| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Nieuczciwe praktyki rynkowe z zakresu reklamy

Nieuczciwe praktyki rynkowe z zakresu reklamy

Praktyki rynkowe są takim działaniem lub zaniechaniem przedsiębiorcy lub sposobem postępowania, oświadczeniem albo informacją handlową, w tym również reklamą i marketingiem, które są bezpośrednio związane z promocją lub nabyciem produktu przez konsumenta.

Nieuczciwymi praktykami rynkowymi, niezależnie od okoliczności, w jakich następuje ocena, są wprowadzające w błąd działania polegające na: reklamie przynęcie, która polega na proponowaniu nabycia produktu po wskazanej cenie, bez ujawniania, że przedsiębiorca ma możliwość posiadać uzasadnione podstawy, aby twierdzić, że nie będzie w stanie dostarczyć lub zamówić u innego podmiotu dostawy tych lub równorzędnych produktów po danej, analogicznej cenie, przez taki czas i w takich ilościach, jakie są odpowiednie, biorąc pod uwagę produkt, zakres jego reklamy i oferowaną cenę;

A także działania polegające na reklamie przynęcie i zamianie, która polega na propozycji nabycia produktu po oznaczonej cenie, a następnie odmowie okazania konsumentowi reklamowanego produktu lub odmowie przyjęcia zamówień na niego albo dostarczenia go w racjonalnym terminie albo demonstrowaniu wadliwej próbki produktu, w celu promowania innego produktu;

Polecamy: Kiedy firma nadużywa pozycji dominującej?

Zagadnienie nieuczciwych praktyk rynkowych reguluje ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Nieuczciwe praktyki rynkowe z zakresu reklamy
Nieuczciwe praktyki rynkowe z zakresu reklamy

Personel i Zarządzanie 4/201730.03 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

IMPEL Business Solutions Sp. z o.o.

Obsługa księgowa, doradztwo podatkowe, kadry i płace

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »