| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Manager > Zarządzanie zespołem > O Legalnym Dopingu Emocjonalnym od nowa!

O Legalnym Dopingu Emocjonalnym od nowa!

Legalny Doping Emocjonalny (LDE) od początku był absurdalny! Każdy menedżer twierdzi, że ludzkie zaangażowanie jest niezbędne do sukcesu, ale gdy prezentujemy ideę LDE, sceptycznie kiwają głowami twierdząc, że zarządzanie emocjami jest niemożliwe, bo nie można zarządzać czymś co nie jest mierzalne, policzalne… jednym zdaniem - uznawali pomysł za absurdalny i zamykali notesy podczas spotkań. I najważniejsze… mieli rację!

Poznaj dwóch bohaterów…

Bohater Pierwszy

Paweł to człowiek o niezwykłym intelekcie. Jest kompetentny, skrupulatny, skupiony i… nieśmiały. Ma kłopot z wystąpieniami publicznymi i z przedstawianiem swoich myśli na forum. Gdy spada na niego takie zadanie - czuje się bezradny.

Wczoraj podczas spotkania zespołu z szefem został wytypowany do przedstawienia osiągnięć zespołu podczas konferencji. Wystąpienie ściśle się wiąże z jego specjalizacją, ale Paweł twierdzi, że nie ma specjalizacji w wystąpieniach publicznych. Przypominały mu się dotychczasowe tego typu zadania i jak się kończyły jego przemówienia. Czuł się wtedy jak ktoś kto stoi pod ścianą wobec masy wpatrzonych w niego oczu, które czekają na najmniejsze potknięcie, by mu je wytknąć, a może nawet wyśmiać. Tamto wspomnienie przyprawia go o zawrót głowy…

Jak pójdzie Pawłowi nowe wystąpienie? Jakie emocje odczuwa już teraz, choć do wystąpienia jeszcze nie doszło? Jak można pomóc Pawłowi? à Legalny Doping Emocjonalny…

Bohater Drugi

Romek zajmuje się sprzedażą. Jest skuteczny, a przez ostatnie lata często zmieniał firmę, gdyż każda z nich oferowała coraz to lepsze warunki. Jego życie to nieustanne wspinanie się po drabinie społecznej - coraz lepsze mieszkania, coraz lepsze wakacje, szkoła dla dzieci, itd.

W międzyczasie nastał kryzys gospodarczy i wszystkie firmy musiały dokonać zmian w sposobach sprzedaży, czyli w budżetach, w uposażeniu sprzedawców, w sprzęcie, z którego mogli korzystać sprzedawcy. Wielu z nich narzekało na te zmiany, bo przyzwyczajenie lubi zmiany na lepsze, a nie na gorsze. W Romku zaczęła kiełkować niechęć. W miarę upływu czasu okazało się, że obecnie nie jest już tak łatwo sprzedać produkty. Klienci ostrożniej robili zakupy i wybierali dokładniej asortyment. Początkowa niechęć Romka teraz zamieniała się we frustrację. Te emocje odbierały Romkowi energię do pracy, a niespełniona ambicja dodatkowo potęgowała dołek.

Jak emocje Romka wpłyną na jego pracę i tempo działań? Jak jego emocje mogą wpłynąć na relację z innymi ludźmi? Co powinien zrobić Romek ze swoją motywacją? Jakie obrazy (myśli) powinien w sobie zaszczepić?

Powszechne zjawisko

Ile razy obecnie słyszymy podobne historie? Jak mocno dzisiaj dotyka nas tzw. „wirus negatywnych emocji”? Co tak naprawdę jako menedżerowie możemy zrobić, aby nasi podwładni byli efektywni w kryzysie?

Co może zrobić trener aby jego szkolenie z efektywności było skuteczne?

Przez kilka ostatnich lat zbieraliśmy doświadczenia. Było to prawdziwe i rzeczywiste pole badawcze i doświadczalne zarazem. Odkryliśmy, że istnieją narzędzia i techniki odpowiedniego zarządzania emocjami i zachowaniami w sytuacjach, które mają wpływ na emocje.

A czy są sytuacje nie mające wpływu na emocje? Specjaliści ogłosili, że emocje mogą nas napędzać, albo hamować w zdobywaniu swoich szczytów i celów. Nie ma działania wolnego od emocji.

Dlatego zarządzanie emocjami, to taki zestaw technik, które uczą nas tworzenia emocji, napędzających do działania, realizacji celów, ciągłego rozwijania się. I co najważniejsze - LDE oddziałuje na wszystkie obszary funkcjonowania człowieka! W zarządzaniu emocjami należy zadbać o wszystkie aspekty ludzkiego funkcjonowania, udzielając odpowiedzi na następujące pytania:

  •     Jak rodzą się emocje?
  •     Jak emocje wpływają na zachowania i efekty pracy?
  •     Dlaczego negatywne emocje natychmiast obniżają poczucie wartości?
  •     Jakie emocje każdy z nas może w sobie „zbudować”;
  •     Po czym poznać skąd bierze się obniżona motywacja i/lub zaangażowanie?
  •     Jak rozpoznawać emocje u klientów, współpracowników?
  •     Jak pomagać i/lub zarządzać emocjami?
  •     Jak budować w sobie dobre stany emocjonalne i utrwalać je?
  •     Jak zamieniać emocje na działania?
  •     Zbudowane nowe schematy zachowań na poziomie jednostek i całego zespołu;
  •     Stworzone przez Uczestników schematy działań i wykonywania pracy;
  •     Okazja do powstania nowej i nowoczesnej kultury organizacyjnej.

Zobacz: Feromony w biznesie – podobno działają

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Sedlak & Sedlak

Jesteśmy najstarszą polską firmą doradztwa HR. To zobowiązuje.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »