REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wprowadzić małą innowacyjną firmę na rynek?

Mając dostęp do globalnych źródeł informacji, mała firma technologiczna może zrezygnować z rozpowszechnionej wśród krajowych firm tradycji wchodzenia najpierw na rynek regionalny.
Mając dostęp do globalnych źródeł informacji, mała firma technologiczna może zrezygnować z rozpowszechnionej wśród krajowych firm tradycji wchodzenia najpierw na rynek regionalny.

REKLAMA

REKLAMA

Założenie firmy i prowadzenie działalności gospodarczej w małym rozmiarze dla wielu jest dopiero pierwszym krokiem w procesie realizacji ich ambicji. Jak więc stanąć przed wyzwaniem wprowadzenia na powszechny rynek innowacyjnej firmy?

Wejście małej firmy technologicznej na globalny rynek ułatwiają nie tylko źródła informacji dostępne na stronach internetowych, ale również nowe formy promocji, często przygotowane z myślą o nowych, małych firmach. Jedną z takich form jest udział w konkursach promujących najnowsze technologie.

REKLAMA

REKLAMA

W Polsce jedną z najważniejszych inicjatyw tego typu jest konkurs „Polski Produkt Przyszłości”, organizowany od 1997 r., z myślą o wypromowaniu nowych innowacyjnych technologii, mających zastosowanie rynkowe. Podobne konkursy są organizowane w innych krajach, a jednym z bardziej znanych jest konkurs INSEAD, szkoły biznesowej o zasięgu światowym, z kampusami w Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie - „INSEAD Business Plan”. W tym przypadku możliwości wypromowania danego rozwiązania zapewniają organizatorzy, poprzez udział firm venture capital, które mogą sfinansować projekt.

Przykładem wykorzystania konkursów do wypromowania firmy na skalę globalną jest przedsiębiorstwo z Singapuru „Singular ID”, które poprzez udział w konkursie INSEAD, a także w „Asian Innovation Award” pozyskała światowe rynki dla opracowanej technologii nanoznaczników, zabezpieczających produkty przed podrabianiem.

Mając dostęp do globalnych źródeł informacji, mała firma technologiczna może zrezygnować z rozpowszechnionej wśród krajowych firm tradycji wchodzenia najpierw na rynek regionalny, ewentualnie krajowy, a dopiero po ewentualnym odniesieniu sukcesu, na rynek międzynarodowy.

Polecamy: Na czym polega zasada jednego okienka?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Przeprowadzone przez R.G Coopera i E.J. Kleinschmidta badanie wykazało, że produkty przemysłowe, projektowane wyłącznie na rynek krajowy cechuje zwykle niski udział w rynku, wysoki wskaźnik niepowodzenia i powolny wzrost. Jednocześnie badanie to wykazało, że produkty projektowane z myślą o rynku globalnym przynoszą znacznie większe zyski, zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym.

Rozpoczynając działalność gospodarczą warto więc tak projektować produkt, aby zarówno nazwa, jakość, wzornictwo, jak i rozwiązania technologiczne umożliwiały wprowadzenie go na rynek globalny lub przynajmniej na rynki krajów sąsiednich. Współczesne środki informacji i komunikacji ułatwiają taką strategię nawet małym, nowym firmom.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Artykuł jest fragmentem publikacji „Modele biznesowe budowy i rozwoju firm spin off na podbudowie szkoły wyższej” powstałej w ramach projektu „Przedsiębiorczy Uniwersytet" POKL i współfinansowanej przez UE w ramach EFS.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA