REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chcesz przenieść swój biznes do online? Sprawdź, jak to zrobić!

REKLAMA

REKLAMA

Biznes online a prawo

REKLAMA

REKLAMA

Zanim zaczniemy proces przenoszenia swojej firmy do świata wirtualnego, warto wcześniej zapoznać się z aspektami prawnymi. Jest to szczególnie istotne, jeśli mamy zamiar prowadzić swój biznes w domu, a do tego nasi pracownicy również będą pracować zdalnie. Co istotne w tym kontekście, w naszym Kodeksie Pracy nie istnieje termin „pracy zdalnej”. Nie oznacza to jednak, że nie jest ona w ogóle regulowana prawnie. W takiej sytuacji pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikowi sprzęt niezbędny do wykonywania pracy, a także uzgodnić zakres zawodowych obowiązków oraz ich wymiar. W przypadku prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej warto pamiętać, że mamy obowiązek wskazania swojej siedziby firmy. Jeśli w formularzu wskażemy swoje miejsce zamieszkania, to musimy liczyć się koniecznością uiszczenia wyższego podatku od nieruchomości.

Sprawa jest nieco bardziej skomplikowana – pod względem prawnym – w przypadku e-commerce, czyli sklepów internetowych. Dlatego, jeśli prowadzimy sklep stacjonarny i chcielibyśmy przenieść swój biznes do on-line, to musimy pamiętać o kilku niezwykle ważnych aspektach. Mowa tu o:
·        Sporządzeniu regulaminu sklepu online.
·        Polityce prywatności.
·        Polityce plików cookies.

Narzędzia do prowadzenia biznesu online

REKLAMA

Sprawne przeniesienie biznesu stacjonarnego do online wymaga odpowiednich narzędzi. Jednym z nich jest internet – zdecydowanie najlepszą opcją jest wybór oferty dla firm. Dlaczego? Oferty internetu przygotowane specjalnie z myślą o klientach biznesowych uwzględniają specyficzne potrzeby firm, w tym m.in. dotyczące bezpieczeństwa sieci. Przykładowo Internet UPC Biznes ma gwarancję SLA, czyli pisemną gwarancję jakości, która zobowiązuje dostawcę do naprawienia awarii od 6 do 12 h (w zależności od wybranego pakietu). Dodatkowo, jeśli zdecydujemy się na internet światłowodowy do 600 lub 1000 Mb/s, to w zamian otrzymamy pakiet bezpieczeństwa kolejno dla 10 lub 25 urządzeń. Warto także rozważyć zakup dodatkowych usług w tym m.in. stałego adresu IP, który stanowi idealne narzędzie do uruchomienia serwera poczty elektronicznej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wówczas, gdy już mamy za sobą wybór łącza internetowego, warto rozejrzeć się za innymi narzędziami, które nie tylko ułatwią przeniesienie biznesu do online, ale również ułatwią prowadzenie firmy w sieci. Mowa tu przede wszystkim o:
·        Wirtualnej chmurze, która jest zewnętrznym dyskiem sieciowym pozwalającym na przechowywanie danych bez ryzyka ich utraty. Dzięki niej można mieć wszystkie dokumenty, niezbędne do prowadzenia firmy, zawsze pod ręką i w razie konieczności udostępniać je swoim współpracownikom lub przesyłać partnerom biznesowym. Wirtualne chmury znajdują zastosowanie również przy prowadzeniu księgowości, co jest szczególnie przydatne w przypadku prowadzenia firmy w sieci.

·        Komunikatory, które pozwalają w łatwy sposób nawiązywać interakcję z zespołem i współpracownikami zewnętrznymi (np. agencjami reklamowymi). Przykładem popularnego komunikatora jest np. aplikacja Microsoft Teams, która pozwala także na udostępnianie plików i prowadzenie wielowątkowej komunikacji.

·        Aplikacje do zarządzania projektami, które umożliwiają skuteczne prowadzenie różnego rodzaju zadań. Wśród tego typu aplikacji można wymienić m.in. Trello, Slack czy Asana. Dzięki tego typu programom można również przydzielać zadania różnym osobom, a także monitorować proces zarządzania projektami. Są one przydatne wówczas, gdy jednocześnie prowadzimy wiele różnych zadań.

Przeniesienie swojego biznesu do online jest zadaniem wymagającym odpowiedniej wiedzy i narzędzi, które usprawniają cały proces. Mimo to poniesiony wysiłek i koszty są adekwatne do korzyści – według ostatnich danych epidemia koronawirusa znacznie przyspieszyła transformację cyfrową i sprawiła, że wiele firm musi przenieść swoją działalność do sieci. Z tego powodu nie warto zostawać w tyle za konkurencją, tylko rozpocząć swoją działalność w sieci zgodnie z obowiązującym prawem i przy wykorzystaniu przydatnych narzędzi. Po więcej porad na temat zbudowania widoczności swojej firmy w sieci zapraszamy do darmowego poradnika od UPC Biznes.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA