| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Sprzęt biurowy i sieci > Zastępujemy tradycyjny telefon technologią VoIP – co jest niezbędne?

Zastępujemy tradycyjny telefon technologią VoIP – co jest niezbędne?

Telefon tradycyjny w firmie może być generatorem ogromnych kosztów. Można je co prawda zredukować korzystając z różnych konfiguracji pakietów lub po prostu redukując ilość rozmów do niezbędnego minimum. Jeśli jednak to nie przynosi pożądanego rezultatu, warto zainteresować się technologią telefonii internetowej VoIP. Co jest niezbędne do uruchomienia tej technologii w firmie?

Znamy już plusy i minusy technologii VoIP i jeśli chcemy, aby zawitała ona do naszej firmy trzeba spełnić kilka podstawowych warunków. Po pierwsze, jeśli technologia telefonii internetowej ma całkowicie zastąpić tradycyjną linię telefoniczną, musimy koniecznie zadbać o stabilny, szerokopasmowy dostęp do Internetu. Jeśli więc korzystamy z podstawowego łącza o niskiej przepustowości i raczej kiepskiej stabilności, możemy zapomnieć o prawidłowym działaniu VoIP.

Jeśli chcemy korzystać z telefonii internetowej niezależnie od komputera, musimy zaopatrzyć się w odpowiedni sprzęt. W tym przypadku niezbędny jest odpowiedni telefon IP lub specjalna bramka VoIP. Pamiętajmy, że w tym przypadku wygoda korzystania z VoIP będzie zależeć od jakości i klasy sprzętu zakupionego do tego celu. Oprócz tego ważne jest, aby wybrać odpowiedniego operatora VoIP. To od niego zależy funkcjonalność telefonii internetowej i wysokość opłat za rozmowy. Operatorzy nie tylko pozwalają wybrać numer z dowolnej strefy numeracyjnej. W niektórych przypadkach istnieje również możliwość przeniesienie starego numeru z telefonu stacjonarnego. Jest to szczególnie przydatne, gdy do wieloletniego numeru przyzwyczaili się stali klienci i kontrahenci.

Pamiętajmy, że w przypadku telefonii VoIP liczy się nie tyle szybkość łącza, co jego niezawodność. VoIP dobrze działa na tradycyjnych liniach ADSL, ale już gorzej w zestawieniu z Internetem mobilnym. Problemem w tym przypadku są duże opóźnienia, choć w idealnych warunkach, na przykład niedaleko nadajnika, VoIP działa przyzwoicie. Tak czy inaczej, jeśli myślimy poważnie o VoIP, zadbajmy o dość szybkie i stabilne łącze. Skorzysta na tym cała firma.

Zobacz również: Wybór drukarki do firmy – pojęcia związane z drukarką

Jeśli chcemy szybko i sprawnie rozpocząć korzystanie z VoIP i dysponujemy nieograniczonym budżetem na ten cel, kupmy specjalny telefon IP i podłączmy go bezpośrednio do firmowego routera. Jeśli jednak chcemy na początku przeprowadzić kilkudniową próbę i nie chcemy w to dużo inwestować, istnieje wiele innych alternatyw.

Najprostszą alternatywą dla telefonu IP jest prosty zestaw – komputer, mikrofon i słuchawki oraz odpowiednia aplikacja. Jest to najlepsze rozwiązanie dla osób, które chcą korzystać z VoIP tylko od czasu do czasu, lub chcą po prostu przeprowadzić próbę tej technologii. Do prowadzenia rozmów za pomocą komputera możemy wykorzystać specjalną aplikację, zwaną potocznie „softphone”. Odpowiedni program można pobrać ze strony internetowej operatora VoIP. Do pełni działania niezbędne są słuchawki z mikrofonem, które możemy kupić już za kilkanaście złotych.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Beata Świętochowska-Lewczuk

Młodszy Specjalista ds. Personalnych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »