Innowacje, które napędzają konkurencyjność
REKLAMA
REKLAMA
Co firmy reprezentowane przez ankietowanych robią, by tę innowacyjność rozwijać?
W przypadku ponad połowy badanych (54%) podstawowym krokiem ich organizacji w kierunku zwiększenia innowacyjności jest ulepszanie istniejących produktów lub usług. Inne podejmowane działania to m.in. automatyzacja (48%), usprawnianie procesów (46%) czy robotyzacja (42%)
REKLAMA
Samodzielne innowacje nie zawsze popularne
Samodzielne opracowywanie i komercjalizacja innowacyjnych rozwiązań są znacznie rzadsze. Tylko 28% ankietowanych deklaruje, że ich organizacja pracuje nad innowacyjnymi rozwiązaniami, a jeszcze mniej, bo jedna piąta (22%) deklaruje ich komercjalizacje je na rynku.
Które procesy według CFO mają największy wpływ na zwiększenie innowacyjności w biznesie?
Respondenci wskazują przede wszystkim na automatyzację, udoskonalanie produkcji i łańcucha dostaw (68%) oraz digitalizację usług (64%).
Minimalnie mniej wskazań uzyskały takie aspekty jak innowacje materiałowe czy podnoszenie efektywności energetycznej (po 62%). Kolejnymi priorytetami są udoskonalanie i automatyzacja procesu zarządzania odpadami (60%), przenoszenie procesów do chmury (58%) oraz rozwój procesów analityki danych (44%).
Autor: Ayming Polska – biuro prasowe
REKLAMA
REKLAMA