| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Dotacje > Regiony > Jak promować kujawskie produkty za granicą dzięki unijnym funduszom – część II

Jak promować kujawskie produkty za granicą dzięki unijnym funduszom – część II

Przedsiębiorcy z województwa kujawsko-pomorskiego mają teraz niepowtarzalną szansę wypromowania swoich produktów na arenie międzynarodowej. Dzięki funduszom unijnym przeznaczonym na ten cel możemy nawiązać nowe znajomości, która w przyszłości zaowocuje stałą współpracą gospodarczą.

Spektrum projektów, które mogą otrzymać dofinansowanie unijne w ramach tego konkursu jest dość szerokie. Do wsparcia mogą kwalifikować się zarówno projekty informacyjno-promocyjne jak również te zakładające udział w międzynarodowych targach i misjach gospodarczych. Kwota unijnego dofinansowania jest uzależniona od rodzaju projektu, który mamy zamiar realizować.

Maksymalny poziom dofinansowania projektów ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 wynosi 85%.

W jakiej wysokości mogę otrzymać dofinansowanie z UE?

Przeczytaj również: Jak spełnić kryterium innowacyjności w projektach celowych POIG

W zależności od typu przedsięwzięcia wnioskodawcy mogą otrzymać:

  • do 100 tys. złotych dla indywidualnego przedsiębiorcy/jednego podmiotu w przypadku udziału w jednej imprezie targowo-wystawienniczej w charakterze wystawcy,
  • do 40 tys. złotych dla indywidualnego przedsiębiorcy/jednego podmiotu w przypadku działań informacyjno-promocyjnych,
  • do 40 tys. złotych dla indywidualnego przedsiębiorcy/jednego podmiotu w przypadku udziału w jednej imprezie targowo-wystawienniczej w charakterze uczestnika/w misji gospodarczej.

Środki na realizację projektów przekazywane są w formie refundacji wydatków kwalifikowalnych poniesionych wcześniej przez beneficjenta/partnera, w wysokości odpowiadającej intensywności wsparcia.

Jakie wydatki mogą zostać objęte unijnym dofinansowaniem?

Kategorie wydatków kwalifikowanych, które mogą zostać objęte unijnym wsparcie są uzależnione od rodzajów projektów, które mamy zamiar realizować.
W przypadku projektów polegających na wsparciu promocji produktów regionalnych i lokalnych oraz przygotowaniu i prezentacji oferty handlowej i promocyjnej przedsiębiorstw i grup przedsiębiorstw, w tym udziale w charakterze wystawcy na targach i wystawach poza granicami kraju lub krajowych o charakterze międzynarodowym do wydatków kwalikowanych można zaliczyć koszty poniesione na m.in.

  • wynajęcie i zabudowę powierzchni wystawienniczej,
  • zakup usług w zakresie transportu eksponatów oraz elementów zabudowy wraz z ubezpieczeniem, odprawą celną i kosztami spedycji,
  • podróże służbowe trzech osób uczestniczących w realizacji projektu, w okresie nie dłuższym niż dwa dni przed rozpoczęciem i jeden dzień po zakończeniu imprezy targowo-wystawienniczej,
  • opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz oraz ubezpieczeniem dla osób uczestniczących w realizacji projektu,
  • reklamy w mediach promująca produkty lokalne/regionalne (w tym w kraju w którym odbywa się impreza targowo-wystawiennicza),
  • koszty tłumaczenia/tłumacza o ile są niezbędne do realizacji działań.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

reklama

Ekspert:

Tomasz Wydra

Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Promuj kujawskie produkty za granicą dzięki unijnym funduszom
Promuj kujawskie produkty za granicą dzięki unijnym funduszom

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Konrad Gurbała

Specjalista z zakresu szkoleń i rozwoju pracowników, właściciel firmy Nowe Modele Biznesowe – outsourcingu działu szkoleń.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »