| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Regulamin sprzedaży w internecie

Regulamin sprzedaży w internecie

Internet umożliwia zwiększenie rozmiaru sprzedaży prowadzonej trybem stacjonarnym. Rynek umożliwia prowadzenie e-sklepu przy stosunkowo niższych kosztach niż zwykła działalność.

Dokonywanie zakupów w sieci zamiast w punktach spotykanych nawet na głównych alejach miast, uzasadnione jest analizą ceny oraz wygodą dla kupujących. Zgodnie z dostarczanymi przez firmy badające rynki danymi statystycznymi coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na poszerzenie działalności poprzez wejście z ofertą do internetu.

Obok zwiększania rozmiaru prowadzonego biznesu stacjonarnego powstają firmy działające jedynie za pośrednictwem sklepów internetowych.

Wraz z podjęciem decyzji o utworzeniu wizytówki firmy w internecie oraz rozpoczęciu w nim działalności niezbędne jest opracowanie regulaminu e-sklepu.

Polecamy: Ustawa deregulacyjna bis – zmiany ważne dla przedsiębiorców

Prowadzący biznes internetowy przedsiębiorca zobowiązany jest do zamieszczenia na swojej stronie nazwy, adresu siedziby, numerów NIP, REGON, KRS dla spółek handlowych, a w przypadku spółki z o.o. i akcyjnej również określić wysokość kapitału zakładowego.

Niezbędne jest także opracowanie i przyjęcie regulaminu sklepu. Powinien on zawierać m.in. dane dotyczące zasad ochrony danych osobowych oraz postępowań reklamacyjnych.

W regulaminie sklepu powinny znaleźć się m.in. takie elementy jak rodzaj świadczonych drogą elektroniczną usług, warunki ich świadczenia, zasady i sposoby płatności za towar, czy zasady zawierania umowy.

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Regulamin sprzedaży w internecie
Regulamin sprzedaży w internecie

CIT 2018. Komentarz (książka)299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Michał Jarski

Dyrektor Regionalny ds. Sprzedaży w Trend Micro

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK