REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PARP doradzi przedsiębiorcom, jak rozwijać firmę

REKLAMA

Nawet tysiąc przedsiębiorców może do jesieni skorzystać z pilotażowej usługi Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, polegającej na doradztwie dotyczącym rozwoju firmy. Usługa będzie płatna, ale przedsiębiorca poniesie 5 proc. kosztów, resztę dołoży UE.

 

REKLAMA

Prezes PARP Bożena Lublińska-Kasprzak poinformowala, że pilotażowy program "Asysta" potrwa do jesieni. Zapewniła, że jeżeli usługa będzie się cieszyła zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, to zostanie wprowadzona na stałe.

 

Usługa adresowana jest do najmniejszych przedsiębiorstw - jak wyjaśniała prezes PARP, małe i średnie firmy to aż 99 proc. wszystkich przedsiębiorstw działających w Polsce. 96 proc. sektora małych i średnich firm stanowią te najmniejsze - tzw. mikroprzedsiębiorstwa zatrudniające jedną osobę. Najmniejsze firmy wytwarzają 30 proc. polskiego PKB. "To siła napędowa naszej gospodarki" - powiedziała Lublińska-Kasprzak. Wykazywała jednak, że doradztwo jest takim firmom potrzebne, ponieważ co czwarta upada wcześniej niż po roku działalności. Ponadto - jak mówiła - firmy te koncentrują się wyłącznie na bieżącej działalności i w większości nie są zainteresowane dalszym rozwojem.

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Usługa ma składać się z dwóch etapów. W pierwszym konsultant będzie wraz z przedsiębiorcą analizował sytuację firmy, przyglądał się słabym punktom działalności i diagnozował, co jest potrzebne do dalszego jej rozwoju. Etap ten ma trwać nie dłużej niż 4 godziny. Później konsultant będzie doradzał, jak ulepszyć funkcjonowanie firmy albo jak zapewnić jej szybszy rozwój. Doradztwo to będzie dotyczyło rozwiązywania problemów formalno-prawnych, jakie napotyka właściciel firmy podczas prowadzenia działalności, oraz marketingu, organizacji pracy i finansów.

 

Firmy, które chcą skorzystać z programu, mogą się zgłosić do jednej z 21 instytucji w 11 województwach. Ich wykaz znajduje się na stronie internetowej PARP.  Usługa jest odpłatna, jednak ta opłata jest symboliczna - przedsiębiorca ponosi 5 proc. kosztów konsultacji, ale nie więcej niż 120 zł. Program jest dofinansowywany w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Budżet pilotażu wynosi 2 mln 800 tys. zł.

 

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA