REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Reklama w mediach – zainteresowanie reklamą

Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
Reklama w Internecie
Reklama w Internecie

REKLAMA

REKLAMA

W roku 2012 najczęściej wykorzystywane były reklamy banerowe - 50% reklam prezentowanych w Internecie. Wartość ta w obecnym roku maleje, wzrasta znaczenie ilość reklam angażujących czytelnika – reklamy Preroll i Rectangle – zasłaniające treści i przekazy danego portalu.

Oceniając zainteresowanie czytelników i firm wzrasta zainteresowanie taką formą reklamy, jest ona zapamiętywana. Wadą jest negatywny odbiór firmy i danego portalu. Na początku roku 2012 najważniejszą formą promocji były reklamy banerowe – wideo i interaktywne, w drugiej połowie są one na miejscu 2 i 3 w ocenie agencji Gemius. Trzeci kwartał 2012 w kampaniach online ocenia się na 24% w zakresie reklam banerowych oraz 20% w przypadku reklam Preroll i 10% dla Rectangle. Pod względem efektywności (ilość kliknięć i ilość emisji) najwyżej oceniane są reklamy na mobilnych banerach (wskaźnik 2%) oraz klasycznych (1,75%). Miejsce trzecie to reklamy z elementami interaktywnymi (wskaźnik 1,2%). Bilbordy klasyczne są oceniane na 0,5% według wskaźnika oglądalności.

REKLAMA

WYDATKI NA REKLAMĘ WIDEO ONLINE

UDZIAŁ W RYNKU (%)

2009

0,8

2010

2,2

2011

2,5

2012

2,0

Rok 2012 jest okresem wzrostu zainteresowania reklamą internetową wśród firm z branży telekomunikacji (2,4% reklam), finansów, ubezpieczeń i maklerstwa (17,4%). Wysokie zainteresowanie –  11,1%  jest w branży motoryzacyjnej. Prognozuje się dalszy wzrost zainteresowania reklamą w branży telekomunikacji – inwestycje w mobilne serwisy, rozwój mobilnego Internetu wymaga szerokich akcji marketingowych. Najwyższe zainteresowanie reklamą dotyczy wydawnictw branżowych (dostosowanie do rynku klientów i odbiorców) oraz magazynów i gazet o szerokim zasięgu. Telekomunikacja jest branżą mocno powiązaną z klientami, reklamy są ukierunkowane na indywidualnych odbiorców i firmy. Firmy są ukierunkowane na budowanie wizerunku i prezentacje firmy i jej produktów. Ostatnie miesiące pokazują wysokie zainteresowanie internautów w dziedzinach: czas wolny (wskaźnik kliknięć wobec ilości emitowanych reklam) – 1,3%, media, książki, wideo, filmy – 1,0% oraz żywność – 0,9%.

Zobacz: Linki sponsorowane a pozycjonowanie

WYDATKI NA REKlAMĘ EFEKTYWNOŚCIOWĄ W POLSKIM INTERNECIE

UDZIAL W RYNKU (%)

WARTOŚĆ (mln zł)

2009

10,5

144,2

2010

9,7

153,5

2011

9,0

175,3

2012

8,1

39,3

REKLAMA

Rok 2011 był okresem wzrostu emisji reklam internetowych dla telekomunikacji oraz branży finansowej. Wzrost w ciągu roku to około – 10% w tych branżach. Te sektory zyskały 40% udział na rynku reklamy internetowej. Na trzecim miejscu była branża rozrywkowa – udział w całkowitej emisji reklam - 12% pod koniec roku. Udział ten jednak znacznie spadł w roku 2011 (kilka procent). Na początku roku 2011 najważniejszym produktem reklamowym były produkty handlowe i konsumenckie. Najwyższe zainteresowanie internautów było w dziedzinie – żywność, czas wolny, napoje, alkohole.  W tym okresie najczęściej wykorzystywano reklamy banerowe, jednak spadek roczny to około 8%, wzrosło zainteresowanie reklamą banerową mobilną (10-12%).

Dane pokazują znaczne zainteresowanie reklamą internetową. Głównym argumentem jest wysokie zainteresowanie czytelników oraz różnorodność form reklamy. Wiele firm wykorzystuje Internet jako środek komunikacji z klientami, widać wysokie zainteresowanie firm i instytucji międzynarodowych. Dochody z reklam są znaczne, obecny rozwój rynku pozwala na wzrost tych dochodów. Najwyższe korzyści utrzymują się w wydawnictwach ogólnokrajowych i branżowych. Dochody z reklam są ważnym środkiem utrzymania, w kolejnych latach prognozuje się rozwój rynku reklamowego – internetowego i mobilnego. Wydawnictwa maja największe możliwości i perspektywy zysku z reklam.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz serwis: Reklama w Internecie

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA