| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Outsourcing > Wybór firmy outsourcingowej > Czy to sztuka wybrać dobrego partnera?

Czy to sztuka wybrać dobrego partnera?

I tak, i nie. Jeśli będziemy dysponować odpowiednią wiedzą i zadawać sobie sprawę zarówno z możliwości, jak i zagrożeń, mieć sprecyzowane swoje oczekiwania, a także poznamy kilka ważnych informacji, wybór nie powinien być taki trudny. Jak więc powinien przebiegać proces selekcji dostawców, aby outsourcing zakończył się sukcesem?

Zapytanie ofertowe

Pierwszy etap to przygotowanie zapytania ofertowego, które stanowić będzie bazę porównawczą otrzymywanych ofert. Warto w nim przedstawić potrzeby własnej firmy oraz oczekiwania wobec firmy zewnętrznej. W zależności od funkcji, które chcemy przekazać na zewnątrz, będą one dotyczyły różnych zagadnień. Dlatego warto przedstawić nasze oczekiwania w tym zakresie, aby mieć pewność, że firma zewnętrzna będzie w stanie sprostać naszym potrzebom. W zapytaniu ofertowym powinno znaleźć się pytanie o standardowy zakres usługi oraz usługi dodatkowe. Często zdarza się, że to co w jednej firmie jest standardem, w innej bywa dodatkowo płatne. Tak, więc im więcej szczegółów przedstawimy w zapytaniu ofertowym, i o więcej rzeczy zapytamy, tym lepiej. Zapytanie ofertowe powinno zostać skierowane do możliwie największej ilości firm.

Zobacz: Trendy w outsourcingu finansów

Short lista

Na podstawie otrzymanych ofert wstępnych, będziemy w stanie wyłonić trzy firmy, którym poświęcimy czas na spotkanie. Wówczas będziemy posiadać już informacje dotyczące oferowanego zakresu usługi oraz kosztów. Ważne jest, aby w spotkaniu ze strony firmy zewnętrznej nie uczestniczył jedynie sprzedawca, ale również specjalista, którego firma delegować będzie do codziennej współpracy z nami. Tzw. „chemia” we wzajemnej współpracy ma niebagatelne znaczenie.

Referencje

Im więcej źródeł, tym więcej informacji. Nie bez znaczenia są tu kontakty nieformalne i rekomendacje innych firm. Jest wiele portali internetowych, gdzie można na forum zadać pytanie o firmy, z którymi zamierzamy współpracować. Zawsze także możemy poprosić o udostępnienie referencji, od obecnych klientów naszego potencjalnego dostawcy. Warto także poprosić o kilka namiarów telefonicznych, tak, aby w czasie bezpośredniej rozmowy zweryfikować sposób i jakoś pracy firmy, z którą zamierzamy się związać.

Zobacz serwis: Wybór firmy outsourcingowej

W wyborze dostawcy outsourcingowego nie warto się śpieszyć. Lepiej dokładnie sprawdzić potencjalnego dostawcę niż narazić się na kłopoty. Decyzja o wyborze niewłaściwego dostawcy może okazać się bardzo kosztowna dla firmy.

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Im więcej źródeł, tym więcej informacji. Nie bez znaczenia są tu kontakty nieformalne i rekomendacje innych firm.
Im więcej źródeł, tym więcej informacji. Nie bez znaczenia są tu kontakty nieformalne i rekomendacje innych firm.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kratki.pl Marek Bal

Ekspert w dziedzinie wkładów kominkowych powietrznych, z płaszczem wodnym, pieców wolnostojących, biokominków, kratek kominkowych, obudów oraz elementów potrzebnych do montażu kominków.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »