| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Porady internautów > Znak towarowy II

Znak towarowy II

Znakiem towarowym nazywamy każde oznaczenie, które może zostać przedstawione w sposób graficzny. Warunkiem jest, aby oznaczenie to umożliwiało odróżnienie towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa.

Znaki towarowe obejmują swym zakresem pojęciowym również znaki usługowe, tj. na usługi.

Wobec powyższego zarówno forma opakowania, słowo, rysunek, kompozycja kolorystyczna, forma przestrzenna, w tym forma towaru, ornament, a także melodia lub inny sygnał dźwiękowy może zostać, zgodnie z ustawą Prawo własności przemysłowej, znakiem towarowym.

Towar w znaczeniu ustawowym jest to wyrób przemysłowy, rzemieślniczy, płody rolne, a także takie produkty naturalne jak wody, minerały, surowce oraz określone usługi.

Znakiem towarowym podrobionym jest użyty bez przysługującego ku temu prawa, znak identyczny lub niemogący być odróżniony w przeciętnych, normalnych warunkach obrotu od znaku lub znaków zarejestrowanych, w odniesieniu do towarów objętych prawem ochronnym.

Znakiem towarowym może zostać również takie oznaczenie, które jest przeznaczone do używania przez więcej niż jednego przedsiębiorcę równocześnie, o ile zgłosili je wspólnie i używanie to m.in. nie stoi w sprzeczności z interesem publicznym i nie ma na celu wprowadzania w błąd jego odbiorców (klientów).

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Siwicka

Partner Zarządzający w Grupa HR Masters, trener biznesu i executive coach. HR Biznes Partner, z kilkunastoletnią praktyką prowadzenia własnego biznesu. Praktyk HR realizujący projekty z następujących obszarów: planowanie procesów HR, wdrożenia modeli kompetencyjnych, programy rozwojowe czy audyty personalne. Posiada ponad 15 letnie doświadczenie doradcze i trenerskie. W swojej pracy kładzie nacisk na badanie efektywności wszelkich procesów z obszaru polityki personalnej. Uważa, że wszelkie procedury są dla ludzi a nie ludzie dla procedur. W swoich projektach skupia się na realnych korzyściach zarówno dla organizacji jak i pracowników. Wierzy w ludzi i efektywność działań rozwojowych. Śledzi trendy na rynku i w branży – jest nastawiona na innowacyjność i działanie. Współpomysłodawczyni portalu HRPolska.pl, który powstał z zamiłowania do branży HR

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK