| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Aktualności > Biznes nie dba o naukę

Biznes nie dba o naukę

Polskie firmy uważają innowacyjność za mało ważny atut w konkurencji rynkowej. Współpracę z naukowcami firmy na świecie nawiązują, chcąc zaoferować np. innowacyjne produkty, udoskonalić i unowocześnić swą ofertę.



Wczoraj Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych "Lewiatan" zaprezentowały wyniki różnych badań na temat współpracy biznesu z nauką w Polsce. Wnioski - polscy przedsiębiorcy nie widzą potrzeby współpracy z naukowcami ani przełożenia między innowacyjnością a sukcesem w biznesie.

Według Małgorzaty Starczewskiej-Krzysztoszek z Lewiatana zaledwie 0,6 proc. firm uważa, że nowatorski, innowacyjny charakter produktów lub usług to ważny element konkurencyjności przedsiębiorstwa. Dla porównania - ponad 64 proc. wskazuje... cenę produktu.

To niepokojące, bo w globalnej gospodarce konkurowanie wyłącznie za pomocą ceny staje się coraz trudniejsze. - Za pięć lat dzisiejsze rezerwy wzrostu gospodarczego się wyczerpią i polskie firmy, jeśli zaniedbają inwestycje w innowacyjność, będą miały kłopot ze znalezieniem dobrej pozycji na światowym rynku - ostrzegał wiceminister nauki Olaf Gajl.

Zarówno przedsiębiorcy, jak i naukowcy dostrzegają szereg barier, które trzymają te dwa środowiska z daleka od siebie. Wśród najważniejszych przeszkód obie strony często wskazują brak dostatecznej informacji o takich możliwościach. Dlatego MNiSW zapowiada kampanię promocyjno-informacyjną, która miałaby uzmysłowić polskim przedsiębiorcom, jak wiele mogą zyskać, korzystając z usług naukowców, i jak można taką współpracę nawiązać.

Z badań ministerstwa (sondaż na reprezentatywnej grupie ok. 200 firm i kilkudziesięciu naukowców) wynika, że niemal 70 proc. firm, które podjęły współpracę z ośrodkami naukowymi, jest z niej zadowolone. Gdy zdecydują się już na biznesowo-naukowe partnerstwo, 95 proc. chce ją kontynuować.

zbig

reklama

Źródło:

gazeta.pl

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Jarosław Danielewicz

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »