| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Dotacje > Regiony > Jak promować kujawskie produkty za granicą dzięki unijnym funduszom – część II

Jak promować kujawskie produkty za granicą dzięki unijnym funduszom – część II

Przedsiębiorcy z województwa kujawsko-pomorskiego mają teraz niepowtarzalną szansę wypromowania swoich produktów na arenie międzynarodowej. Dzięki funduszom unijnym przeznaczonym na ten cel możemy nawiązać nowe znajomości, która w przyszłości zaowocuje stałą współpracą gospodarczą.

Spektrum projektów, które mogą otrzymać dofinansowanie unijne w ramach tego konkursu jest dość szerokie. Do wsparcia mogą kwalifikować się zarówno projekty informacyjno-promocyjne jak również te zakładające udział w międzynarodowych targach i misjach gospodarczych. Kwota unijnego dofinansowania jest uzależniona od rodzaju projektu, który mamy zamiar realizować.

Maksymalny poziom dofinansowania projektów ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 wynosi 85%.

W jakiej wysokości mogę otrzymać dofinansowanie z UE?

Przeczytaj również: Jak spełnić kryterium innowacyjności w projektach celowych POIG

W zależności od typu przedsięwzięcia wnioskodawcy mogą otrzymać:

  • do 100 tys. złotych dla indywidualnego przedsiębiorcy/jednego podmiotu w przypadku udziału w jednej imprezie targowo-wystawienniczej w charakterze wystawcy,
  • do 40 tys. złotych dla indywidualnego przedsiębiorcy/jednego podmiotu w przypadku działań informacyjno-promocyjnych,
  • do 40 tys. złotych dla indywidualnego przedsiębiorcy/jednego podmiotu w przypadku udziału w jednej imprezie targowo-wystawienniczej w charakterze uczestnika/w misji gospodarczej.

Środki na realizację projektów przekazywane są w formie refundacji wydatków kwalifikowalnych poniesionych wcześniej przez beneficjenta/partnera, w wysokości odpowiadającej intensywności wsparcia.

Jakie wydatki mogą zostać objęte unijnym dofinansowaniem?

Kategorie wydatków kwalifikowanych, które mogą zostać objęte unijnym wsparcie są uzależnione od rodzajów projektów, które mamy zamiar realizować.
W przypadku projektów polegających na wsparciu promocji produktów regionalnych i lokalnych oraz przygotowaniu i prezentacji oferty handlowej i promocyjnej przedsiębiorstw i grup przedsiębiorstw, w tym udziale w charakterze wystawcy na targach i wystawach poza granicami kraju lub krajowych o charakterze międzynarodowym do wydatków kwalikowanych można zaliczyć koszty poniesione na m.in.

  • wynajęcie i zabudowę powierzchni wystawienniczej,
  • zakup usług w zakresie transportu eksponatów oraz elementów zabudowy wraz z ubezpieczeniem, odprawą celną i kosztami spedycji,
  • podróże służbowe trzech osób uczestniczących w realizacji projektu, w okresie nie dłuższym niż dwa dni przed rozpoczęciem i jeden dzień po zakończeniu imprezy targowo-wystawienniczej,
  • opłaty związane z uzyskaniem niezbędnych wiz oraz ubezpieczeniem dla osób uczestniczących w realizacji projektu,
  • reklamy w mediach promująca produkty lokalne/regionalne (w tym w kraju w którym odbywa się impreza targowo-wystawiennicza),
  • koszty tłumaczenia/tłumacza o ile są niezbędne do realizacji działań.

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Piekarska

Aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »