| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Motywowanie > Motywowanie nowego pracownika

Motywowanie nowego pracownika

Każdy przedsiębiorca czy menedżer powinien dbać o motywację i satysfakcję z pracy całego zespołu. Jest to szczególnie ważne w przypadku nowo przyjętych pracowników. Jak motywować nowego pracownika?

Wbrew pozorom moment zatrudnienia nie jest wcale zwieńczeniem całej procedury rekrutacyjnej. O sukcesie można mówić dopiero wtedy, gdy nowa osoba zdecyduje się związać z firmą na dłużej. Rolą lidera zespołu jest doprowadzenie do jak najszybszej jej aklimatyzacji. Według badań Wynhurst Group, aż 22 proc. zmian kadrowych ma miejsce w ciągu pierwszych 45 dni pracy. Chcąc uniknąć podobnego zjawiska w własnej firmie warto wprowadzić w życie kilka zasad.

Szybkie wdrażanie

Przystosowanie się do nowego miejsca pracy, ludzi i obowiązków zawsze wymaga czasu. W ostatnich latach popularna stała się tzw. „teoria 90 dni”. Zakłada ona, że do pełnej adaptacji pracownika potrzeba około trzech miesięcy. Jest to okres decydujący o tym, czy będzie on chciał kontynuować współpracę. Najważniejsze jest, aby nowo zatrudniony jak najszybciej poczuł się pełnoprawnym członkiem zespołu. Pierwszy dzień warto poświęcić na zapoznanie ze stanowiskiem pracy, załogą, kulturą organizacyjną oraz zakresem obowiązków. Coraz częściej pracodawcy decydują się na przydzielenie opiekuna, czyli kogoś, kto wdroży w szczegóły działania firmy. Jego zadaniem jest m.in. budowa koleżeńskich relacji z początkującym pracownikiem. Oprowadzenie po biurze czy wspólne wyjście na lunch z pewnością pomoże nawiązać dobre relacje. Osoba ta powinna pracować na podobnym stanowisku, dzięki temu będzie mogła dzielić się swoimi doświadczeniami i wiedzą.

Nigdy nie lekceważ ryzyka wypalenia zawodowego

Wizja kariery

Jedną z najważniejszych rzeczy jest klarowne przedstawienie możliwości rozwoju i awansu. Trudno oczekiwać, że ktokolwiek będzie zmotywowany do coraz bardziej wytężonej pracy, jeśli nie zobaczy przed sobą jasno określonego celu. Powszechną praktyką jest wytyczanie tzw. ścieżki kariery, czyli wskazania poszczególnych etapów wiodących do wyższego stanowiska. Ułatwienie zdobywania nowych umiejętności powinno okazać się przekonujące do przedłużenia współpracy. Firma ze swojej strony może zapewnić ciekawe pakiety szkoleń, kursów lub studiów podyplomowych. – Solidny i ambitny specjalista będzie chciał nieustannie zwiększać swoje kwalifikacje. Pracodawca, chcąc zatrzymać eksperta w swoim zespole, musi mu to umożliwić – mówi Natalia Burtan z HRwizard. Czytelne warunki awansu i perspektywa rozwoju sprawią, iż pracownik zwiąże swoje plany zawodowe z danym przedsiębiorstwem.

Systemy motywacyjne dla pracowników

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Nasz Świat

Portal dla Polaków we Włoszech

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »