REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy warto otworzyć firmę na rynku dóbr luksusowych?

Milewski Marcin
Czy warto otworzyć firmę na rynku dób luksusowych?
Czy warto otworzyć firmę na rynku dób luksusowych?

REKLAMA

REKLAMA

Luksusowe przedmioty pożądania sprzedają się z roku na rok coraz częściej. Helikopter, jacht lub sportowy samochód nie zaskakują już tak, jak 10 lat temu. Czy warto otworzyć firmę, której działalność będzie polegała na sprzedaży produktów pojawiających się w marzeniach niejednego Polaka?

Od ponad dziesięciu lat liczba osób zarabiających każdego miesiąca ponad 7,1 tys. zł brutto systematycznie rośnie. Ile z nich jest nabywcami dóbr luksusowych? Około 84%. Wraz ze wzrostem dochodów rośnie częstotliwości i kwoty przeznaczane na tego typu wydatki. Na wybredne zakupy, jak wynika z badania przeprowadzonego przez KPMG, zamożni (grono powiększające swoje salda o więcej niż 3,7 tys. zł miesięcznie) przeznaczają około 13% rocznego dochodu.

REKLAMA

Rośnie, czy urośnie?

REKLAMA

Rok 2009 spowodował zahamowanie rozwijającego się na wzór zachodni rynku dóbr luksusowych w Polsce. Na skutek kryzysu ekonomicznego do portfeli sprzedawców znanych i drogich marek trafiło, aż o jedną trzecią mniej pieniędzy niż w analogicznym okresie roku 2008. Dlaczego klienci ograniczyli wydatki? Z uwagi na sytuacje gospodarczą i przeświadczenie o konieczności oszczędzania. Wzrost przyniósł rok 2010.

Dobra luksusowe kojarzone są z trzema podstawowymi w przekonaniu klientów cechami. Dobra jakością, prestiżem, a także ponadprzeciętną ceną. Nie bez znaczenia pozostaje także rozpoznawalność marki, traktowana tym bardziej poważnie, im większe są zarobki zainteresowanego.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Życie pod znakiem jakości

Towary wybierane przez konsumentów spragnionych solidnego wykonania i dobrej opinii to nie tylko, jak mogłoby się wydawać, odzież, lecz także helikoptery, jachty oraz samoloty. Liczba tych ostatnich wzrasta nie tylko z uwagi na coraz większą popularność wśród klientów korporacyjnych, lecz również osób prywatnych. Podobnie rzecz ma się w przypadku śmigłowców. Jachty, kojarzone dotychczas z zagranicznymi podróżami, pojawiają się na polskich jeziorach i zatokach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zachód jeździ Ferrari

REKLAMA

Nie zaskakuje obecność na polskim rynku takich marek jak Royal Collection, Vistula, czy Bomi. Podobnie z rosnącymi jak grzyby po deszczu punktami dilerów samochodowych sprzedających auta z najwyższej półki, jak otwarty w październiku salon bolidów marki Ferrari. Sama firma Porsche odnotowała w Polsce w 2010 roku wzrost sprzedaży aut o 76% (570 egzemplarzy) w stosunku do roku poprzedzającego.

Luksusu na polskim rynku pozostawia kraj nadal w cieniu państw zachodnich. Spośród 200 najważniejszych w świecie segmentu premium producentów, w Polsce swoje placówki posiada około 53%. Odsetek zwiększa możliwość dokonywania zakupów za pośrednictwem sieci, która powoduje wzrost liczby reprezentowanych na polskim rynku marek do poziomu 88%, co wynika z możliwości wysyłki towaru do kraju kupującego.

Polecamy: Czy warto zakładać własną firmę?

Jak będzie rozwijał się krajowy rynek dóbr luksusowych? Zależy od sytuacji gospodarczej. Rosnący PKB oraz umacniająca się złotówka, wpływając na poszerzenie kręgu osób zarabiających ponad poziom średniej krajowej, będą sprzyjały wzrostowi.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA