| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Manager > Zarządzanie czasem > Jak właściwie wykorzystywać posiadany czas?

Jak właściwie wykorzystywać posiadany czas?

Zarządzanie czasem jest najtrudniejszą z czynności, ponieważ czasu nie posiadamy na własność. Nie można go dokupić ani zgromadzić. Konieczne jest więc odpowiednie jego wykorzystywanie.

Efektywnie zarządzając sobą w czasie nabierasz pewności siebie i łatwiej radzisz sobie z pojawiającymi się przeciwnościami. Zyskujesz kontrolę nad swoim życiem, dzięki czemu jesteś mniej podatny na stres i łatwiej podejmujesz decyzje. Zaczynasz myśleć bardziej kreatywnie i zapobiegasz problemom, zanim się pojawią. Zastanów się, czy gdybyś był pracodawcą, nie chciałbyś zatrudnić i szybko awansować takiego pracownika?

A może jesteś już menedżerem i zarządzasz własnym zespołem?

Pomyśl, ile bylibyście w stanie razem osiągnąć, gdyby każdy członek Twojego zespołu potrafił wykonywać swoje obowiązki szybko i efektywnie, a jednocześnie wiedziałby zawsze, które działania są najważniejsze dla sukcesu danego działu i całej firmy. Zastanów się, jak szybko moglibyście wyróżnić się na tle innych, gdyby każdy z Twoich pracowników potrafił myśleć przyszłościowo i dostrzegał nadarzające się okazje. Nigdy nie będziesz efektywny w roli menadżera, jeżeli Twoi podwładni nie będą potrafili efektywnie wykonać powierzonych im zadań. Jeżeli jednak Twój zespół potrafiłby samodzielnie osiągać ustalone wspólnie cele, mógłbyś zaoszczędzić ogromną ilość czasu i poświęcić go sprawom najważniejszym.

Jeżeli jesteś właścicielem firmy, zdajesz sobie z pewnością sprawę, że aby wyróżnić się na rynku, musisz oferować swoim klientom coś innego, lepszego, lub tańszego niż konkurencja. Im większa będzie efektywność Twoich pracowników, tym więcej będziesz mógł zaoszczędzić, a środki przeznaczone na szkolenie personelu zwrócą się bardzo szybko. Im więcej czasu Twoi pracownicy będą poświęcali sprawom najważniejszym, tym większa będzie szansa, aby Twoja firma prześcignęła konkurencję. Im lepiej Twoi pracownicy będą zarządzać sobą w czasie i samodzielnie wywiązywać się z powierzonych im odpowiedzialności, tym łatwiejsza, ciekawsza i bardziej satysfakcjonująca stanie się Twoja praca. Będziesz mógł w pełni zająć się przyszłością i rozwojem swojej organizacji, a resztę powierzyć swoim pracownikom.

Od umiejętności zarządzania sobą w czasie przez Ciebie i osoby w Twoim otoczeniu, zależy Twój sukces zawodowy, i osobisty, oraz sukces Twojego zespołu. Zależy od niej także sukces organizacji, w której pracujesz, lub którą zarządzasz. Rozwijając tą jedną umiejętność, zyskasz czas i środki potrzebne do zdobycia wszystkich innych umiejętności, które z różnych powodów potrzebujesz. Zacznij pracować w pełni, abyś mógł też w pełni wypoczywać i w pełni korzystać z życia!

Zobacz serwis: Zarządzanie czasem

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

e-file sp. z o.o.

Producent aplikacji i rozwiązań pomocnych w biznesie oraz w kontaktach z urzędami

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »