| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Szkolenia > E-learning > Jak wybrać dostawcę e-learningu?

Jak wybrać dostawcę e-learningu?

Na polskim rynku e-learning wciąż jeszcze raczkuje, na dodatek jego potencjał w szkoleniach biznesowych pozostaje niedoceniany. A szkoda, bowiem – jak przekonują specjaliści – e-learningowe szkolenia w biznesie mogą być nie tylko równie efektywne co szkolenia stacjonarne, ale w niektórych przypadkach wpisują się lepiej w specyfikę danej firmy. Decydując się na tego typu rozwiązanie w naszej organizacji, powinniśmy jednak pamiętać o kilku ważnych kwestiach.

Jak wybrać dostawcę e-learningu?

Wbrew pozorom, wybór odpowiedniego dostawcy rozwiązań e-learningowych nie jest kwestią błahą. – Wprowadzenie e-learningu do organizacji niesie za sobą więcej zmian, niż to się może na początku wydawać. Jednocześnie wiąże się to z taką liczbą korzyści, że naprawdę warto bardzo dobrze zaplanować cały jego proces, tak aby z oferowanych rozwiązań skorzystała cała firma, a nie tylko wybrany dział czy działy – przekonuje Tomasz Hoffmann z firmy Learn Up.

Dostawców rozwiązań e-learningowych na rynku jest wielu. Większość z nich wywodzi się z jednej  z dwóch branż: informatycznej lub szkoleniowej. Wybierając dostawcę nie powinniśmy zapominać o tym, że nasze szkolenie musi przede wszystkim wspierać realizację celów biznesowych organizacji oraz służyć podnoszeniu poziomu umiejętności i wiedzy pracowników. Dlatego, jak zaznacza Tomasz Hoffmann, wybrany przez nas dostawca rozwiązań e-learningowch powinien rozumieć specyfikę danego biznesu, tak aby szybciej mógł znaleźć odpowiednie rozwiązania dla jego wsparcia. Musi mieć też odpowiednie doświadczenie w samym biznesie – wśród dostawców rozwiązań e-larningowych są również i tacy, którzy nigdy nie pracowali dla korporacji, koncentrując się na e-learningu dla sektora akademickiego lub samorządowego. Powinien wreszcie znać się na procesach szkoleniowych w organizacji, aby móc zaprojektować dla niej odpowiednią formę tzw. blended learningu, w którym część zagadnień opiera się na tradycyjnych szkoleniach, część natomiast na szkoleniach przez internet.

Przeczytaj również: Czy e-learning jest skuteczny?

Zmiana przyzwyczajeń

Istotną korzyścią zastosowania rozwiązań e-learningowych w biznesie jest to, że mogą one wpłynąć na zmianę wszystkich procesów szkoleniowych, które występują w organizacji, dzięki czemu będą one lepiej wspierały realizację celów biznesowych. E-learning pozwala ponadto tanio i efektywnie przeprowadzać szkolenia produktowe i testować wiedzę pracowników, w tym także tych doświadczonych.

Warto także przy pomocy tego rozwiązania zmienić proces wdrażania ludzi do organizacji, najlepiej –według Tomasza Hoffmanna – korzystając z wspomnianego już modelu blended learning.

Taki model może się okazać przydatny np. w branży farmaceutycznej, w której momencie rozpoczęcia pracy pracownik przechodzi zazwyczaj dwu- lub trzytygodniowe szkolenia; kto jednak jest w stanie zapamiętać taką ilość materiału w tak krótkim czasie.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

AchieveGlobal

Firma szkoleniowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »