REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chcesz przenieść swój biznes do online? Sprawdź, jak to zrobić!

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Biznes online a prawo

REKLAMA

REKLAMA

Zanim zaczniemy proces przenoszenia swojej firmy do świata wirtualnego, warto wcześniej zapoznać się z aspektami prawnymi. Jest to szczególnie istotne, jeśli mamy zamiar prowadzić swój biznes w domu, a do tego nasi pracownicy również będą pracować zdalnie. Co istotne w tym kontekście, w naszym Kodeksie Pracy nie istnieje termin „pracy zdalnej”. Nie oznacza to jednak, że nie jest ona w ogóle regulowana prawnie. W takiej sytuacji pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikowi sprzęt niezbędny do wykonywania pracy, a także uzgodnić zakres zawodowych obowiązków oraz ich wymiar. W przypadku prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej warto pamiętać, że mamy obowiązek wskazania swojej siedziby firmy. Jeśli w formularzu wskażemy swoje miejsce zamieszkania, to musimy liczyć się koniecznością uiszczenia wyższego podatku od nieruchomości.

Sprawa jest nieco bardziej skomplikowana – pod względem prawnym – w przypadku e-commerce, czyli sklepów internetowych. Dlatego, jeśli prowadzimy sklep stacjonarny i chcielibyśmy przenieść swój biznes do on-line, to musimy pamiętać o kilku niezwykle ważnych aspektach. Mowa tu o:
·        Sporządzeniu regulaminu sklepu online.
·        Polityce prywatności.
·        Polityce plików cookies.

Narzędzia do prowadzenia biznesu online

REKLAMA

Sprawne przeniesienie biznesu stacjonarnego do online wymaga odpowiednich narzędzi. Jednym z nich jest internet – zdecydowanie najlepszą opcją jest wybór oferty dla firm. Dlaczego? Oferty internetu przygotowane specjalnie z myślą o klientach biznesowych uwzględniają specyficzne potrzeby firm, w tym m.in. dotyczące bezpieczeństwa sieci. Przykładowo Internet UPC Biznes ma gwarancję SLA, czyli pisemną gwarancję jakości, która zobowiązuje dostawcę do naprawienia awarii od 6 do 12 h (w zależności od wybranego pakietu). Dodatkowo, jeśli zdecydujemy się na internet światłowodowy do 600 lub 1000 Mb/s, to w zamian otrzymamy pakiet bezpieczeństwa kolejno dla 10 lub 25 urządzeń. Warto także rozważyć zakup dodatkowych usług w tym m.in. stałego adresu IP, który stanowi idealne narzędzie do uruchomienia serwera poczty elektronicznej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wówczas, gdy już mamy za sobą wybór łącza internetowego, warto rozejrzeć się za innymi narzędziami, które nie tylko ułatwią przeniesienie biznesu do online, ale również ułatwią prowadzenie firmy w sieci. Mowa tu przede wszystkim o:
·        Wirtualnej chmurze, która jest zewnętrznym dyskiem sieciowym pozwalającym na przechowywanie danych bez ryzyka ich utraty. Dzięki niej można mieć wszystkie dokumenty, niezbędne do prowadzenia firmy, zawsze pod ręką i w razie konieczności udostępniać je swoim współpracownikom lub przesyłać partnerom biznesowym. Wirtualne chmury znajdują zastosowanie również przy prowadzeniu księgowości, co jest szczególnie przydatne w przypadku prowadzenia firmy w sieci.

·        Komunikatory, które pozwalają w łatwy sposób nawiązywać interakcję z zespołem i współpracownikami zewnętrznymi (np. agencjami reklamowymi). Przykładem popularnego komunikatora jest np. aplikacja Microsoft Teams, która pozwala także na udostępnianie plików i prowadzenie wielowątkowej komunikacji.

·        Aplikacje do zarządzania projektami, które umożliwiają skuteczne prowadzenie różnego rodzaju zadań. Wśród tego typu aplikacji można wymienić m.in. Trello, Slack czy Asana. Dzięki tego typu programom można również przydzielać zadania różnym osobom, a także monitorować proces zarządzania projektami. Są one przydatne wówczas, gdy jednocześnie prowadzimy wiele różnych zadań.

Przeniesienie swojego biznesu do online jest zadaniem wymagającym odpowiedniej wiedzy i narzędzi, które usprawniają cały proces. Mimo to poniesiony wysiłek i koszty są adekwatne do korzyści – według ostatnich danych epidemia koronawirusa znacznie przyspieszyła transformację cyfrową i sprawiła, że wiele firm musi przenieść swoją działalność do sieci. Z tego powodu nie warto zostawać w tyle za konkurencją, tylko rozpocząć swoją działalność w sieci zgodnie z obowiązującym prawem i przy wykorzystaniu przydatnych narzędzi. Po więcej porad na temat zbudowania widoczności swojej firmy w sieci zapraszamy do darmowego poradnika od UPC Biznes.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

REKLAMA

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

REKLAMA

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

REKLAMA