| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Reklama > Cele kampanii reklamowej

Cele kampanii reklamowej

Zanim rozpoczniesz kampanię reklamową zastanów się czy Twoje cele są mierzalne i konkretne. Jeśli dobrze je wyznaczyłeś, będą Cię dodatkowo motywowały do sukcesu w trakcie jej przeprowadzania.

Nie wystarczy, że postanowisz: „Chcę się zareklamować, aby pozyskać nowych klientów”. To zbyt ogólne. Wszystkie poniższe cele są mierzalne.

Chcę się reklamować, aby:

  • pozyskać 100 nowych klientów;
  • zrealizować sprzedaż o wartości 500 000 zł;
  • pozyskać 100 zapytań ofertowych, z których 50 zakończy się sprzedażą;
  • zwiększyć liczbę odwiedzających stoisko wystawowe w tym roku o 50%.

Przeczytaj również: W jaki sposób firmy mogą wykorzystać portale społecznościowe

Wyznaczając cel, uwzględnij termin jego realizacji, na przykład:

  • chcemy pozyskać 100 nowych klientów w ciągu miesiąca od wyemitowania reklamy;
  • chcemy zrealizować sprzedaż o wartości 500 000 zł w okresie sześciu miesięcy od zakończenia kampanii reklamowej, jako bezpośredni efekt kampanii;
  • chcemy pozyskać 100 zapytań ofertowych, z których 50 wygeneruje sprzedaż w ciągu dwóch miesięcy, a następnych 20 — w ciągu roku.

Polecamy: Kim jest „przeciętny konsument”?

Artykuł jest fragmentem książki Marketing i public relations w małej firmie. Moi Ali. Wydawnictwo Onepress.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Euro-Tax.pl Zwrot Podatku S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »