| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Z praktyki HR > Dział HR wsparciem menedżerów

Dział HR wsparciem menedżerów

Samo pozyskanie z rynku utalentowanego pracownika nie wystarcza, konieczne jest „oszlifowanie diamentu”, czyli przejście od potencjału do ideału.

Zmotywować do nauki

Proces uczenia się zawsze związany jest z postawami ludzi oraz całą sferą uwarunkowań psychologiczno-społeczno-kulturowych determinujących chęć zdobywania i wykorzystywania wiedzy dla dobra organizacji. Decydując się na wprowadzanie w firmie zarządzana talentami HR ma za zadanie wdrożenie procesów stymulujących do ciągłego podnoszenia kompetencji i motywowania do rozwoju.

W tym celu tworzone są oddzielne departamenty lub wyłaniani specjaliści HR odpowiedzialni za zarządzanie talentami. Głównymi zadaniami w tym, obszarze są: wdrożenie nowych procesów stymulujących podnoszenie kompetencji, kreowanie polityki szkoleniowej rozumianej jako procesu nakierowanego na zdobycie konkretnych kompetencji służących celom biznesowym, rozwój współpracy z uczelniami w celu zdefiniowania kluczowych kompetencji talentów, promowania firmy i pozyskiwania najzdolniejszych absolwentów, integracja systemu ocen pracowniczych z rozwojem określonych kompetencji, planowanie ścieżek kariery, systemów motywacyjnych nastawionych na promowanie wiedzy i innowacyjności pracowników. 

Polecamy: Czas na odkrywanie potencjału zespołu

„Szlifowanie diamentu” to proces przemiany potencjału talentów w osiągniecie określonego poziomu kompetencji specjalistycznych czyli stanie się ekspertem. Wdrożenie procesów mentoringiu i coachingu, pozwala talentom na uzyskanie wsparcia od bardziej doświadczonego pracownika (mentora), opiekuna i dobrego ducha talentu.

Przekazuje on nie tylko wiedzę jawną (ang. explicit knowledge), ale przede wszystkim tzw. wiedzę cichą, ukrytą (ang. tacit) czyli zbiór doświadczeń zdobywanych w praktyce, wyczucia sytuacji, znajomości wartości i kodów komunikacyjnych w firmie, przede wszystkim tych nieformalnych nigdzie nie zapisanych, a jednak wyznaczających zasady i normy funkcjonowania. To z kolei jest jednym z elementów zarządzania wiedzą w firmie.

Dr Anna Syrek-Kosowska, Coach kadry menedżerskiej, Vice President of the Society for Coaching Psychology przy Brytyjskim Towarzystwie Psychologicznym, Partner Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu

Artykuł ukazał się w DZIENNIK-u, Dodatek Praca
reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Aby zatrzymać najzdolniejszych konieczne jest zarówno ich wspieranie, motywowanie do ciągłego rozwoju oraz tworzenie stymulującej kultury organizacyjnej.
Aby zatrzymać najzdolniejszych konieczne jest zarówno ich wspieranie, motywowanie do ciągłego rozwoju oraz tworzenie stymulującej kultury organizacyjnej.

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Robert Augustyn

Adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »