REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kredyty hipoteczne mają wzięcie

REKLAMA

REKLAMA

Związek Firm Doradztwa Finansowego (ZFDF) opublikował wyniki sprzedaży osiągnięte w I kwartale tego roku przez firmy zrzeszone w organizacji. Wartość kredytów hipotecznych udzielonych za pośrednictwem związku wyniosła ponad 2,75 mld zł.

Równie imponujący wynik osiągnęli doradcy w sektorze produktów inwestycyjnych. Tutaj wartość sprzedanych produktów inwestycyjnych wyniosła nieco ponad 2 mld zł, co w porównaniu z zeszłym rokiem oznacza prawie dwukrotny wzrost.

REKLAMA

Przedstawione dane potwierdzają ożywienie na rynku kredytów hipotecznych. Niewątpliwie wartości osiągnięte przez firmy doradztwa finansowego skupione w ZFDF to skutek łagodniejszej polityki kredytowej banków w stosunku do poprzedniego, dotkniętego recesją roku. Osiągnięty wynik jest lepszy w stosunku do I kwartału 2009 roku, kiedy to wartość sprzedanych kredytów hipotecznych wyniosła 2,498 mld zł.

REKLAMA

Krzysztof Barembruch, prezes ZFDF i wiceprezes AZ Finanse zaznacza, że prezentowane wyniki sprzedażowe z I kwartale br. jednoznacznie wskazują, iż firmy zrzeszone w ZFDF skutecznie radzą sobie w zmiennym otoczeniu i konsekwentnie zwiększają swój udział w rynku, zwłaszcza w zakresie kredytów hipotecznych.

Aktualnie można szacować ich udział na ok. 25 proc. rynku. Nieco niższe wyniki I kwartale w stosunku do ostatniego kw. 2009 roku (wartość sprzedanych kredytów hipotecznych w IV kwartale 2009 roku wyniosła 3050,06 mln zł) należy jednoznacznie wiązać z wyjątkowo srogą zimą, która zahamowała popyt. Wiele wskazuje na to, iż także w zakresie pozostałych produktów to będzie dobry rok dla większości firm doradztwa finansowego.

Rynek firm doradztwa finansowego w Polsce jest już mocno nasycony, a konkurencja na nim jest duża. Ciągle jednak obserwujemy wzrost zainteresowania tego typu usługami w Polsce. Jak podkreśla Adrian Jarosz wiceprezes ZFDF i prezes Open Finanse wynika to z faktu, że ilość oferowanych przez banki czy fundusze inwestycyjne produktów jest coraz większa i klientom coraz trudniej jest znaleźć te najciekawsze. Sprawia to, że wiele firm doradczych poszerza też gamę swoich produktów, co pozwala im skierować ofertę do kolejnych grup klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Część firm zrzeszonych w ZFDF obok produktów hipotecznych i inwestycyjnych ma w swojej ofercie kredyty gotówkowe. Tutaj w pierwszym kwartale 2010 roku prym wiedzie Money Expert z wartością 7,2 mln zł. Zaraz za nim uplasowały się firmy: Gold Finance – 5,18 mln zł; Expander – 4,10 mln zł; Doradcy 24 – 3,5 mln zł; Real Finance – 1,1 mln zł; Credit House – 0,1 mln zł.

ZFDF/IN

Polecamy: Kredyty.wieszjak.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA