| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Reklama w Internecie > Jakie elementy powinna zawierać strona kreująca e-wizerunek

Jakie elementy powinna zawierać strona kreująca e-wizerunek

Na kreowanie wizerunku w Internecie wpływa wiele czynników, niektóre z nich maja charakter wręcz destrukcyjny. Czego unikać, a co umieścić? Przeczytaj.

Należy unikać stosowania szablonów bądź bezpośredniego kopiowania designu innych stron — istnieje już tyle podobnych do siebie witryn, że gdy internauta zobaczy kolejną, nie tylko jej nie doceni, ale będzie postrzegał podmiot takiej strony jako odtwórczy i niepotrafiący zaoferować nic ciekawego. Może pojawić się również odczucie, że podmiot strony jest oszustem. Nieszablonowości nie można traktować jako absolutnego wyznacznika. Na stronach biznesowych przyjęło się prezentowanie treści zgodnie z określonym kanonem (przedstawiłem go, wymieniając kilka stron wcześniej, z jakich elementów składa się witryna firmowa) i odstępstwa od niego nie zawsze są pozytywnie odbierane, co też już Ci pokazałem, omawiając przypadek producenta okien w poprzednim rozdziale.

Strona powinna być zbudowana tak, by równie dobrze działała we wszystkich najpopularniejszych przeglądarkach — Internet Explorer, Firefox, Opera. Należy również zwracać uwagę na wygodę obsługi dla osób niepełnosprawnych oraz w  urządzeniach mobilnych, takich jak np. palmtopy czy smartfony — wszystkie te działania w obrębie kodu strony są regulowane przez światowe standardy W3C5, Pozytywny wynik w walidatorze W3C stanowi potwierdzenie, że strona jest przyjazna odbiorcom i wyszukiwarkom — logo W3C, które można wówczas zamieścić na stronie, dodaje również prestiżu, gdyż wciąż większość witryn nie przechodzi walidacji poprawności kodu.

Poprawnie zaprojektowany serwis będzie miał logiczną postać w każdych możliwych warunkach. Obrazki, linki, formularze powinny zawierać elementy opisowe, które zostaną wyświetlone w przypadku, kiedy stronę przegląda osoba niepełnosprawna lub serwis jest wyświetlany za pomocą samego tekstu (np. w telefonach komórkowych).

Polecamy: serwis Leasing

Warto wzbogacać stronę w nowe funkcje, niekoniecznie bezpośrednio związane z jej głównym celem.

Świetny przykład stanowi tutaj serwis www.dobaku.pl. Jest to strona dla zmotoryzowanych i traktuje o stacjach benzynowych — jednak większość moich znajomych i ja sam korzystamy z niej ze względu na wygodną mapę Krakowa (teraz jest to popularna mapa Google, ale przez wiele lat była to dobrze przygotowana interaktywna mapa), co poprawia w naszych oczach wizerunek tej strony: jest bardzo użyteczna i bezpłatnie pomaga wielu ludziom. Ważny jest również mechanizm, który strona uruchamia: szukając mapy, trafiam na dobaku.pl, zapamiętuję adres i gdy w przyszłości zechcę się dowiedzieć czegoś o stacjach benzynowych czy paliwach, odwiedzę tę właśnie witrynę. Wśród najpopularniejszych wartości dodanych na stronach WWW znajdują się artykuły i porady, coraz częściej w formie e-booków (książek elektronicznych). Ciekawym rozwiązaniem są także nieskomplikowane gry flashowe czy narzędzia obliczeniowe

Polecamy: Jak założyć własną firmę

Artykuł jest fragmentem książki E-wizerunek. Internet jako narzędzie kreowania image'u w biznesie autorstwa Michała Łebkowskiego. Wydawnictwo Onepress.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kadry dla Każdego

Strona poświęcona aktualnościom kadrowo-płacowym.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »