| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Korespondencja w biznesie > Korespondencja zewnętrzna > Właściwe zaadresowanie korespondencji

Właściwe zaadresowanie korespondencji

Przystępując do napisania jakiegokolwiek pisma należy zwrócić uwagę przede wszystkim na jego właściwe zaadresowanie. Warto zapamiętać kilka elementów, które pomogą nam zrobić to właściwie.

Do części składowych listu handlowego zaliczamy:

a) nagłówek, który zawiera wszystkie dane firmy, takie jak:

  • nazwa firmy
  • adres
  • numery telefonów, faksu, skrzynki pocztowej, elektronicznej
  • numer konta bankowego
  • znak firmowy

Polecamy: Ortografia w mailach

b) data pisana cyframi arabskimi, a nie rzymskimi

Nie istnieje jeden obligatoryjny sposób pisania dat. Stosowane są dowolne kolejności podawania dnia, miesiąca i roku. Rok podawany jest w całości. Należy pamiętać, że na końcu daty nie stawiamy kropki. Między poszczególnymi elementami daty możliwe jest wstawianie myślników. Nie należy stosować skrótów nazw miesięcy, czy też słowa „dzień”.

Polecamy: Jak redagować treść wiadomości

Oto przykład zapisu daty w korespondencji:

Poznań, 09.12.2009 lub Poznań, 2009-12-09

c) adres odbiorcy

Polecamy: Korespondencja w firmie

Wszystko uzależnione jest od tego czy znane jest nam imię oraz nazwisko naszego adresata, jak także jego stanowisko jakie zajmuje. Jeżeli nie są znane nam nazwiska osoby pracującej w danej firmie, korespondencja kierowana jest na adres firmy:

Przedsiębiorstwo MEBLE
ul. Poznańska 4
63-200 Jarocin

Kiedy jednak znamy imię i nazwisko adresata, jego stanowisko pismo adresujemy w następujący sposób:

Pani dr Janina Kowalska
Dyrektor Finansowy
W Przedsiębiorstwie MEBLE
ul. Poznańska 4
63-200 Jarocin

Gdy nie znamy nazwiska, ale wiemy, że dana osoba zajmuje dane stanowisko w firmie, to stosujemy następujący zapis:

Dyrektor
Przedsiębiorstwa MEBLE.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Bryła

Adwokat kościelny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »