REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Handlówka stale na czele rankingów popularności

REKLAMA

REKLAMA

W handlu zatrudnionych jest już 7 proc. Polaków. Branża ta od początku roku oferuje niezmiennie najwięcej miejsc pracy – wynika ze statystyk serwisu otoPraca.pl. Chętnych do pracy w tym sektorze jest wielu, jednak specyfika zawodu sprawia, że trudno znaleźć osobę o odpowiednich kwalifikacjach.

Handel jest zdecydowanie najbardziej popularną branżą wśród poszukujących i oferujących zatrudnienie. W sektorze tym, niezmiennie od wielu lat, odnotowuje się największe zapotrzebowanie na pracowników. Analiza statystyk otoPraca.pl wykazała, że ogłoszenia dotyczące kategorii handel/sprzedaż stanowiły średnio 12 proc. wszystkich opublikowanych od początku 2010 roku ofert. Kategoria ta pojawia się również najczęściej w preferencjach zawodowych użytkowników portalu.

REKLAMA

– Osoby zainteresowane pracą w handlu wybierają pracodawców z dużych miast: Warszawy, Poznania i Katowic – mówi Marta Krauze, manager portalu rekrutacyjnego otoPraca.pl. – Są to jednocześnie miasta, w których odnotowujemy największe zapotrzebowanie na pracowników w tej branży. Najwięcej propozycji zatrudnienia w handlu pochodzi z Mazowsza, gdzie pracę oferuje prawie co czwarty ogłoszeniodawca. Liczą się również województwa: wielkopolskie (12 proc.) oraz śląskie (11 proc.).

Na zatrudnienie w branży handlowej mogą liczyć sprzedawcy, kasjerzy, specjaliści ds. rozwoju sprzedaży, przedstawiciele handlowi, a także kierownicy i menadżerowie.

REKLAMA

– Wśród ogłoszeń publikowanych od początku roku w portalu otoPraca.pl, najczęściej pojawiały się propozycje dla przedstawicieli handlowych – ocenia Marta Krauze. – W połowie sierpnia br. ponad połowa ogłoszeń z kategorii handel/sprzedaż dotyczyła zatrudniania na tym stanowisku.

Handlowców poszukuje się w zasadzie w każdej branży. – Jeszcze kilka miesięcy temu dominujący był sektor medycyna/farmacja – mówi Monika Aleksandrowicz, konsultant ds. rekrutacji w firmie rekrutacyjnej Grafton Recruitment Polska. – Natomiast obecnie większe zainteresowanie pracownikami odnotowuje się w branży usług finansowych i ubezpieczeniowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Kandydatów chętnych do pracy w obszarze sprzedaży jest wielu, ale ilość zainteresowanych niestety nie przekłada się na ilość osób spełniających wymagania – ocenia Monika Aleksandrowicz. – Wbrew powszechnemu przekonaniu praca handlowca nie należy do najłatwiejszych i nie każda osoba nadaje się do jego wykonywania. Zawód ten wymaga posiadania specyficznych kompetencji miękkich, takich jak komunikatywność, kultura osobista, odporność na stres oraz opanowanie, których nie można się nauczyć.

Przeczytaj także: Prawa i obowiązki stron wynikające z przedwstępnej umowy o pracę

REKLAMA

Kluczowa jest łatwość w nawiązywaniu kontaktów i prowadzenia negocjacji handlowych – osoba nieśmiała, zamknięta nie poradzi sobie w bezpośrednich spotkaniach z klientem. Do kluczowych oczekiwań stawianych kandydatom należy już nie tylko doświadczenie w sprzedaży, ale również dobra znajomość danej branży. Dlatego od kandydatów coraz częściej wymaga się wykształcenia adekwatnego do sektora, w którym ma pracować. Ważnym elementem zawodu handlowca jest również mobilność, dlatego niezbędne staje się posiadanie prawa jazdy.
Duże wymagania, stawiane przez pracodawców, może zrekompensować pensja. Jak wynika z raportu płacowego, przygotowanego przez firmę rekrutacyjną Advisory Group Test, średnia płaca handlowców w Polsce, zawierająca premie oraz prowizje, wynosiła w 2009 roku ponad 5 tys. złotych brutto.

Wysokość wynagrodzeń w handlu zależy od wielu czynników: stanowiska, wielkości firmy, sektora działalności oraz regionu. Oczywiście najlepiej opłacani są dyrektorzy i kierownicy, najmniej natomiast zarabiają telemarketerzy i sprzedawcy. Co ciekawe, najwyższe wynagrodzenia otrzymywali pracownicy małych i średnich firm. Natomiast jak wynika z ogólnopolskiego badania wynagrodzeń, prowadzonego przez firmę doradztwa personalnego Sedlak & Sedlak, w marcu 2010 roku najwyższe pensje otrzymywali handlowcy z Mazowsza oraz Pomorza; najmniejsze odnotowano natomiast w województwach podkarpackim i warmińsko-mazurskim.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA