REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Obsługa płatności bezgotówkowych w firmie

Obsługa płatności bezgotówkowych w firmie /Fot. Fotolia
Obsługa płatności bezgotówkowych w firmie /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jak wdrożyć płatności bezgotówkowe w firmie? Jakie są ich wady i zalety? Przedstawiamy odpowiedzi na te i inne ważne pytania dotyczące obsługi płatności bezgotówkowych.

Współczesny biznes coraz bardziej odchodzi od obrotu gotówką na rzecz płatności bezgotówkowych. Dla Ciebie, jako przedsiębiorcy, zaletami korzystania z obrotu bezgotówkowego mogą być m.in. redukcja kosztów, oszczędność czasu, większa kontrola dokonywanych transakcji, czy globalny zasięg. To nie wszystko. Pamiętaj, że płatności bezgotówkowe oznaczają także większą wygodę dla Twoich klientów, którzy zamiast gotówki wolą nosić w portfelu karty płatnicze, albo preferują płatności dokonywane za pośrednictwem internetu.

REKLAMA

Jak wdrożyć płatności bezgotówkowe?

Wdrożenie do firmy obsługi płatności bezgotówkowych (np. instalacja terminali do przyjmowania płatności kartami albo systemu obsługi płatności online) nie jest trudną sprawą. Na rynku istnieje wiele firm, u których możesz zamówić taką usługę wraz z odpowiednim serwisem. Pierwszym krokiem może być np. kontakt z bankiem, w którym prowadzisz rachunek i sprawdzenie, czy nie oferuje on usługi np. instalacji terminali do obsługi kart płatniczych. W artykule Jak przyjmować płatności kartami dowiesz się, jak udostępnić płatności bezgotówkowe w Twoim punkcie sprzedaży. Jeśli chcesz przyjmować płatności online na swojej stronie internetowej, przydatne informacje możesz znaleźć w artykule Jak przyjmować e-płatności.

Polecamy: RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

Decydując się na wprowadzanie płatności bezgotówkowych, niezależnie od tego, czy będą to płatności kartami, czy np. szybkie przelewy, przeanalizuj następujące kwestie:

  • Koszty – obsługa płatności bezgotówkowych oznaczać będzie dla Ciebie dodatkowy koszt (najczęściej jest to określona prowizja od każdej transakcji, którą pobiera operator płatności). Sprawdź, ilu Twoich klientów oczekuje, że będziesz przyjmował płatności bezgotówkowe. Być może większość z nich nadal będzie płacić gotówką (ew. kartami płatniczymi) i nie ma potrzeby abyś uruchamiał system płatności online.
  • Dobór oferty – zawsze porównaj oferty kilku firm obsługujących płatności. Dowiedz się dokładnie, jakie będą koszty obsługi (często wchodzi w grę nie tylko prowizja, ale np. opłaty za raporty z transakcji, instalacja usługi, koszt transferu środków na Twoje konto). Sprawdź także ile rodzajów płatności oferuje dana firma (np. z iloma bankami współpracuje). Nie zaszkodzi też dowiedzieć się, jakie są opinie użytkowników w internecie na temat jakości usług danej firmy.
  • Negocjacje warunków – warunki finansowe, jakie zaoferuje Ci firma obsługująca płatności bezgotówkowe często nie są sztywne, a zależą od obrotu, branży, rodzaju usług. Domagaj się jak najkorzystniejszych dla siebie warunków.
  • Wygoda dla klienta – pamiętaj, że koszty, które ponosisz płacąc za obsługą płatności, mają na celu podnoszenie wygody klientów. Staraj się, aby system płatności spełniał ich oczekiwania, reaguj na ich potrzeby i opinie. Sytuacje, w których np. sprzedawca samowolnie ustala wysokość minimalnej kwoty, od jakiej można dokonywać płatności kartami, to prosta droga do utraty cennych klientów.

Twoje prawa oraz obowiązki we współpracy z podmiotami rynku płatności bezgotówkowych określa ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Prawo dla firm

Limity w rozliczeniach

Zgodnie z przepisami, dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych z wykonywaną działalnością gospodarczą powinno odbywać się za pośrednictwem rachunku płatniczego przedsiębiorcy w każdym przypadku, gdy: stroną transakcji, z której wynika płatność, jest inny przedsiębiorca oraz jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności, przekracza równowartość 15 000 zł. Jeśli nie dopełnisz tego obowiązku, nie będziesz mógł wrzucić transakcji "w koszty'. Zobacz więcej informacji na ten temat.

Dodatkowe informacje

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą i do tej pory nie przyjmowałeś płatności bezgotówkowych, możesz skorzystać z Programu Polska Bezgotówkowa. Jeśli zakwalifikujesz się do programu, nie poniesiesz kosztów związanych z instalacją terminala oraz prowizją za transakcje bezgotówkowe przez 12 miesięcy. Zobacz szczegółowe informacje na temat Programu Polska Bezgotówkowa.

Źródło: biznes.gov

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA