REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Branża eventowa. Podsumowanie roku 2021/trendy na 2022

Michał Ratajczak
Michał Ratajczak

REKLAMA

REKLAMA

Rok 2020 był w branży eventowej rokiem online’u, ponieważ nie było innych możliwości. W roku 2021, mimo pojawienia się szczepionek i częściowego powrotu do trybu stacjonarnego, nadal chętniej wybieraliśmy online, bo okazało się, że wcale nie jest to przykra konieczność. Wręcz przeciwnie - odkryliśmy, że wirtualne eventy otwierają zupełnie nowe drogi: pozwalają redukować koszty związane z logistyką i organizacją, dają większą szansę małym przedsiębiorstwom na wybicie się ze swoją marką, produktem lub usługą, są bardziej przyjazne dla środowiska.

2021 to już drugi rok pandemii. Czy w kontekście branży eventowej był on inny niż poprzedni?

REKLAMA

REKLAMA

2020 rok był właściwie rokiem online’u, ponieważ najzwyczajniej w świecie nie mieliśmy innych możliwości. W 2021, mimo pojawienia się szczepionek i częściowego powrotu do trybu stacjonarnego, nadal chętniej wybieraliśmy online, bo okazało się, że wcale nie jest to przykra konieczność. Wręcz przeciwnie - odkryliśmy, że wirtualne eventy otwierają zupełnie nowe drogi: pozwalają redukować koszty związane z logistyką i organizacją, dają większą szansę małym przedsiębiorstwom na wybicie się ze swoją marką, produktem lub usługą, są bardziej przyjazne dla środowiska. Co więcej, zauważyliśmy, że wraz ze wzrostem popularności online’u organizatorzy coraz chętniej decydowali się na organizację wydarzeń w formule hybrydowej, czyli częściowo stacjonarnie i częściowo wirtualnie.  

Do takich wniosków doszliście zapewne niedawno… A wcześniej? Czy mieliście jakieś obawy dotyczące sektora eventów online?

Trudno mówić tu o obawach… Na pewno mieliśmy na uwadze potencjalnie mniejsze zainteresowanie wydarzeniami online i to zarówno ze strony organizatorów, którzy chcieliby jak najszybciej wrócić do “starego porządku”, jak i uczestników, którzy uważaliby takie wydarzenia za mało angażujące. Natomiast jest wręcz przeciwnie - organizatorzy i uczestnicy są coraz bardziej świadomi korzyści płynących z wydarzeń online i hybrydowych, a nasza wiara w siłę online’u okazała się jak najbardziej uzasadniona. W końcu w Gridaly od samego początku stawiamy na budowanie relacji, tak by wartość wydarzeń online nie różniła się od wartości tych stacjonarnych.

REKLAMA

Jakie były według Was trendy minionego roku?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W 2021 roku sporą popularnością zaczęły cieszyć się wspomniane przez nas eventy hybrydowe. W niektórych sektorach ich liczba wzrosła nawet do 13%, a połączenie online’u z hybrydą stanowiło łącznie 29% wszystkich zorganizowanych wydarzeń. Zauważyliśmy też, że miniony rok pokazał coraz większą konsumpcję treści na urządzeniach mobilnych. Dlatego zadbaliśmy o responsive web design naszej platformy, aby niezależnie od używanego urządzenia każdy mógł korzystać z tych samych funkcjonalności i mieć takie samo doświadczenie uczestnictwa w wydarzeniu. Kolejnym trendem okazał się networking i szukanie nowych form zwiększania zaangażowania uczestników podczas eventów, dlatego też nasza technologia musiała szybko reagować na pojawiające się upodobania. Wprowadziliśmy nowe formy czatów z takimi funkcjonalnościami jak ankiety i pytania, stworzyliśmy moduł speed networkingowy, który znacząco urozmaicił wydarzenia o charakterze networkingowym oraz zintegrowaliśmy Gridaly z wieloma aplikacjami, w tym z Kahoot! i Mentimeter, które pozwalają urozmaicić transmisje na żywo.

A wydarzenie roku 2021? Takie, które najbardziej wpłynęło na branżę?

Zniesienie surowych restrykcji dotyczących zgromadzeń i wydarzeń masowych po dopuszczeniu do powszechnego obiegu szczepionek przeciwko COVID-19. Zdecydowanie był to czynnik, który najbardziej przyczynił się do wzrostu popularności wydarzeń hybrydowych i tego, że powoli zaczęły one coraz bardziej umacniać się w świadomości uczestników. Dowodzą tego nawet obserwacje z naszej platformy. Jednak, kiedy wydarzenie organizowane na Gridaly miało formułę hybrydową, uczestnicy chętniej brali w nim udział online, aniżeli stacjonarnie.

A co będzie działo się w 2022 roku? Jakie trendy zauważacie?

Przede wszystkim, jesteśmy przekonani, że eventy online z nami zostaną, a nowe możliwości spowodują jeszcze większy wzrost popularności eventów hybrydowych. Coraz ważniejsze wydarzenia na większą skalę będą organizowane w takiej formule, np. uroczysta gala stacjonarna z transmisją online lub oficjalna część wydarzenia online ze stacjonarną integracją w mniejszym gronie nieco później. Uważamy też, że trendem będzie możliwość połączenia nauki i twardych liczb, wynikających z badań ilościowych z rozwojem technologii w praktyce. W mijającym roku pozyskaliśmy inwestora, którego finansowe wsparcie pozwoli w naszym przypadku rozpocząć badania nad zwiększeniem zaangażowania uczestników na platformie np. poprzez ulepszone interakcje między uczestnikami online i offline czy grywalizację. W skrócie, to będzie prawdziwa rewolucja na rynku eventów online, która zmieni sposób, w jaki podchodzimy do uczestnictwa w wydarzeniach.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

REKLAMA

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

REKLAMA

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA