REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rynek bio żywności w Polsce rośnie

Rynek bio żywności w Polsce rośnie
Rynek bio żywności w Polsce rośnie

REKLAMA

REKLAMA

Rynek bio żywności w Polsce wciąż rośnie. Kto najczęściej kupuje zdrową żywność? Gdzie Polacy dokonują zakupów bio żywności?

Rynek żywności bio rośnie w siłę

Chociaż pandemia COVID-19 sparaliżowała częściowo handel stacjonarny, nie zaszkodziła ona segmentowi żywności bio, który wzrósł w 2020 r. w tempie kilkukrotnie wyższym niż cały rynek spożywczy ogółem, wynika z najnowszego raportu PMR pt. „Rynek żywności bio w Polsce 2021. Prognozy rozwoju na lata 2021-2026”. W latach 2021-2026 średnioroczna stopa wzrostu (CAGR) dla rynku żywności bio będzie bliska 10%.

REKLAMA

Polski rynek żywności bio w Polsce będzie podążał za trendami zachodnimi, a jego udział w rynku spożywczym będzie rósł. Pozytywnie na rynek wpływają m.in. wzrost świadomości zdrowotnej Polaków, poszerzanie oferty produktów bio (zwłaszcza w sklepach wielkoformatowych), ale także duża liczba promocji produktów bio/eko/wege przez sieci spożywcze.

Kto kupuje żywność bio?

REKLAMA

Jak wynika z badania PMR przeprowadzonego w lipcu 2021 r. na reprezentatywnej próbie 1 032 Polaków, około 8% kupuje żywność bio przy okazji każdych lub prawie każdych zakupów spożywczych. W tej grupie przeważają osoby młodsze (18-34 lata), z wyższym wykształceniem, mieszkańcy miast 200-499 tys. mieszkańców oraz ze średnich grup dochodowych. Częstotliwość zakupów żywności bio jest również skorelowana z poziomem wykształcenia. Jedynie 4% osób z wykształceniem niższym kupuje żywność bio przy okazji każdych lub prawie każdych zakupów, a aż 35% nie kupuje jej wcale.

Jedna czwarta Polaków badanych przez PMR deklaruje, że obecnie częściej niż przed rokiem sięga po żywność bio/eko. Do żywności bio przekonują się częściej mężczyźni i osoby młodsze – czyli osoby z grup, w których produkty bio kupuje niższy odsetek respondentów niż ogółem.

Gdzie najczęściej kupuje się bio żywność?

Największym kanałem nie tylko na rynku spożywczym w Polsce, ale również na rynku żywności bio, są sklepy dyskontowe. Jak wynika z badania PMR, ponad połowa spośród kupujących żywność bio, kupuje ją najczęściej w dyskontach. Marki własne żywności bio, takie jak GoBio (Biedronka) oraz BioOrganic (Lidl) cieszą się również największą rozpoznawalnością wśród kupujących żywność bio.  

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Rynek bio żywności w Polsce

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Newseria

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wsparcie dla firm rozwijających się - ulga na innowacyjnych pracowników

Ulga na innowacyjnych pracowników jest przeznaczona dla podatników prowadzących działalność badawczo-rozwojową, przez którą zgodnie z art. 4a pkt 26 ustawy CIT rozumie się działalnością twórczą obejmującą badania naukowe lub prace rozwojowe, podejmowaną w sposób systematyczny w celu zwiększenia zasobów wiedzy oraz wykorzystania zasobów wiedzy do tworzenia nowych zastosowań.

Transformacja zaczyna się od lidera

Rozmowa z Krzysztofem Witkowskim, partnerem w EY Academy of Business, o tym, dlaczego inwestycje w rozwój power skills są dziś konieczne dla wzrostu organizacji

Karty sportowe to przepis na zdrowie

W dzisiejszym biznesie wsparcie aktywności fizycznej przez pracodawców to nie tylko benefit, ale strategiczna inwestycja w zdrowie, zaangażowanie i efektywność pracowników. Regularna aktywność fizyczna wpływa korzystnie na zdrowie, wydajność, zadowolenie oraz atmosferę w pracy. To zadanie dla działów HR, które mogą wprowadzać proste rozwiązania, jak aktywne przerwy czy dostęp do programów fitness. 

Przedsiębiorca w obliczu powodzi - jakie ma możliwości [KOMENTARZ]

Przedsiębiorca w obliczu powodzi - jakie ma możliwości. Komentuje Monika Piątkowska, doradca podatkowy w e-pity.pl.

REKLAMA

Jak bezpiecznie rozpocząć działalność w branży beauty? [Poradnik]

Jak bezpiecznie rozpocząć działalność w branży beauty? Oto poradnik dla przyszłych właścicieli salonów kosmetycznych.

Przedsiębiorcy z terenów objętych powodzią mogą opłacić składki do 15 września 2025 r.

Za okres od 1 sierpnia do 31 grudnia 2024 r. składki można opłacić w terminie do 15 września 2025 r. Do opłaconych w ten sposób składek nie będą naliczane odsetki za zwłokę. Kiedy ZUS może umorzyć składki?

Wypalenie zawodowe to już problem występujący w każdej firmie. Jak można zminimalizować jego skutki

82 proc. pracowników jest dziś narażonych na wypalenie zawodowe, wynika z badania firmy Mercer przeprowadzonego w sierpniu tego roku. Wszelkie okoliczności, od warunków pracy po sytuację rodzinną i zagrożenia klimatyczne, nie są sprzyjające zmarginalizowaniu tego zjawiska.

Wakacje od ZUS. Nowa ulga dla przedsiębiorców

Wakacje od ZUS. Nowa ulga dla przedsiębiorców. Od 1 listopada 2024 r. przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z wakacji składkowych. Jakie są warunki, by skorzystać z wakacji składkowych? Gdzie należy złożyć wniosek?

REKLAMA

ZUS umorzy składki przedsiębiorcom dotkniętym przez powódź. Wnioski o pomoc będą traktowane priorytetowo

Przedsiębiorcy, którzy ponieśli straty w wyniku powodzi mogą składać wnioski do ZUS nie tylko o odroczenie terminu płatności składek lub rozłożenie na raty, ale także o ich umorzenie. Jak uzyskać pomoc?

Branża winiarska walczy o uregulowanie sprzedaży przez internet

- Handel alkoholem przez Internet przypomina dziś prawdziwy Dziki Zachód, zależy nam na zapanowaniu nad tym chaosem i jasnych zasadach dla wszystkich - mówią przedsiębiorcy z branży winiarskiej i apelują o uregulowanie kwestii sprzedaży ich produktów przez internet. Pismo w tej sprawie trafiło właśnie do Ministerstwa Rolnictwa. Na ewentualnych zmianach najbardziej zyskaliby mali, krajowi producenci wina, miodu pitnego czy cydru, którzy bez możliwości sprzedawania swoich produktów za pomocą internetu – są praktycznie skazani na niebyt. Najdobitniej pokazał to czas pandemii. 

REKLAMA