REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Relacje klient – dostawca w przypadku outsourcingu funkcji szkoleniowej

Konrad Gurbała
Specjalista z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników, właściciel firmy Nowe Modele Biznesowe – outsourcingu działu szkoleń.
Trudno wskazać jest sektor, w którym outsourcing funkcji szkoleniowej nie miałby zastosowania.
Trudno wskazać jest sektor, w którym outsourcing funkcji szkoleniowej nie miałby zastosowania.

REKLAMA

REKLAMA

Bardzo popularnym modelem rozwoju pracowników jest oparcie się na jednym lub kilku dostawcach usług szkoleniowych i doradztwa personalnego, za sprawą czego całość zadań związanych z tzw. miękkim HR jest delegowana na zewnętrzne firmy. Sytuacja ta ma miejsce szczególnie w przypadku niedużych firm, które posiadają jedynie działa kadr i płac, lub które w ogólne nie posiadają wewnętrznej funkcji personalnej.

REKLAMA

Możemy również podać w tej kategorii stosunkowo dużą ilość firm, które pomimo stosunkowo dużej ilości zatrudnionych pracowników, mają dział personalny składający się z jednej lub dwóch osób. W proporcji np. jedna osoba z HR na 200 – 300 pracowników.

REKLAMA

W tym przypadku outcourcing całej funkcji szkoleniowej będzie nie tylko znaczną oszczędnością czasu, ale równocześnie najlepszym sposobem na zyskanie cennego doradcy w sprawach rozwoju pracowników. Firma outsourcingowa nie musi ograniczać się jedynie do świadczenia usług, ale może świadczyć rzeczywiste wsparcie w realizacji założonej strategii rozwoju organizacji.
Dodatkowo, zewnętrzny outsourcing funkcji szkoleniowej to gotowe rozwiązania w sprawach, o których zbyt często zapomina się przy doborze dostawców jak np. właściwe sformułowanie zapytania ofertowego tak aby otrzymać łatwo porównywalne oferty realizacji szkoleń, identyfikacja dostawców, których doświadczenia najlepiej odpowiadają specyfice organizacji klienta oraz dokładne sprawdzenie ich kompetencji przed podpisaniem umowy, opracowanie odpowiednio zredagowanej umowy oraz negocjacje warunków realizacji szkoleń. Doradztwo w tych obszarach pomoże klientowi w dokładnym określeniu tego, co naprawdę jest dla niego istotne w doborze realizatora szkoleń oraz według jakich kryteriów będzie mógł ocenić jego pracę. Pomoże na pewno również we wskazaniu jakie informacje należy przekazać, a jakie otrzymać przed podjęciem decyzji. 

Porównaj również  Jakie są zadania controllingu w sektorze MSP?

To sam Klient jednak decyduje o tym na jakim poziomie partnerstwa będzie współpracował z firmą outsourcingową oraz w jakich dokładnie obszarach.
Jeden Klient zdecyduje się na outsourcing jedynie częsci funkcji administracyjnych, inny może poszerzyć zakres współpracy o pełne przeniesienie funkcjo szkoleniowej na zewnątrz firmy.

Dla kogo dedykowany jest outsourcing funkcji szkoleniowej

Trudno wskazać jest sektor, w którym outsourcing funkcji szkoleniowej nie miałby zastosowania. Podobnie jeżeli chodzi o wielkość przedsiębiorstw, które mogą z niego korzystać. Dla małych i średnich przedsiębiorstw przyniesie on na pewno korzyści w postaci zwiększenia efektywności procesów rozwojowych i eliminacji zbędnej administracji, która nie jest podstawową działalnością dochodową firmy. Dla większych firm będzie miał zastosowanie w znaczącym ograniczeniu kosztów stałych związanych z rozwojem pracowników i formalizacji najlepszych praktyk (standaryzacji procesów rozwojowych). W przypadku największych firm główna korzyść może polegać na sprawnym zarządzaniu dużą ilością danych i dokumentów oraz dobrze zorganizowanej ich archiwizacji.
Ogólnie rzecz biorąc, outsourcing funkcji szkoleniowej będzie miał najszersze zastosowanie w przypadku firm, którym zależy na profesjonalizacji podejścia do szkoleń w organizacji, gdzie następuje dynamiczny wzrost zatrudnienia i konieczne jest bardzo szybkie jednoczesne działanie w obszarze rozwoju, jak również oczywiście te, dla których bardzo istotne są koszty rozwoju pracowników i monitorowanie związanych z nim wydatków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy serwis Szkolenia

Outsourcing to przyszłość

Patrząc na bardzo dynamiczny rozwój w naszym kraju centrów usług biznesowych (BPO – Business Processes Outsourcing) wielu znaczących marek z różnych sektorów, można śmiało stwierdzić, że świadczenie usług zewnętrznych będzie na pewno jedną z branż gospodarki, która będzie się rozwijać w najbliższym czasie. Outsourcing funkcji szkoleniowej jest niewątpliwą i dużą zmianą dla organizacji, które do tej pory działały w oparciu o wewnętrzny dział szkoleń. Zmiana ta jednak jedynie z pozoru wygląda na drastyczną, ponieważ przejęcie obowiązków związanych z administracją i organizacją szkoleń przez doświadczonych specjalistów może dokonać się praktycznie z dnia na dzień.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA