REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Branża eventowa. Podsumowanie roku 2021/trendy na 2022

Michał Ratajczak
Michał Ratajczak

REKLAMA

REKLAMA

Rok 2020 był w branży eventowej rokiem online’u, ponieważ nie było innych możliwości. W roku 2021, mimo pojawienia się szczepionek i częściowego powrotu do trybu stacjonarnego, nadal chętniej wybieraliśmy online, bo okazało się, że wcale nie jest to przykra konieczność. Wręcz przeciwnie - odkryliśmy, że wirtualne eventy otwierają zupełnie nowe drogi: pozwalają redukować koszty związane z logistyką i organizacją, dają większą szansę małym przedsiębiorstwom na wybicie się ze swoją marką, produktem lub usługą, są bardziej przyjazne dla środowiska.

2021 to już drugi rok pandemii. Czy w kontekście branży eventowej był on inny niż poprzedni?

REKLAMA

2020 rok był właściwie rokiem online’u, ponieważ najzwyczajniej w świecie nie mieliśmy innych możliwości. W 2021, mimo pojawienia się szczepionek i częściowego powrotu do trybu stacjonarnego, nadal chętniej wybieraliśmy online, bo okazało się, że wcale nie jest to przykra konieczność. Wręcz przeciwnie - odkryliśmy, że wirtualne eventy otwierają zupełnie nowe drogi: pozwalają redukować koszty związane z logistyką i organizacją, dają większą szansę małym przedsiębiorstwom na wybicie się ze swoją marką, produktem lub usługą, są bardziej przyjazne dla środowiska. Co więcej, zauważyliśmy, że wraz ze wzrostem popularności online’u organizatorzy coraz chętniej decydowali się na organizację wydarzeń w formule hybrydowej, czyli częściowo stacjonarnie i częściowo wirtualnie.  

Do takich wniosków doszliście zapewne niedawno… A wcześniej? Czy mieliście jakieś obawy dotyczące sektora eventów online?

Trudno mówić tu o obawach… Na pewno mieliśmy na uwadze potencjalnie mniejsze zainteresowanie wydarzeniami online i to zarówno ze strony organizatorów, którzy chcieliby jak najszybciej wrócić do “starego porządku”, jak i uczestników, którzy uważaliby takie wydarzenia za mało angażujące. Natomiast jest wręcz przeciwnie - organizatorzy i uczestnicy są coraz bardziej świadomi korzyści płynących z wydarzeń online i hybrydowych, a nasza wiara w siłę online’u okazała się jak najbardziej uzasadniona. W końcu w Gridaly od samego początku stawiamy na budowanie relacji, tak by wartość wydarzeń online nie różniła się od wartości tych stacjonarnych.

Jakie były według Was trendy minionego roku?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W 2021 roku sporą popularnością zaczęły cieszyć się wspomniane przez nas eventy hybrydowe. W niektórych sektorach ich liczba wzrosła nawet do 13%, a połączenie online’u z hybrydą stanowiło łącznie 29% wszystkich zorganizowanych wydarzeń. Zauważyliśmy też, że miniony rok pokazał coraz większą konsumpcję treści na urządzeniach mobilnych. Dlatego zadbaliśmy o responsive web design naszej platformy, aby niezależnie od używanego urządzenia każdy mógł korzystać z tych samych funkcjonalności i mieć takie samo doświadczenie uczestnictwa w wydarzeniu. Kolejnym trendem okazał się networking i szukanie nowych form zwiększania zaangażowania uczestników podczas eventów, dlatego też nasza technologia musiała szybko reagować na pojawiające się upodobania. Wprowadziliśmy nowe formy czatów z takimi funkcjonalnościami jak ankiety i pytania, stworzyliśmy moduł speed networkingowy, który znacząco urozmaicił wydarzenia o charakterze networkingowym oraz zintegrowaliśmy Gridaly z wieloma aplikacjami, w tym z Kahoot! i Mentimeter, które pozwalają urozmaicić transmisje na żywo.

A wydarzenie roku 2021? Takie, które najbardziej wpłynęło na branżę?

Zniesienie surowych restrykcji dotyczących zgromadzeń i wydarzeń masowych po dopuszczeniu do powszechnego obiegu szczepionek przeciwko COVID-19. Zdecydowanie był to czynnik, który najbardziej przyczynił się do wzrostu popularności wydarzeń hybrydowych i tego, że powoli zaczęły one coraz bardziej umacniać się w świadomości uczestników. Dowodzą tego nawet obserwacje z naszej platformy. Jednak, kiedy wydarzenie organizowane na Gridaly miało formułę hybrydową, uczestnicy chętniej brali w nim udział online, aniżeli stacjonarnie.

A co będzie działo się w 2022 roku? Jakie trendy zauważacie?

Przede wszystkim, jesteśmy przekonani, że eventy online z nami zostaną, a nowe możliwości spowodują jeszcze większy wzrost popularności eventów hybrydowych. Coraz ważniejsze wydarzenia na większą skalę będą organizowane w takiej formule, np. uroczysta gala stacjonarna z transmisją online lub oficjalna część wydarzenia online ze stacjonarną integracją w mniejszym gronie nieco później. Uważamy też, że trendem będzie możliwość połączenia nauki i twardych liczb, wynikających z badań ilościowych z rozwojem technologii w praktyce. W mijającym roku pozyskaliśmy inwestora, którego finansowe wsparcie pozwoli w naszym przypadku rozpocząć badania nad zwiększeniem zaangażowania uczestników na platformie np. poprzez ulepszone interakcje między uczestnikami online i offline czy grywalizację. W skrócie, to będzie prawdziwa rewolucja na rynku eventów online, która zmieni sposób, w jaki podchodzimy do uczestnictwa w wydarzeniach.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

REKLAMA

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

REKLAMA