REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

4,6 mld komórek na rynku

REKLAMA

REKLAMA

Sprzedaż telefonów komórkowych w dalszym ciągu wzrasta. Kryzys jak widać nie dotknął branży telekomunikacyjnej. Widać jednak w ostatnim okresie nowe trendy na rynku urządzeń mobilnych.

Międzynarodowa Unia Telekomunikacyjna szacuje, że pod koniec 2009 roku na całym świecie działać będzie 4,6 miliardów telefonów komórkowych, co oznacza, że ma je już 2/3 światowej populacji. Wzrost w dziedzinie telekomunikacji nie został zachwiany przez kryzys gospodarczy. Należy jednak podejrzewać, że w dużej mierze zawdzięczamy go największym państwom rozwijającym się - Chinom, Indiom czy Brazylii, gdzie w zakresie infrastruktury jest nadal wiele do zrobienia.

REKLAMA

REKLAMA

W tym samym czasie spada liczba telefonów stacjonarnych, co jest w dużej mierze wynikiem powolnego odchodzenia od tej technologii w krajach rozwiniętych. Telefonia komórkowa jest z kolei podstawowym sposobem komunikowania się w krajach rozwijających się, gdzie budowa infrastruktury kablowej byłaby zbyt kosztowna.

Dostęp do internetu posiada już co czwarty mieszkaniec naszej planety. Jednocześnie po raz pierwszy liczba osób posiadających szybki dostęp mobilny ma być wyższa niż osób łączących się z wykorzystaniem kabli i osiągnie poziom 600 milionów.

Najgorzej z dostępem do szybkiego internetu jest w Afryce - ma go zaledwie jedna na tysiąc osób, podczas gdy w Europie co piąty mieszkaniec. Jednocześnie to na Czarnym Lądzie są najwyższe ceny tej usługi, co dodatkowo negatywnie wpływa na wzrost jej penetracji.

Blisko 2 miliardy osób posiada w domu komputer, co jest szczególnie istotne w krajach rozwijających się, a także na terenach słabo zurbanizowanych. W połączeniu z dostępem do internetu gospodarstwa domowe zyskują dostęp do oferty edukacyjnej czy też nowych możliwości zarobkowania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sytuacji nadal jednak daleko do ideału, szczególnie trudna jest ona w biednych krajach Afryki czy Azji Środkowej. Państwa tych regionów nie będą w stanie same sobie poradzić z niedostatkami w infrastrukturze, głównie z powodu bardzo ograniczonych środków finansowych. Walka z cyfrowym wykluczeniem musi być wspólnym działaniem wszystkich państw - zarówno bogatych, jak i biednych.

Źródło: PC World

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA