| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Zakładam firmę > Szkoła jazdy > Szkoła jazdy - biznes plan

Szkoła jazdy - biznes plan

Na początku planowania swojej działalności pomyśl o przygotowaniu biznes planu. Takie postępowanie pozwoli uniknąć Ci kilku ewentualnych błędów a przede wszystkim ochroni Cię przed złym zainwestowaniem pieniędzy. Przygotowanie biznes planu twojej szkoły jazdy zmusi Cię do oceny rynku na jaki chcesz wejść, sprawdzenia konkurencji i przemyślenia ewentualnych możliwości osiągnięcia sukcesu Twojego przedsięwzięcia. A więc do dzieła.

Nabywcy

Klienci firmy „ELKA” zostali sklasyfikowani według dwóch grup w celu ułatwienia dotarcia do szczegółowo scharakteryzowanych segmentów. Pierwsza grupa to osoby korzystające z naszych kursów nauki jazdy. Drugą grupą są klienci, którzy korzystają z jednorazowych lekcji doszkalających.

Opis organizacji przedsiębiorstwa

„ELKA” jest przedsiębiorstwem jednoosobowym działającym w Malborku.
100% udziału w firmie – właściciel Kazimierz Kowalski.

Zatrudnienie

Według stanu na 1 stycznia 2009 roku w firmie „ELKA” zatrudnionych będzie 5 osób.

Planowane koszty początkowe:
- adaptacja lokalu – ok. 5 tys. zł
- sprzęt /wyposażenie sal – 7 tys. zł
- podręczniki – 1 tys. zł
- 2 samochody i 2 motocykle – 150 tys. zł
- strona internetowa - 2 tys. zł
- reklama – 3 tys. zł
Razem: 168 tys. zł

Planowane koszty stałe:
- wynajęcie lokalu – 1 tys. zł
- wynagrodzenie pracowników 12 tys. zł
- księgowość – 300 zł
- serwer i domena – 100 zł
- opłaty (Internet, telefon, inne) - 400 zł
- rata leasingu – 3000 zł
Razem: 16 800 zł

Charakterystyka wewnętrznych i zewnętrznych czynników istotnych dla firmy:

Promocja i reklama

Przygotowana strategia rozwoju firmy zakłada pełną koordynację działań związanych z szeroką akcją promocyjno – reklamową. Kampania reklamowa będzie wykorzystywała większość dostępnych mediów min.: telewizję lokalną, radio, prasę, działania public relations. Dzięki reklamie Spółka zamierza osiągnąć wzrost zainteresowania kursami i tym samym zwiększenie obrotów.

Cele działań marketingowych

W związku z wejściem na rynek najważniejszym celem marketingu będzie poinformowanie mieszkańców Malborka o istnieniu firmy i zasadach jej działania, oraz zachęcenie do skorzystania z naszej oferty.
Celem firmy „ELKA” jest kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa jako firmy dbającej o kontakty ze swoimi klientami. Pomoże to zbudować segment nabywców na przyszłość. Dobra marka firmy będzie darmową reklamą wśród potencjalnych klientów. Firma chce też zwrócić uwagę na to, że dba o bezpieczeństwo klientów jak i o ich dobre samopoczucie oraz oferuje wysoką jakość usług.


ANALIZA

Na podstawie przeprowadzonych badań została określona lista mocnych i słabych stron firmy oraz szans i zagrożeń w jej otoczeniu, będąca podstawą do poznania charakterystycznych cech jej możliwości rozwoju oraz pozycji w stosunku do konkurencji w sektorze.

Mocne i słabe strony
                 Mocne strony                     Słabe strony

- Młody wykwalifikowany
personel pełen zapału,
- Wysoka jakość usług
- Bogata oferta usług,
- W miarę niskie koszty stałe,
- Dość wysokie zarobki (wynajem lokalu, ogrzewanie itp.) pracowników,
- Konkurencyjne ceny usług,
- Sprawny nowoczesny sprzęt,
- Możliwość odbywania kursów 7 dni w tygodniu,
- Firma przyjaźnie nastawiona do otoczenia.

- Silna konkurencja
- Konieczność konkurencji cenowej mogąca prowadzić do obniżenia jakości usług
- Coraz bardziej atrakcyjna oferta firm konkurencyjnych, postrzegana przez klientów i detalistów jako szeroka i ogólnie dostępna

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Adam Głos

Od stycznia 2013 roku pełni funkcję Prezesa Tax Care. Wcześniej, przez blisko trzy lata, pracował na stanowiskach: Dyrektora Sprzedaży oraz Wiceprezesa Zarządu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »