| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Samouczek > Obszar roboczy (Excel)

Obszar roboczy (Excel)

Gdy pracujemy z wieloma arkuszami jednocześnie warto ułatwić sobie pracę przy pomocy obszarów roboczych. Dzięki nim nie będzie musimy otwierać wszystkich plików osobno.

Większość użytkowników arkusza kalkulacyjnego operuje na stałej ilości skoroszytów. Specjalnie dla nich stworzone zostało narzędzie – Obszar roboczy, które znacząco przyspiesza pracę w programie Excel.

Sprawdź: Jak wykorzystać potencjał serwera

Utworzenie nowego obszaru roboczego jest dziecinnie proste – najpierw otwieramy wzystkkie pliki, które mają wejść w skład pakietu. Teraz z menu Plik wybieramy Zapisz obszar roboczy. 

W nowym oknie musimy sprawdzić czy w polu Zapisz jako typ wybrany jest „format” Obszary robocze. Wszystkie dalsze kroki są analogiczne do zwykłego zapisywania plików w programie Excel. Na koniec klikamy oczywiście – Zapisz. 

Czytaj: Przewodnik internetowy

Po kliknięciu na Zapisz utworzy się nam obszar roboczy z rozszerzeniem *.xlw, otworzyć go możemy jedynie z poziomu Excela, klikając na Plik, w polu Plik typu wybrać Obszary robocze, i potwierdzić klikając na Otwórz.

Porady internetowe, newsy i ciekawostki - czytaj na internet.wieszjak.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Michał Wolny

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »