REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile Polacy wydają na rozrywki jesienią?

ćwiczenia, bieganie, sport
ćwiczenia, bieganie, sport
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Jesienny spadek nastroju poprawiamy sobie chętnie korzystając z miejskich rozrywek i przyjemności. Niestety, aż 44% zapytanych Polaków deklaruje, że ma zbyt mały budżet na preferowaną formę rozrywki. Średnio, jak wynika z odpowiedzi 43% respondentów badania „Nastroje Polaków a formy spędzania czasu wolnego”, na aktywności w czasie wolnym wydajemy obecnie od 100 do 300 zł miesięcznie. Głównym kryterium wyboru atrakcji dla 43% Polaków jest cena.

Za mało środków, za mało czasu

Jak pokazały wyniki badania zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń jesienią 2021 roku, głównymi barierami związanymi z wyborem aktywności jako formy relaksu jest zbyt mały budżet – 44% odpowiedzi oraz deficyt czasu, jaki możemy przeznaczyć na wybraną atrakcję – 41% odpowiedzi.

REKLAMA

Szukając pomysłów na ciekawe spędzanie czasu bierzemy pod uwagę przede wszystkim cenę wybranej rozrywki – 43% wskazań, jej dostępność – 27% odpowiedzi oraz zarówno możliwość rozwijania zainteresowań, jak również realizację jej z osobą towarzyszącą – 15% deklaracji. Jesteśmy szczęśliwsi, gdy spędzamy czas z bliskimi, jak twierdzi 43% zapytanych Polaków, i sprawiamy sobie małe przyjemności, jak uważa 25% ankietowanych. Dla 21% poczucie szczęścia to możliwość doświadczania nowych doznań i ciekawych form spędzania czasu.

100 złotych to najczęstszy budżet na rozrywkę

REKLAMA

Spośród 1324 respondentów badania „Nastroje Polaków a formy spędzania czasu wolnego” 29% może przeznaczyć na atrakcje tylko do 100 zł miesięcznie, 43% od 100 do 300 zł miesięcznie, a 18% od 300 do 500 zł miesięcznie. Tylko 10% respondentów badania stać na wydatki na rozrywki powyżej 500 zł miesięcznie.

Co trzeci zapytany Polak najchętniej czas wolny jesienią spędza z bliskimi w domu. Z kolei 21% respondentów wybiera miejskie, kulturalne rozrywki w towarzystwie partnera lub partnerki, udając się na przykład do kina, teatru czy na wystawy. Dla 19% preferowaną formą jesiennego relaksu jest wyjście do restauracji z bliską osobą lub przyjaciółmi. Według 10% najlepszą formą wypoczynku o tej porze roku jest romantyczny wyjazd lub pobyt w SPA – 7% odpowiedzi. Zdaniem 9% respondentów dobrze jest spędzać jesienią czas uprawiając różne sporty lub próbować aktywności z adrenaliną w postaci sportów ekstremalnych – jak deklaruje 4% śmiałków.

Nastroje w pandemii

Obecnie czas wolny dla 49% zapytanych Polaków pełni funkcję przede wszystkim wypoczynkową, a według 27% respondentów funkcję towarzyską. Zdaniem 11% ma pozwalać na spełnianie potrzeb kulturalnych. Z kolei 7% zapytanych podkreśla jego funkcję edukacyjną, a 6% prozdrowotną.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pomysłów na obniżony nastrój szukamy w social media

REKLAMA

Pomysłów na ciekawe spędzanie czasu wolnego jesienią poszukujemy głównie korzystając z wskazówek i informacji od znajomych, przyjaciół i rodziny, jak deklaruje 36% ankietowanych. Dla 34% głównym źródłem inspiracji, aby spędzić atrakcyjnie czas, są media społecznościowe. Co piąty zapytany Polak przyznaje, że chętnie korzysta z serwisów realizujących usługi rozrywkowe, 9% wykorzystuje w tym celu informacje z tv i radia.

Większość Polaków zapytanych przez serwis Prezentmarzeń przyznaje, że obecnie odczuwa obniżony nastrój, argumentując to mniejszą ilością słońca, jesienną chandrą i mniejszą ilością aktywności fizycznej. Pocieszenia najczęściej szukamy spędzając czas ze znajomymi, jedząc więcej słodyczy, ale także starając się aktywnie funkcjonować. Niestety często, jak pokazało badanie „Nastroje Polaków a formy spędzania czasu wolnego”, ogranicza nas budżet w wyborze preferowanej formy rozrywki.

*W materiale prasowym wykorzystana badanie „Nastroje Polaków a formy spędzania czasu wolnego” serwisu Prezentmarzeń zrealizowane w formie ankiety online na próbie 1324 respondentów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA