REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czym jest mentoring w organizacji?

Odkryj moc mentoringu w organizacji: budowanie sukcesu poprzez wzajemne wsparcie
Odkryj moc mentoringu w organizacji: budowanie sukcesu poprzez wzajemne wsparcie
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Mentoring jako motywacja pozytywna. Jakie daje korzyści? Jak wdrożyć?

Budowanie relacji i motywacji

Wybór metody pracy z liderami wymaga znajomości narzędzi oraz technik i wejścia w obszary z jakich motywacja wyrasta. W myśl zasady „co nas motywuje to nas wzmocni”. To również zabezpieczenie poczucia bezpieczeństwa emocjonalnego, poszanowanie dla różnorodności, budowanie relacji, która jest solidnym filarem dla otwartości i zaufania. To właśnie relacja pozwala iść dalej lub dać sobie prawo do odpoczynku, refleksji i koordynowania tempa w jakim lider chce lub jest gotowy się rozwijać.

REKLAMA

Dlaczego mentoring?

REKLAMA

Mentoring zapewnia obecność i buduje empatyczną komunikację. Pełni funkcję wspierającą, co ma szczególne znaczenie w pracy zdalnej. Wykonywanie swoich obowiązków poza biurem posiada bowiem wiele zalet, lecz również, poprzez brak bezpośredniego kontaktu ze współpracownikami i przełożonymi, może powodować poczucie samotności. Mentoring pozwala określić zarówno potencjał, jak i braki kompetencyjne w zespole. Jest to swego rodzaju droga na skróty. Dzieląc się swoim doświadczeniem ułatwiasz drugiej osobie dojście do celu. Wzmacnia i jednocześnie weryfikuje nowe, często bardzo ciekawe propozycje, które okazują się być bardzo często rozwiązaniem wielu złożonych problemów, zarówno w obszarze biznesu jak i rozwoju osobistego. Mając doświadczenie możesz podzielić się swoimi wnioskami, swoim punktem widzenia, popartym wnioskami z poszanowaniem wyboru drugiej strony. 

Wspaniałą rolą mentoringu jest rozwój talentów. To stopniowe planowanie procesu, dobór metod pracy i późniejszego rozwoju. Bardzo często spektakularne efekty, związane z awansem i poczuciem spełnienia, osoby, z którą współpracuję to dla mnie osobiście poczucie sensu, które daje ogromną motywację i radość – podkreśla Joanna Żądło, Sales Director w Selvoy oraz Mentor w obszarze budowania kompetencji Liderskich.

Z korzyścią dla organizacji i jednostki

REKLAMA

Mentoring to nie tylko korzyści dla jednostki, ale i dla całej organizacji. Otwiera i promuje pozytywną atmosferę, współpracę oraz odwagę do eksperymentowania. Pojawiają się nowe pomysły i chęci do angażowania się w postępowe projekty, które mają na celu osiąganie wyższych wyników, nie tylko indywidualnych, lecz również na poziomie zespołowym. 

Mentoring to nie szkolenie, na którym zdobywasz wiedzę. Choć zawiera w sobie narzędzia coachingu – coachingiem nie jest. W mentoringu sięgamy do korzeni, przywołujemy współpracę na poziomie uczeń (mentee) – nauczyciel (mentor), która jest budowana w oparciu o relacje. To uczeń decyduje co chce „zabrać” od swojego doświadczonego nauczyciela, wyposażonego w konkretne kwalifikacje. Co ważne, jest to relacja dobrowolna. Każda osoba jest inna, każda ma inne potrzeby i oczekiwania, Od każdej osoby sam mentor uczy się nowych rzeczy. Można powiedzieć, że każda nowa współpraca poszerza horyzonty i wnosi pewne odświeżenie do wewnętrznych przemyśleń, które tworzysz. Profesjonalny mentor nie tylko posiada niezbędne certyfikaty/akredytację, lecz także nieustannie dba o swój rozwój.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak wdrożyć mentoring w organizacji? 

Dróg jest kilka. Jeśli w zespole zbudowane są odpowiednie relacje, oparte na otwartości i zaufaniu, oraz zagwarantowana przestrzeń do popełniania nieuniknionych błędów i wyciągania z nich wniosków, mentorem może zostać członek zespołu. Najczęściej jest to manager, który przejawia do tego naturalne predyspozycje. Po ukończeniu odpowiedniego przeszkolenia może z powodzeniem pełnić wspomnianą rolę. Innym rozwiązaniem jest współpraca ze specjalistą zewnętrznym. Wszystko zależy od potrzeb i specyfiki danej organizacji. 

Źródło: Selvoy

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA