| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > ABC małej firmy > Co zawiera wniosek o zatwierdzenie lub wpis do rejestru zakładów?

Co zawiera wniosek o zatwierdzenie lub wpis do rejestru zakładów?

Firmy działające w branży spożywczej lub na rynku wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością, muszą wystąpić do Sanepidu o zatwierdzenie jeszcze przed rozpoczęciem działalności. Wyjątkiem jest wpis do rejestru.

Podmioty, które prowadzą działalność na rynku spożywczym lub zajmują się materiałami i wyrobami do kontaktu z żywnością mają obowiązek, na podstawie ustawy z 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności, złożenia wniosku o zatwierdzenie zakładu bądź wpis do rejestru zakładów. Przyjęte przez ustawodawcę rozwiązania mają na celu zwiększenie kontroli nad higieną i prawidłowościami w krajowym przemyśle spożywczym.

Firmy mają złożyć pisemny wniosek najpóźniej na 14 dni przed rozpoczęciem działalności gospodarczej. Jak taki dokument wygląda? Sporządzany jest według wzoru, którego najważniejsze elementy zostały określone w ustawie.

Polecamy: Jakie obowiązki wiążą się z prowadzeniem firmy w domu?

Zgodnie z przepisami wniosek powinien zawierać następujące elementy:

  • imię i nazwisko, a także numer PESEL wnioskodawcy;
  • jego miejsce zamieszkania i adres;
  • możliwe jest także podanie nazwy, siedziby, adresu wnioskodawcy, numeru REGON oraz numeru identyfikacji podatkowej;
  • określenie rodzaju oraz zakresu działalności w zakładzie (także rodzaju żywności będącej w przyszłości przedmiotem produkcji lub obrotu);
  • oznaczeni lokalizacji zakładu lub miejsca prowadzenia działalności.

Wniosek musi zawierać szereg załączników. Do niezbędnych należą:

  • odpis z KRS-u bądź zaświadczenie o wpisie do EDG (o ile wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą);
  • zaświadczenie o wpisie do ewidencji gospodarstw rolnych, które zawiera numer identyfikacyjny (dotyczy to podmiotów działających na rynku spożywczym w zakresie produkcji pierwotnej lub dostaw bezpośrednich);
  • wykaz urządzeń (typ, nazwa producenta, rok produkcji, data uruchomienia) w przypadku zgłoszenia urządzeń dystrybucyjnych.

Firmy muszą pamiętać również, że zmiana danych powoduje powstanie obowiązku ponownego wystąpienia z wnioskiem (w terminie 30 dni od powstania zmiany) o dokonanie zmian w rejestrze. Tak jak poprzednio wymagana jest forma pisemna oparta na wzorze, którego elementy zostały wskazane wyżej. 

Polecamy: Jak założyć własną firmę

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Chałas i Wspólnicy

Kancelaria Prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »