| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Prezentacja produktu jako czyn nieuczciwej konkurencji

Prezentacja produktu jako czyn nieuczciwej konkurencji

Praktyki rynkowe są takim działaniem lub zaniechaniem przedsiębiorcy lub sposobem postępowania, oświadczeniem albo informacją handlową,

w tym również reklamą i marketingiem, które są bezpośrednio związane z promocją lub nabyciem produktu przez konsumenta.

Jako nieuczciwą określa się szczególnie taką praktykę rynkową, która jest wprowadzającą w błąd, jak również praktykę agresywną. Również stosowanie kodeksu dobrych praktyk, który jest sprzeczny z prawem może prowadzić do uznania go za praktyk nieuczciwą o ile spełnia wyżej wskazane przesłanki.

Za nieuczciwe praktyki rynkowe, niezależnie od okoliczności, w jakich następuje ich ocena, są uznawane wprowadzające w błąd działania, które polegają na twierdzeniu, że zakup produktu doprowadzi lub jest w stanie doprowadzić do zwiększenia szansy na wygraną w grach losowych.

Polecamy: Jakie są obowiązki przedsiębiorców wobec konsumentów?

Dodatkowo także takie, które opierają się na twierdzeniu, że produkt pozwala na leczenie chorób, zaburzeń lub wad rozwojowych, jeżeli jest to niezgodne z prawdą oraz na przekazywaniu informacji, które nie są rzetelne, dotyczących warunków rynkowych lub dostępności produktu, w celu nakłonienia konsumenta do zakupu na warunkach mniej korzystnych niż te podyktowane sytuacją ekonomiczną.

Zagadnienie nieuczciwych praktyk rynkowych reguluje ustawa z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Prezentacja produktu jako czyn nieuczciwej konkurencji
Prezentacja produktu jako czyn nieuczciwej konkurencji

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Pismo "Niebieska Linia"

Dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »