| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Rekrutacja > Jak odejść z klasą?

Jak odejść z klasą?

Decydując się na odejście z pracy, pamiętaj o etykiecie - zachowaj odpowiednią formę i styl wypowiedzenia.

Ustawianie sceny

W idealnym świecie rezygnacja z pracy byłaby prosta i przyjemna. Twój szef byłby wyrozumiały i wspierający twoje potrzeby i żadne złe uczucia nie mogłyby narastać. W rzeczywistości niezbyt wielu pracowników doświadcza tak łatwej przejażdżki.

Sposób, w jaki składasz rezygnację ma wpływ na twoja karierę. Dostosowanie się do właściwej etykiety jest w zgodzie ze zdobywaniem pewności, co do rozwoju przyszłej kariery. Natomiast dostarczenie rezygnacji w nieodpowiedni sposób, może okazać się szkodliwe w najbliższej przyszłości. Poza wszystkim, dobre referencje są nie tylko cenne, ale rozstrzygające.

Forma wypowiedzenia

Kiedy podjąłeś decyzję o rezygnacji, twoim najbardziej pilnym zadaniem jest poinformowanie menedżera. Pisemna rezygnacja jest oficjalną drogą zakomunikowania twoich działań i odgrywa rolę dokumentu prawnego, ustanawiającego datę oczekiwanego rozpoczęcia okresu wypowiedzenia.

Sposób, w jaki piszesz list zawierający wypowiedzenie zależy od okoliczności, w których odchodzisz. Proste wypowiedzenie powinno zawierać dane osoby do której jest skierowane, zawiadomienie o wygaśnięciu okresu zatrudnienia i czasie od którego trwa oraz twój podpis.

Styl - z nutką sentymentu czy bez

Jeżeli odchodzisz w dobrym okresie lub jest Ci rzeczywiście przykro zostawić za sobą cennych współpracowników i przyjaciół, możesz dodać zdanie czy dwa, w których podziękujesz szefowi za otrzymane możliwości i wyrazisz swój żal.

Treściwie sformułowana nutka sentymentu, może się przydać, a nic Cię nie kosztuje. Z drugiej strony, jeżeli twoja rezygnacja wywołana jest niesprzyjającymi warunkami pracy, albo co gorsze konfliktem z szefem lub z innym współpracownikiem, zagłębianie się w szczegóły może być niebezpieczne. Po prostu oświadcz spokojnie, że zamierzasz zrezygnować. Nie musisz się rozdrabniać.

Pamiętaj, że list ma jedno, jedyne przeznaczenie – poinformowanie pracodawcy o dacie, w której chcesz zakończyć współpracę. Wyraź to prosto i rzeczowo. Nie przelewaj goryczy na papier.

Porównaj: Dlaczego warto unikać kompromisów

Pomocy – jak to powiedzieć szefowi?

Podjąłeś decyzję o odejściu i napisałeś list, który prawnie zawiadamia twojego pracodawcę o twoich działaniach. Jak się z tym czujesz?Doświadczanie mieszanych uczuć jest w tym przypadku powszechne. Pierwsze jest często poczucie winy: „Pomyślą, że zdezerterowałem!” Kolejno wkrada się niepokój.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Przyborowska

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »