| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Personel > Budowanie zespołu > Dlaczego warto wdrożyć system zarządzania pracownikami?

Dlaczego warto wdrożyć system zarządzania pracownikami?

Wdrożenie rozwiązań klasy talent management to nierzadko duże wyzwanie nie tylko dla samego działu HR, lecz także dla całej organizacji. Wiele procesów w obszarach tzw. miękkiego HR-u, które od momentu wystartowania systemu informatycznego będą w nim wspierane, przechodzą często proces weryfikacji oraz standaryzacji. Argumentów (również zaadresowanych do zarządu) za tym, aby podjąć się takiego wyzwania, jest wiele. Jak brzmią?

Przedstawiamy siedem obszarów, w których wdrożenie systemu wspierającego zarządzanie pracownikami może przynieść korzyści.

1. Rekrutacja

Rynek pracownika staje się rzeczywistością i wkracza w prawie wszystkie branże. Specjalistów brakuje nie tylko w branży IT, lecz także handlu czy produkcji. Rosną więc wyzwania związane ze znalezieniem właściwego kandydata. Zwłaszcza, że nawet pomyślnie zakończona rekrutacja nie gwarantuje sukcesu. Jak wynika z „Monitora Rynku Pracy” Randstad, rotacja pracowników w Polsce jest nie tylko najwyższa w Unii Europejskiej, lecz także najwyższa w pięcioletniej historii badania w naszym kraju. Zdarza się, że pracownik rezygnuje ze stanowiska zaledwie po kilku dniach pracy tylko dlatego, że w międzyczasie znalazł lepszą posadę lub w skrajnym przypadku jego oczekiwania co do zadań, które są mu stawiane, rozmijają się z tym, co wyobrażał sobie podczas aplikacji. Kluczowe dla rekrutacji stają się więc czas i precyzja w komunikacji z kandydatem.

System informatyczny może pomóc w rekrutacji na kilka sposobów. Po pierwsze, pomaga stworzyć lub zmodyfikować opisy stanowisk i wymagań niezbędnych do skutecznego wykonywania pracy. To niezmiernie ważne – pozwala uniknąć niedopasowania kompetencyjnego, wpływa na satysfakcję z pracy, a w konsekwencji na efektywność. Firma dokładnie wie, kogo szuka, może zaplanować, kogo będzie potrzebowała w przyszłości, a potencjalni kandydaci wiedzą, czego będzie się od nich oczekiwać. Po drugie, system zbiera dane o kandydatach, a następnie ułatwia selekcję i dobór najlepszego z nich, często wykorzystując także informacje zawarte w sieciach społecznościowych. Zastosowanie systemu IT ogranicza więc koszty i skraca czas rekrutacji.

2. Ocena

Każdy doświadczony HR-owiec wie, jaką wagę mają oceny pracownicze. To właśnie na ich podstawie podejmowane są dalsze działania rozwojowe w kontekście samego pracownika (szkolenia, awans, zmiana stawki), ale i całej organizacji (zarządzanie strukturą organizacyjną, optymalizacja zatrudnienia). Problem w tym, że tradycyjne ocenianie za pośrednictwem kartki i ołówka czy skomplikowanych arkuszy kalkulacyjnych rzadko prowadzi do uzyskania przydatnych wniosków. W firmie zatrudniającej kilkuset pracowników może dojść do sytuacji, w której od momentu rozpoczęcia procesu oceny pracownika do momentu jej zakończenia mijają miesiące. A jeżeli w danej organizacji zaplanowanych jest kilka różnych ocen w różnych obszarach, cała organizacja może dostać „zadyszki” spowodowanej koniecznością analizy zebranych danych i zaproponowania adekwatnych działań doskonalących organizację i pracownika.

reklama

Polecamy artykuły

Data publikacji:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Dlaczego warto wdrożyć system zarządzania pracownikami? /fot. Fotolia
Dlaczego warto wdrożyć system zarządzania pracownikami? /fot. Fotolia

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Hay Group Polska

firma doradcza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »