| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Manager > Zarządzanie stresem > Jak zwalczyć presję i stres? - krok po kroku

Jak zwalczyć presję i stres? - krok po kroku

Wywieranie demotywującego wpływu na pracowników jest zjawiskiem, które może dotyczyć każdego z nas. W szczególności w marketingu. Ekspert radzi jak zwalczać presję i nie poddać się wszechogarniającemu stresowi pracując w dziale sprzedaży.

  • wizualizacje - Polega na świadomym wywołaniu w naszym umyśle pozytywnego obrazu.
  • muzykoterapia - To relaksacja dźwiękiem. Włączamy spokojną muzykę, która nam odpowiada, kładziemy się lub rozkładamy wygodnie na fotelu, i przez około 20 minut jedynie wsłuchujemy w kojące dźwięki. Nie myślimy o niczym. Zmartwienia na chwilę odkładamy na bok. Można zamknąć oczy lub patrzeć na jakiś obrazek, z którym mamy przyjemne skojarzenia, przyglądać się cieniom, patrzeć na horyzont, na korony drzew. Generalnie lepiej patrzeć na przedmioty położone dalej niż bliżej, wyżej niż niżej. Dzięki temu organ wzroku szybciej się odpręża. Najlepszym sposobem odprężenia jest wsłuchiwanie się w muzykę z zamkniętymi oczami. Zamknięte oczy dają nam lepszy kontakt z naszym ciałem, z emocjami. Obserwacja dźwięków wycisza wewnętrzne emocje, daje dystans do nich, stwarza przestrzeń, robi miejsce na światło, które łagodnie wpływa do naszej duszy.
  • techniki medytacyjne
  • taniec (choreoterapia)
  • joga
  • biofeedback
  • masaż relaksacyjny

Umysł i ciało są ze sobą nierozerwalnie złączone. To jak się czujesz fizycznie wpływa na to jak się czujesz emocjonalnie. To znaczy, że możemy wpływać na nasz umysł używając fizycznych interwencji (tzn.ćwiczeń relaksacyjnych) i vice versa.

Pamiętajmy też o tym, że relaksacja jest pewną umiejętnością – trzeba się jej nauczyć. Na początku ćwiczenia mogą wydać nam się dziwne i śmieszne. I to też jest dobre. Każdy powód do śmiechu jest dobry. Jeśli jednak żaden z powyższych sposobów relaksacji nie przypadł ci do gustu, zawsze pozostają te najprostsze i stosowane od wieków, pod każdą szerokością geograficzną. 

• Patrzenie w płomień świecy czy w ogień siedząc przy ognisku lub przed kominkiem.
• Głaskanie psa, kota (czy innego zwierzęcia).
• Przytulenie się do drzewa (najlepiej brzozy).
• Śmiech w każdej postaci.

Jak dbasz o siebie?

Zastanawiałeś się ostatnio co dla siebie robisz? Jak o siebie dbasz? Jak się rozpieszczasz?

Kiedy ostatni raz zrobiłeś coś świadomie dla swojego ciała? Kiedy coś świadomie zrobiłeś dla swojego ducha? Kiedy ostatni raz przeczytałeś książkę, która wniosła coś pozytywnego do twojego życia? Kiedy upiekłeś ciasto? Kiedy zrobiłeś coś dobrego dla swoich bliskich? Jak dbasz o swoje zdrowie? Będzie Ci trudno radzić sobie z presją i osiągać wyniki, kiedy co tydzień będziesz przeziębiony. A za drugiej strony miej w pamięci, że długotrwały stres obniża naszą odporność na choroby.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Renata Świgońska

Prawnik, Tłumacz Przysięgły J. Angielskiego i J. Niemieckiego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »