REKLAMA

REKLAMA

Kategorie

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chcesz przenieść swój biznes do online? Sprawdź, jak to zrobić!

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Biznes online a prawo

REKLAMA

REKLAMA

Zanim zaczniemy proces przenoszenia swojej firmy do świata wirtualnego, warto wcześniej zapoznać się z aspektami prawnymi. Jest to szczególnie istotne, jeśli mamy zamiar prowadzić swój biznes w domu, a do tego nasi pracownicy również będą pracować zdalnie. Co istotne w tym kontekście, w naszym Kodeksie Pracy nie istnieje termin „pracy zdalnej”. Nie oznacza to jednak, że nie jest ona w ogóle regulowana prawnie. W takiej sytuacji pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikowi sprzęt niezbędny do wykonywania pracy, a także uzgodnić zakres zawodowych obowiązków oraz ich wymiar. W przypadku prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej warto pamiętać, że mamy obowiązek wskazania swojej siedziby firmy. Jeśli w formularzu wskażemy swoje miejsce zamieszkania, to musimy liczyć się koniecznością uiszczenia wyższego podatku od nieruchomości.

Sprawa jest nieco bardziej skomplikowana – pod względem prawnym – w przypadku e-commerce, czyli sklepów internetowych. Dlatego, jeśli prowadzimy sklep stacjonarny i chcielibyśmy przenieść swój biznes do on-line, to musimy pamiętać o kilku niezwykle ważnych aspektach. Mowa tu o:
·        Sporządzeniu regulaminu sklepu online.
·        Polityce prywatności.
·        Polityce plików cookies.

Narzędzia do prowadzenia biznesu online

REKLAMA

Sprawne przeniesienie biznesu stacjonarnego do online wymaga odpowiednich narzędzi. Jednym z nich jest internet – zdecydowanie najlepszą opcją jest wybór oferty dla firm. Dlaczego? Oferty internetu przygotowane specjalnie z myślą o klientach biznesowych uwzględniają specyficzne potrzeby firm, w tym m.in. dotyczące bezpieczeństwa sieci. Przykładowo Internet UPC Biznes ma gwarancję SLA, czyli pisemną gwarancję jakości, która zobowiązuje dostawcę do naprawienia awarii od 6 do 12 h (w zależności od wybranego pakietu). Dodatkowo, jeśli zdecydujemy się na internet światłowodowy do 600 lub 1000 Mb/s, to w zamian otrzymamy pakiet bezpieczeństwa kolejno dla 10 lub 25 urządzeń. Warto także rozważyć zakup dodatkowych usług w tym m.in. stałego adresu IP, który stanowi idealne narzędzie do uruchomienia serwera poczty elektronicznej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wówczas, gdy już mamy za sobą wybór łącza internetowego, warto rozejrzeć się za innymi narzędziami, które nie tylko ułatwią przeniesienie biznesu do online, ale również ułatwią prowadzenie firmy w sieci. Mowa tu przede wszystkim o:
·        Wirtualnej chmurze, która jest zewnętrznym dyskiem sieciowym pozwalającym na przechowywanie danych bez ryzyka ich utraty. Dzięki niej można mieć wszystkie dokumenty, niezbędne do prowadzenia firmy, zawsze pod ręką i w razie konieczności udostępniać je swoim współpracownikom lub przesyłać partnerom biznesowym. Wirtualne chmury znajdują zastosowanie również przy prowadzeniu księgowości, co jest szczególnie przydatne w przypadku prowadzenia firmy w sieci.

·        Komunikatory, które pozwalają w łatwy sposób nawiązywać interakcję z zespołem i współpracownikami zewnętrznymi (np. agencjami reklamowymi). Przykładem popularnego komunikatora jest np. aplikacja Microsoft Teams, która pozwala także na udostępnianie plików i prowadzenie wielowątkowej komunikacji.

·        Aplikacje do zarządzania projektami, które umożliwiają skuteczne prowadzenie różnego rodzaju zadań. Wśród tego typu aplikacji można wymienić m.in. Trello, Slack czy Asana. Dzięki tego typu programom można również przydzielać zadania różnym osobom, a także monitorować proces zarządzania projektami. Są one przydatne wówczas, gdy jednocześnie prowadzimy wiele różnych zadań.

Przeniesienie swojego biznesu do online jest zadaniem wymagającym odpowiedniej wiedzy i narzędzi, które usprawniają cały proces. Mimo to poniesiony wysiłek i koszty są adekwatne do korzyści – według ostatnich danych epidemia koronawirusa znacznie przyspieszyła transformację cyfrową i sprawiła, że wiele firm musi przenieść swoją działalność do sieci. Z tego powodu nie warto zostawać w tyle za konkurencją, tylko rozpocząć swoją działalność w sieci zgodnie z obowiązującym prawem i przy wykorzystaniu przydatnych narzędzi. Po więcej porad na temat zbudowania widoczności swojej firmy w sieci zapraszamy do darmowego poradnika od UPC Biznes.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA