| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Z praktyki HR > Dział HR wsparciem menedżerów

Dział HR wsparciem menedżerów

Samo pozyskanie z rynku utalentowanego pracownika nie wystarcza, konieczne jest „oszlifowanie diamentu”, czyli przejście od potencjału do ideału.

Zmotywować do nauki

Proces uczenia się zawsze związany jest z postawami ludzi oraz całą sferą uwarunkowań psychologiczno-społeczno-kulturowych determinujących chęć zdobywania i wykorzystywania wiedzy dla dobra organizacji. Decydując się na wprowadzanie w firmie zarządzana talentami HR ma za zadanie wdrożenie procesów stymulujących do ciągłego podnoszenia kompetencji i motywowania do rozwoju.

W tym celu tworzone są oddzielne departamenty lub wyłaniani specjaliści HR odpowiedzialni za zarządzanie talentami. Głównymi zadaniami w tym, obszarze są: wdrożenie nowych procesów stymulujących podnoszenie kompetencji, kreowanie polityki szkoleniowej rozumianej jako procesu nakierowanego na zdobycie konkretnych kompetencji służących celom biznesowym, rozwój współpracy z uczelniami w celu zdefiniowania kluczowych kompetencji talentów, promowania firmy i pozyskiwania najzdolniejszych absolwentów, integracja systemu ocen pracowniczych z rozwojem określonych kompetencji, planowanie ścieżek kariery, systemów motywacyjnych nastawionych na promowanie wiedzy i innowacyjności pracowników. 

Polecamy: Czas na odkrywanie potencjału zespołu

„Szlifowanie diamentu” to proces przemiany potencjału talentów w osiągniecie określonego poziomu kompetencji specjalistycznych czyli stanie się ekspertem. Wdrożenie procesów mentoringiu i coachingu, pozwala talentom na uzyskanie wsparcia od bardziej doświadczonego pracownika (mentora), opiekuna i dobrego ducha talentu.

Przekazuje on nie tylko wiedzę jawną (ang. explicit knowledge), ale przede wszystkim tzw. wiedzę cichą, ukrytą (ang. tacit) czyli zbiór doświadczeń zdobywanych w praktyce, wyczucia sytuacji, znajomości wartości i kodów komunikacyjnych w firmie, przede wszystkim tych nieformalnych nigdzie nie zapisanych, a jednak wyznaczających zasady i normy funkcjonowania. To z kolei jest jednym z elementów zarządzania wiedzą w firmie.

Dr Anna Syrek-Kosowska, Coach kadry menedżerskiej, Vice President of the Society for Coaching Psychology przy Brytyjskim Towarzystwie Psychologicznym, Partner Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu

Artykuł ukazał się w DZIENNIK-u, Dodatek Praca
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Konrad Karpowicz

Dyrektor Handlowy i Członek Zarządu Masterlease Polska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »