| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Samouczek > Podstawy korzystania z klienta pocztowego

Podstawy korzystania z klienta pocztowego

Wysyłanie i odbiór elektronicznej korespondencji pocztowej jest jedną z najważniejszych form komunikacji pomiędzy użytkownikami sieci komputerowej. Dlatego warto znać zasady korzystania z klienta pocztowego, czyli oprogramowania do obsługi poczty elektronicznej.

Większością kont pocztowych możesz zarządzać z poziomu strony WWW. Ale często się zdarza, że posiadasz kilka kont pocztowych i potrzebujesz w miarę sprawnie je obsługiwać. Wtedy z pomocą przychodzą kompleksowe programy do obsługi poczty nazywane klientami poczty.

W systemach operacyjnych z rodziny Windows standardowo mamy dostęp klienta pocztowego o nazwie Outlook Express. Jest to podstawowy program do obsługi poczty, który na początek jest dobrą alternatywą dla paneli WWW. Polecamy również skorzystanie z jednego z niżej wymienionych klientów.

  • Mozilla Thunderbird
  • The Bat!
  • Microsoft Outlook


Zanim zaczniemy korzystać z naszego wybranego programu musimy dodać w nim nasze konto pocztowe. Proces konfiguracji konta w każdym z programów jest podobny. Pokażemy Ci jak przygotować do pracy klienta Mozilla Thunderbird.

Konfiguracja klienta pocztowego

Przed przystąpieniem do konfiguracji naszego klienta poczty należy przygotować następujące informacje:

  • nazwę konta i hasło (odpowiednio login oraz password)
  • nazwę serwera poczty przychodzącej (POP3);
  • nazwę serwera poczty wychodzącej (SMTP);
  • sprawdź czy usługodawca wymaga używania bezpiecznego uwierzytelniania przy wysyłaniu poczty.


Wszystkie powyższe informacje dostępne są na stronie WWW usługodawcy.

Uwaga!
Zazwyczaj przy pierwszym uruchomieniu klienta pocztowego, uruchamia się automatyczny kreator tworzenia nowego konta.


Po zebraniu tych informacji możesz przystąpić do konfiguracji programu pocztowego. W tym celu uruchom kreator kont i po kolei wykonuj następujące czynności:

  • wybierz Konto pocztowe;
  • uzupełnij pola według wskazówek wyświetlonych przez kreator i przejdź do następnego okna;
  • zaznacz serwer POP, a w pole poniżej wpisz adres serwera pozyskany ze strony usługodawcy;
  • należy podać login, który służy do uwierzytelniania użytkownika poczty poprzez WWW. W zależności od portalu, na którym założyliśmy konto może to być tylko część naszego adresu mailowego znajdującego się przed znakiem @ np. jkowalski, lub też cały adres;
  • nazwa konta, którą tutaj podajemy może być dowolna. Służy ona jedynie do odróżniania kont w samym programie pocztowym. Możemy przecież jednym programem obsługiwać kilka kont pocztowych.


Na tym etapie kończy się pierwsza część konfigurowania konta w programie. Drugą częścią jest ustawienie serwera poczty wychodzącej (SMTP). Należy w tym celu w oknie dialogowym Konfiguracja kont, zaznaczyć na liście serwer poczty wychodzącej. Umożliwi to dodanie nowego serwera poczty wychodzącej. Wybierz opcję Dodaj i wypełnij poszczególne pola, gdzie:

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Finesia Consulting Sp. z o.o.

Usługi księgowe i kadrowo-płacowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »