| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Jak reklama dostosowuje się do naszych potrzeb

Jak reklama dostosowuje się do naszych potrzeb

Internet to najszybsza i najwygodniejsza metoda poszukiwania informacji. Dlatego kiedy mamy jakiś problem, bądź zastanawiamy się nad jakimś rozwiązaniem, siadamy przed komputerem i przedzierając się przez gąszcz reklam, docieramy w końcu na forum.

Zadowoleni, że w końcu zapoznamy się z opiniami zwykłych ludzi, pozbawionymi reklamowego kadzenia, czytamy posty Wojtka z Olsztyna i Krystyny z Warszawy. Dzielą się z nami doświadczeniem, radzą co warto, czego nie. W końcu to zupełnie jak rozmowa zwykłych szarych ludzi.

I tu mała niespodzianka. Kiedy my odrzucamy materiały reklamowe w celu poszukiwania rzetelnej informacji, reklama dostosowuje się do naszych potrzeb i zaczyna się tam, gdzie w naszej świadomości się kończy.

To co w tym wszystkim najważniejsze to skuteczność, reszta ma niewielkie znaczenie. Dlatego też nikt nie przejmuje się tym, że wprowadza czytelnika w błąd, oszukuje i żeruje na jego naiwności.

Polecamy: Czym jest nieuczciwa reklama

Pan Wojtek z Olsztyna to nie jest zwykły Kowalski z Warmii, tylko wynajęty specjalista od reklamy, który na forach, blogach przywdziewa maskę szarego człowieka i dzieli się swoimi doświadczeniami, zachwalając konkretne produkty i usługi lub krytykując konkurencyjne marki.

Reklama w takiej formie występuje nie tylko na wielkich forach, lecz także w zwykłych komentarzach pod artykułami. Na przykład pod poradą dotyczącą rozkręcania własnej firmy znajdujemy takie oto trzy komentarze:

~Tadeusz: Potrzebuję pożyczyć z banku trochę grosza na rozruch mojej działalności. Część pieniędzy już mam zgromadzone, ale na wszystko nie wystarczy. Który bank przyjazny jest takim przedsiębiorcom?
~brosza ja zaczynałam z pakietem na start z …. - można było kilkanaście tys dostać na rozruch
~Michaś: Dobra opcja jeśli nie chcesz się bawić w biznes plany i czekanie. Może to nie kokosy ale w końcu samemu też coś inwestujesz. Czytałem o takich kredytach co pisze brosza. Dobry ruch ze strony banków. Przecież to dzięki małemu biznesowi wychodzimy na plus w obecnym kryzysie.

Z pozoru zwykła rozmowa początkujących przedsiębiorców. Osoby o różnych nazwach użytkowników, stylu i poziomie dbałości o interpunkcje. Co ciekawe wysyłane z innego numeru IP. Wiarygodna, rzetelna informacja. Od ludzi dla ludzi chciałoby się rzec.

Jednak ten dialog został spreparowany na potrzeby reklamy, co ciekawe stworzył go jeden człowiek. Zadbał by wszystko wyglądało „zwyczajnie” i to właśnie najskuteczniejsza broń w jego ręku. Taka forma reklamy to marketing szeptany. Obejmuje on działalność na forach, blogach, grupach społecznościowych.

Około 70% Polaków ufa informacjom zamieszczonym na forach. Dzięki czemu ta forma reklamy jest najskuteczniejsza i rozwija się najlepiej. Firmy potrafią poświęcić naprawdę olbrzymie pieniądze na taką formę reklamy, co potwierdza jedynie jej wysoką skuteczność.

Polecamy: serwis Leasing

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

W jaki sposób reklama dostosowuje się do naszych potrzeb
W jaki sposób reklama dostosowuje się do naszych potrzeb

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Europejskie Centrum Konsumenckie

Pomoc prawna dla konsumentów w UE

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »