Wydatki na reklamę jako koszt uzyskania przychodu
REKLAMA
REKLAMA
Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów, które zostały zaliczone do kosztów niestanowiących kosztów uzyskania przychodów.
REKLAMA
Podatnik może więc odliczyć od przychodów koszty ich uzyskania, o ile poniesione koszty mają związek z prowadzoną działalnością gospodarczą, a ich poniesienie ma, bądź może mieć wpływ na wielkość osiąganych przychodów lub służyć zachowaniu albo zabezpieczeniu źródła przychodów.
Warunkiem zaliczenia poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów jest również to, aby dany wydatek nie został wymieniony pośród wydatków, których ustawodawca nie uważa za koszty uzyskania przychodów.
Podatnik ponosi wydatki na zakup ogłoszeń w prasie, w internecie, wydruk ulotek informacyjnych. W materiałach tych spółka zamieszcza informację o swojej działalności i o świadczonych usługach.
REKLAMA
Poniesione koszty należy uznać za reklamę spółki. Są to bowiem działania zmierzające do zwiększenia jej rozpoznawalności i oferowanych usług na rynku. Spółka podejmując opisane działania, chce zwrócić uwagę klientów, że istnieje na rynku oraz poinformować o usługach, które oferuje.
Od 1 stycznia 2007 r. zmieniły się przepisy regulujące zasady zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na reprezentację i reklamę. Obowiązujące od tego dnia przepisy wyłączają możliwość zaliczenia do kosztów podatkowych wydatków na reprezentację. Przepisy nie wyłączają natomiast możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na reklamę. Obecnie nie obowiązuje podział na reklamę publiczną i reklamę niepubliczną.
Więcej: Koszty.wieszjak.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.