| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Co zawiera wniosek o zatwierdzenie lub wpis do rejestru zakładów?

Co zawiera wniosek o zatwierdzenie lub wpis do rejestru zakładów?

Firmy działające w branży spożywczej lub na rynku wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością, muszą wystąpić do Sanepidu o zatwierdzenie jeszcze przed rozpoczęciem działalności. Wyjątkiem jest wpis do rejestru.

Podmioty, które prowadzą działalność na rynku spożywczym lub zajmują się materiałami i wyrobami do kontaktu z żywnością mają obowiązek, na podstawie ustawy z 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności, złożenia wniosku o zatwierdzenie zakładu bądź wpis do rejestru zakładów. Przyjęte przez ustawodawcę rozwiązania mają na celu zwiększenie kontroli nad higieną i prawidłowościami w krajowym przemyśle spożywczym.

Firmy mają złożyć pisemny wniosek najpóźniej na 14 dni przed rozpoczęciem działalności gospodarczej. Jak taki dokument wygląda? Sporządzany jest według wzoru, którego najważniejsze elementy zostały określone w ustawie.

Polecamy: Jakie obowiązki wiążą się z prowadzeniem firmy w domu?

Zgodnie z przepisami wniosek powinien zawierać następujące elementy:

  • imię i nazwisko, a także numer PESEL wnioskodawcy;
  • jego miejsce zamieszkania i adres;
  • możliwe jest także podanie nazwy, siedziby, adresu wnioskodawcy, numeru REGON oraz numeru identyfikacji podatkowej;
  • określenie rodzaju oraz zakresu działalności w zakładzie (także rodzaju żywności będącej w przyszłości przedmiotem produkcji lub obrotu);
  • oznaczeni lokalizacji zakładu lub miejsca prowadzenia działalności.

Wniosek musi zawierać szereg załączników. Do niezbędnych należą:

  • odpis z KRS-u bądź zaświadczenie o wpisie do EDG (o ile wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą);
  • zaświadczenie o wpisie do ewidencji gospodarstw rolnych, które zawiera numer identyfikacyjny (dotyczy to podmiotów działających na rynku spożywczym w zakresie produkcji pierwotnej lub dostaw bezpośrednich);
  • wykaz urządzeń (typ, nazwa producenta, rok produkcji, data uruchomienia) w przypadku zgłoszenia urządzeń dystrybucyjnych.

Firmy muszą pamiętać również, że zmiana danych powoduje powstanie obowiązku ponownego wystąpienia z wnioskiem (w terminie 30 dni od powstania zmiany) o dokonanie zmian w rejestrze. Tak jak poprzednio wymagana jest forma pisemna oparta na wzorze, którego elementy zostały wskazane wyżej. 

Polecamy: Jak założyć własną firmę

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Beata Przybyła

Prowadzę biuro rachunkowe od 18 lat.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »