| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Szkolenia > Oferty szkoleń > Szkolenie "Nowe prawo konsumenckie - konsekwencje prawne nowej ustawy o prawach konsumenta" - 25 września 2014 r.

Szkolenie "Nowe prawo konsumenckie - konsekwencje prawne nowej ustawy o prawach konsumenta" - 25 września 2014 r.

Zapraszamy na szkolenie "Nowe prawo konsumenckie - konsekwencje prawne nowej ustawy o prawach konsumenta", które odbędzie się 25 września 2014 r. w Warszawie.

Nowa ustawa o prawach konsumenta, przyniesie ogromne zmiany w przepisach odnośnie obowiązków przedsiębiorcy względem konsumenta. Nowe prawo będzie odczuwalne dla przedsiębiorstw, zarówno tych zaangażowanych w sprzedaż tradycyjną, jak i sprzedających usługi i sprzęt on-line. Warto z wyprzedzeniem przygotować swoje przedsiębiorstwo na nadchodzące zmiany oraz w pełni zrozumieć ich konsekwencje.

Jak należy się przygotować:

  • dostosować umowy i regulaminy do nowych przepisów
  • wprowadzić nowe reguły w handlu elektronicznym, w tym nowe wymagane prawem „przyciski”
  • wprowadzić kodeks dobrych praktyk oraz udostępnić go w sposób trwały
  • dopełnić obowiązku informacyjnego
  • skoordynować procesy reklamacyjne

Dlaczego warto wziąć udział:

  • poznaj konsekwencje nowego prawa konsumenckiego dla firm
  • przygotuj swoje przedsiębiorstwo na nowe obowiązki, które należy spełnić od czerwca 2014
  • przeanalizuj na praktycznych przykładach, jakie zmiany są niezbędne w Twojej firmie

Kto powinien wziąć udział:

Spotkanie skierowane jest przede wszystkim do kadry zarządzającej oraz osób zajmujących kierownicze stanowiska w departamentach:

  • Obsługi Reklamacji
  • Obsługi Klienta
  • Kontroli Jakości i Produkcji
  • Sprzedaży
  • Zakupów
  • Prawnych

W PROGRAMIE:

1.       KONSEKWENCJE PRAWNE NOWEJ USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA - WPROWADZENIE

  • Nowe definicje prawa konsumenckiego.
  • Treści cyfrowe jako nowy rodzaj dobra.
  • Wyłączenia spod zakresu ustawy.

2.       NOWE OBOWIĄZKI PRZEDSIĘBIORCÓW W PROCESIE SPRZEDAŻY

  • Nowe rozszerzone obowiązki przedsiębiorcy w umowach z konsumentami. Konsekwencje ich niedopełnienia.
  • Obowiązek informacyjny.
  • Ustawowe prawo odstąpienia przez konsumenta od umowy.
  • Zgoda na płatność za świadczenia.
  • Wskazanie treści usług posprzedażowych, jeżeli są oferowane
  • Specyficzne obowiązki związane ze sprzedażą sprzętu teleinformatycznego lub oprogramowania.
  • Problematyka zawierania umów zakupowych sprzętu, wyposażenia, itd. Kwestia dowodowa, skuteczność zawarcia umowy, forma. Wykorzystanie profesjonalnych systemów EDI. Zakupy drogą elektroniczną.

3.       ZMIANY W SPRZEDAŻY ON-LINE

  • Obowiązki informacyjne w umowach zawieranych na odległość.
  • Przedłużone prawo odstąpienia od umowy. Zmienione przesłanki uprawniające do odstąpienia. Nowe formy dla oświadczenia o odstąpieniu.
  • Nowe zasady płatności oraz zwrotu należności i kosztów w przypadku odstąpienia od umowy.
  • Nowe obowiązki informacyjne na stronach internetowych sprzedawcy i konsekwencje ich niedopełnienia.
  • Udostępnianie informacji na trwałym nośniku lub on-line.

4.       RĘKOJMIA – ZMIANY I NOWE PRZEPISY

  • Nowe zasady dotyczące rękojmi.
  • Uchylenie przepisów dotyczących niezgodności towaru z umową.

5.       GWARANCJA – NOWE UJĘCIE

  • Konsekwencje likwidacji gwarancji z ustawy o sprzedaży konsumenckiej.
  • Zmiana przepisów dotyczących roszczenia sprzedawcy odnośnie producenta, hurtownika itd. w związku z wadliwością rzeczy sprzedanej.

WIĘCEJ INFORMACJI ORAZ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY >>>

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

TC Concept

Firma doradcza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »