| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Rekrutacja > Złowić Headhuntera, czyli executive research dla Twojej firmy

Złowić Headhuntera, czyli executive research dla Twojej firmy

Właściwe zarządzanie firmą wymaga od nas szukania odpowiednich osób, posiadające nierzadko specjalistyczne kwalifikacje bądż cechy. Coraz częściej przedsiębiorcy w tym celu zwracają się do firm zajmujących się executive research. Nie wszyscy jednak pamiętają, że reguły dotyczące rzetelności i solidności obowiązują również headhunterów.

Pierwsze spotkanie

Po weryfikacji pierwszych informacji, wybierzmy i spotkajmy się z dwiema firmami, które wstępnie spełniają nasze wymagania. Ważne, aby w spotkaniu uczestniczył konsultant, który będzie realizował projekt, a nie tylko przedstawiciel/partner firmy executive search.

Lista dodatkowych pytań, które warto zadać w trakcie rozmowy:

  • Przykład najtrudniejszego projektu.
  • Jakie są warunki otrzymania dodatkowej usługi rekrutacyjnej na wypadek odejścia kandydata.
  • Jakie są zobowiązania klienta w stosunku do firmy executive search, jeżeli jeden z zaprezentowanych kandydatów zostanie zatrudniony w przyszłości na inne stanowisko.
  • W jakich wypadkach firma executive search może wycofać się z projektu?

Rekrutacja znaczy reprezentacja

Klient ma prawo wiedzieć, kto będzie wykonawcą projektu. W wielu firmach executive search istnieje podział na konsultantów rozwijających business i sprzedających usługe i konsultantow-wykonawców, czyli tych, którzy te usługi (projekty) realizują.

Niestety często poznajemy wykonawcę projektu już po podpisaniu umowy na wykonanie usługi. Rozmowa z konsultantem-wykonawcą powinna odbyła się wcześniej. Konsultant executive search staje się ambasadorem i integralną częścią firmy na czas trwania projektu. Poprzez swoje kontakty i umiejętności sprzedażowe może w znaczący sposób przyczynić się do wzmocnienia marki klienta. To on decyduje o selekcji krótkiej listy, czyli tego, kto finalnie zostanie przedstawiony klientowi, a kto takiej możliwości nie otrzyma.

Na co warto zwrócić uwagę przy ocenie konsultanta?

Podczas prowadzenia projektu rekrutacyjnego konsultant realizujący projekt jest wizytówką naszej firmy. Bardzo dobre rozumienie biznesu oraz profesjonalna rozmowa rekrutacyjna i wysoka kultura osobista są bardzo istotne. Równie ważne są takie elementy jak biuro i warunki spotkania. Tylko profesjonalny kontakt z kandydatem może nam zapewnić dobry odbiór oferty na rynku i duże zainteresowanie osób, na których nam zależy. Konsekwencją wyboru profesjonalnego konsultanta będzie pozyskanie najlepszego z najlepszych kandydata.

Kompetencje konsultanta:

  • Umiejętności komunikacyjne i ogólna prezencja.
  • Znajomość branży i stanowiska, aby dokonać właściwej selekcji kandydatów.
  • Determinacja i wytrwałość.
  • Umiejętność przekonywania.
  • Uczciwość i właściwy poziom wrażliwości.
  • Umiejętności negocjacyjne, na wypadek gdyby okazało się, że proponowane warunki zatrudnienia Kandydata są mało konkurencyjne.
reklama

Ekspert:

HAYS Poland

Doradztwo personalne

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Na początku warto zwrócić uwagę, czy przedstawiciela firmy, z którym prowadzimy pierwsze rozmowy interesuje nasza kultura organizacyjna, czy cele strategiczne.
Na początku warto zwrócić uwagę, czy przedstawiciela firmy, z którym prowadzimy pierwsze rozmowy interesuje nasza kultura organizacyjna, czy cele strategiczne.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

WspolnyPozew.com

Portal

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »