościach w obrocie pomiędzy firmami. 

Branża faktoringowa – fala zdecydowanych wzrostów 

Branża faktoringowa zamknęła ubiegły rok z imponującym wzrostem na poziomie 26%. Tegoroczne wzrosty mogłyby być bardziej dynamiczne, ale z powodu wysokich stóp procentowych w całym sektorze doszło do wyhamowania. 

REKLAMA

Mimo spowolnienia, faktoring rośnie niemal od zawsze. Nawet w czasach największego kryzysu ekonomicznego, w latach 2008-2009 sektor utrzymywał wysoką rentowność. W wymagających czasach, decyzje przedsiębiorców w dużej mierze są motywowane niepewnością. Wszystko przez rosnące ryzyko braku płatności ze strony kontrahentów. 

Czym się różni faktoring od kredytu 

Klienci właściwie nie pamiętają sytuacji, w której stopy procentowe, zwłaszcza w PLN, byłyby tak wysokie. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy koszty faktoringu wzrosły niemal trzykrotnie. W efekcie mali i średni przedsiębiorcy zastanawiają się, czy warto w ogóle skorzystać z finansowania. Najważniejszą cechą faktoringu, która odróżnia go od kredytu, jest przejęcie ryzyka niewypłacalności kontrahenta. Właśnie dlatego, kiedy sytuacja gospodarcza pogarsza się, mocno rośnie zainteresowanie faktoringiem pełnym – mówi Paweł Kacprzak, członek zarządu BNP Paribas Faktoring.

1% wartości faktury za bezpieczeństwo 

REKLAMA

Koszt faktoringu pełnego dla małych i średnich przedsiębiorstw waha się w przedziale 0,5-1,5% od wartości faktury. Jest uzależniony od wielkości firmy oraz wartości przekazanych do faktoringu obrotów. Ryzyko niewypłacalności kontrahenta ponosi faktor. 

Usługi faktoringowe są w głównej mierze skierowane do firm, które wystawiają faktury na wysokie kwoty z wydłużonymi terminami płatności. Są to przede wszystkim przedsiębiorstwa działające w sektorach dystrybucji oraz produkcji. Funkcjonują one w warunkach zmiennej koniunktury, dlatego potrzebują większej puli środków finansowych na potrzeby bieżącej działalności. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: BNP Paribas Faktoring

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA