| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Nieuczciwe praktyki rynkowe z zakresu reklamy

Nieuczciwe praktyki rynkowe z zakresu reklamy

Praktyki rynkowe są takim działaniem lub zaniechaniem przedsiębiorcy lub sposobem postępowania, oświadczeniem albo informacją handlową, w tym również reklamą i marketingiem, które są bezpośrednio związane z promocją lub nabyciem produktu przez konsumenta.

Nieuczciwymi praktykami rynkowymi, niezależnie od okoliczności, w jakich następuje ocena, są wprowadzające w błąd działania polegające na: reklamie przynęcie, która polega na proponowaniu nabycia produktu po wskazanej cenie, bez ujawniania, że przedsiębiorca ma możliwość posiadać uzasadnione podstawy, aby twierdzić, że nie będzie w stanie dostarczyć lub zamówić u innego podmiotu dostawy tych lub równorzędnych produktów po danej, analogicznej cenie, przez taki czas i w takich ilościach, jakie są odpowiednie, biorąc pod uwagę produkt, zakres jego reklamy i oferowaną cenę;

A także działania polegające na reklamie przynęcie i zamianie, która polega na propozycji nabycia produktu po oznaczonej cenie, a następnie odmowie okazania konsumentowi reklamowanego produktu lub odmowie przyjęcia zamówień na niego albo dostarczenia go w racjonalnym terminie albo demonstrowaniu wadliwej próbki produktu, w celu promowania innego produktu;

Polecamy: Kiedy firma nadużywa pozycji dominującej?

Zagadnienie nieuczciwych praktyk rynkowych reguluje ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Przemysław Dybała

Doradca podatkowy nr 11590

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »