| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Regulamin sprzedaży w internecie

Regulamin sprzedaży w internecie

Internet umożliwia zwiększenie rozmiaru sprzedaży prowadzonej trybem stacjonarnym. Rynek umożliwia prowadzenie e-sklepu przy stosunkowo niższych kosztach niż zwykła działalność.

Dokonywanie zakupów w sieci zamiast w punktach spotykanych nawet na głównych alejach miast, uzasadnione jest analizą ceny oraz wygodą dla kupujących. Zgodnie z dostarczanymi przez firmy badające rynki danymi statystycznymi coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na poszerzenie działalności poprzez wejście z ofertą do internetu.

Obok zwiększania rozmiaru prowadzonego biznesu stacjonarnego powstają firmy działające jedynie za pośrednictwem sklepów internetowych.

Wraz z podjęciem decyzji o utworzeniu wizytówki firmy w internecie oraz rozpoczęciu w nim działalności niezbędne jest opracowanie regulaminu e-sklepu.

Polecamy: Ustawa deregulacyjna bis – zmiany ważne dla przedsiębiorców

Prowadzący biznes internetowy przedsiębiorca zobowiązany jest do zamieszczenia na swojej stronie nazwy, adresu siedziby, numerów NIP, REGON, KRS dla spółek handlowych, a w przypadku spółki z o.o. i akcyjnej również określić wysokość kapitału zakładowego.

Niezbędne jest także opracowanie i przyjęcie regulaminu sklepu. Powinien on zawierać m.in. dane dotyczące zasad ochrony danych osobowych oraz postępowań reklamacyjnych.

W regulaminie sklepu powinny znaleźć się m.in. takie elementy jak rodzaj świadczonych drogą elektroniczną usług, warunki ich świadczenia, zasady i sposoby płatności za towar, czy zasady zawierania umowy.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Mateusz Latkowski

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »